X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  חדשות / מבזקים
נמשך הגידול במספר העולים מצרפת ומאוקראינה 14 אלף יהודים נוספים החלו הליך עלייה לארץ יו"ר ועדת העלייה והקליטה: תפקידנו לעודד את העלייה ובמקביל להסיר חסמים ביורוקרטיים ולמנוע נשירה וירידה חזרה
▪  ▪  ▪

האנטישמיות הגואה במערב אירופה גורמת גם לגאות בגל העלייה לארץ, וכ-8,000 יהודים צפויים להגיע לארץ עד סוף שנת 2015, כך נמסר (יום ב', 8.6.15) בישיבתה הראשונה של וועדת העלייה, הקליטה והתפוצות.
יו"ר הוועדה, ח"כ אברהם נגוסה הדגיש כי "תפקידנו הוא לעודד את העלייה ובמקביל להסיר חסמים ביורוקרטיים ולמנוע נשירה וירידה חזרה, וכן להביא לפתרון בעיות הקליטה. המצוקות והדרישות שהעלו נציגי העלייה מצרפת ומברית המועצות לשעבר דורשות טיפול ובכוונתי לכנס את הוועדה בהמשך על-מנת לדון בנושאים הללו לעומק. נדון בנפרד בנושאי הדיור, היזמות, החינוך, הקצבאות והתעסוקה".
צח בן-יהודה, מומחה מטעם מרכז המידע והמחקר של הכנסת, פירט בדיון כי בעוד שבשנים 2012-2009 עלו לארץ מצרפת כ-1,500 יהודים בממוצע מדי שנה (רק כ-10% מכלל העולים) הרי שבשנת 2014 כבר זינק מספרם ל 6,547 והם מהווים עתה כשליש מהעולים לארץ. העולים מאוקראינה גם הם רושמים עליה חדה במספרם ובעוד שבשנים 2012-2009 עלו מארץ זו רק כאלפיים יהודים מדי שנה, הרי שבשנת 2014 כבר הגיע מספרם ל 5,739, כ-25% מכלל העולים. נתונים אלו גבוהים מהציפייה.
שי פלבר, נציג הסוכנות היהודית, העריך כי תהיה עלייה נוספת של כ-25% במספר העולים מצרפת בשנת 2015. "להערכתנו עד סוף השנה מעל 7500 יהודים יעלו מצרפת, ובנוסף כ 14,000 תיקי עלייה פתוחים של יהודים מארץ זו. לפני ניסיוננו כ65% ומעלה מפותחי התיקים - גם עולים בפועל". פלבר סיפר כי מחודש ינואר עד מאי 2015 עלו דרך הסוכנות היהודית 1363 איש (לא כולל מי שעלה עצמאית). נכון לעכשיו, הוזמנו 3168 מקומות טיסה לעולים לחודשים יוני-יולי-אוגוסט, כך שניתן לציין מספר ודאי של 4,531 עולים בתקופה שבין ינואר לאוגוסט השנה (מול 3,554 בתקופה המקבילה בשנת 2014 - דהיינו גידול של 27.5%). בחודשים ינואר-אפריל 2015 עלו 2,582 יהודים מאוקראינה, גידול של 142% בהשוואה לתקופה המקבילה בשנה שעברה.
אולם מאיר חביב, חבר האסיפה הלאומית הצרפתית, הזהיר בדיון כי "יש בעיה קשה בהכרה ברישיונות העסק של העולים מצרפת, בעיקר הרופאים, ומתן האפשרות להם לעבודה בארץ בתחום התמחותם. עידוד עלייה הוא בראש ובראשונה הסרת החסם הזה. אנחנו עתה בחודש יוני כשעיקר העלייה לארץ היא בחודש ספטמבר ולכן יש להזדרז".
ראש אגף מדיניות תכנון ומחקר הקליטה, אופיר להב, הוסיף כי "על משרד העלייה והקליטה הוטלה משימת גיבושה של התוכנית לעולי צרפת, בלגיה ואוקראינה והעברתה לממשלה. למרות ההתראה הקצרה לכך, המשרד גיבש את מיטב האנשים הרלוונטיים, וערך מספר מפגשים מעמיקים בנושא בשיתוף פעולה עם עמותות, ארגונים, עובדי הקליטה ברשויות המקומיות והסוכנות היהודית, יחד עם מספר משרדי ממשלה המשיקים לפעילות הקליטה כמו חינוך, כלכלה, רווחה ובריאות. המטרה המרכזית של המשרד היא, לפעול באפקטיביות על-מנת להצליח לתת את הטיפול ההולם לסוגיה ולקבל את העולים שעתידים להגיע אלינו בחודשי הקיץ הקרובים גם בזמן בו טרם אושר תקציב המדינה".
לדברי להב, התקציב שאושר לאחר הערות היועץ המשפטי לממשלה ומשרד האוצר בעת ממשלת מעבר, היה 177.3 מיליון ש"ח והוא חולק בין חמשת משרדי הממשלה הרלוונטיים.
משה פרייזלר, נציג ההסתדרות הציונית, הדגיש כי "אנו לא ממתינים שיהודים יגיעו אלינו, אלא פונים ליהודים בכל קהילה ומציעים להם לחשוב גם על האפשרות של ישראל. אנחנו מקימים גם 'גרעיני עליה' ורק בצרפת יש לנו כעשרים קבוצות כאלו, המשמשים קבוצות תמיכה סיוע ועידוד, ובהמשך גם קליטה קהילתית בארץ".
אבי זאנה, עמותת עמ"י, ארגון של עולים מצרפת, הזהיר כי רוב העולים מארץ זו, אינם יודעים כיצד לפנות בבקשת עזרה למשרדי הממשלה בבעיות כטיפול במתבגרים, מועדונים לקשישים, סיוע בלימודי השפה, סיוע למשפחות מעוטות-יכולת ועוד, וקרא לקדם מעורבותן של עמותות בקרב העולים. אלן מזוז, מהלובי הצרפתי בארץ אמרה כי כמות היורדים מהארץ, מבין העולים מצרפת, מלמדת שיש בעיה בקליטה. "לא כולם בעלי יכולת כלכלית וסל הקליטה המוצע להם מגוחך, מציאת תעסוקה קשה מאוד ויש ללוות בפתיחת תיק במס הכנסה, במרכז טיפוח יזמות ועוד", ואילו לדברי יעל דוד טואטי "יותר משליש מהעולים מצרפת הם גימלאים. הם אינם מחפשים להיכנס למעגל העבודה, אך גם להם צריך לסייע, כיוון שהפער בין היורו לשקל מפחיתה כ 20% מרמת החיים שלהם".
מנכ"ל מט"י נתניה, צבי רובינשטיין, הדגיש את החשיבות רבה ליזמות עסקית פרטית בקליטת העולים. לדבריו, "יש סיכונים כלכליים ביציאה לדרך עצמאית, ולכן חשובים כל-כך ההכוונה והייעוץ. יש לנו יועצים דוברי רוסית וצרפתית והביקוש הוא אדיר".
לדברי מאיה שריר, מנהלת קליטת תלמידים עולים במשרד החינוך, המשרד מעניק סיוע ברכישת השפה העברית, מאפשרים לערוך בחינות בגרות ברוסית, אמהרית וצרפתית, מסייעים למורים-עולים לקבל עבודה בתחום, מעמיקים את הקשר בין מוסדות החינוך לתלמידים ולמשפחותיהם והכרת תרבויות משפחות העולים למחנכים ועוד. "אנחנו עוקבים שאכן כל תלמיד-עולה מקבל את כל שעות לימוד עברית הם הוא זכאי מדי שבוע. אין בשעות אלו די ואנו משתדלים לסייע גם בהנחיית הורים ובסיוע בהכנת שיעורי בית". אולם את דבריה תקף יואל חדד, מנהל מחלקת העלייה בעיריית טבריה שטען כי "אין קשר בין נתוני משרד החינוך לבין המציאות בשטח. אני צריך לתגבר ממשאבי העירייה את לימודי העברית".
שרת הקליטה לשעבר, ח"כ סופה לנדבר (ישראל ביתנו), ציינה כי בתקופת כהונתה החליטה ממשלת ישראל לעודד את העלייה מצרפת, אוקראינה ובלגיה. "לכל עולה - ולא רק ממדינות אלו - מגיע שטיח אדום וקליטה נוחה ונעימה. 500 שעות ברוטו ללימודי עברית אינן מספיקים ויש להגדיל כמות זו, ולהכשיר את העולה למציאת עבודה בארץ. גם ההמתנה למציאת מקום באולפנים, ארוכה מדי - ויש לקצרה".
ח"כ קסניה סבטלובה (המחנה הציוני) הוסיפה כי "בעיית העולים העניים היא קשה, מדובר בעוני מחפיר בעיקר מבוגרים הנאלצים לבחור בין אוכל לתרופות. מקצבת הזקנה העלובה לא ניתן להתקיים, ויש לפעול להגדלתה", ואילו אברהם שרנופולסקי, פעיל לזכויות גימלאים-עולים הזהיר אף הוא מקצבאות נמוכות מהביטוח הלאומי, ומסיוע נמוך בשכר דירה.

תאריך:  08/06/2015   |   עודכן:  08/06/2015
+אלהרר תעמוד בראש הוועמ"ש לביטחון ויחסי חוץ
12:33 09/06/15  |  

הועדה לביקורת המדינה בחרה ועדת משנה לנושא ביטחון, יחסי חוץ וקשרי מסחר בינלאומיים. הועדה עוסקת בדוחות החסויים של מבקר המדינה. חברי הוועדה הם מתוך חברי הועדה לביקורת המדינה, והם יהיו קארין אלהרר (יו"ר - יש עתיד), דוד ביטן (הליכוד), יפעת שאשא-ביטון (כולנו), יעקב מרגי (ש"ס) ואיל בן ראובן (המחנה הציוני). החברים הם חמישה - שניים מהאופוזיציה, ושלושה ממפלגות הקואליציה.

+"העבר המפוקפק של ח"כ אורן חזן"
23:52 08/06/15  |  עידן יוסף   |   לרשימה המלאה

תחקיר חדשות 2: חזן נהג לארגן ללקוחותיו פרוצות, כמו גם שימוש בסמים קשים  ▪  חזן: הדברים לא עולים בקנה אחד עם המציאות. אגיש תביעה

[צילום: מן הטלוויזיה]
+אלהרר: ועדת חקירה פרלמנטרית למצב האתיופים
23:12 08/06/15  |     |   לרשימה המלאה

יו"ר הוועדה לביקורת המדינה מזהירה: הגענו לרגע-האמת: הזנחת יוצאי אתיופיה היא באחריות ראש הממשלה. לא אתן להעברת האחריות מיד ליד. אקיים דיון מעקב בנושא בעוד חודש, אליו יגיעו המשרדים השונים עם תוכניות עבודה ברורות

ח"כ קארין אלהרר [צילום: פלאש 90]
+גרעון רשות השידור בסוף יוני - 50 מלש"ח
22:59 08/06/15  |  עידן יוסף   |   לרשימה המלאה

יו"ר ועדת הכלכלה ח"כ כבל: נזמן את ראש הממשלה ושר האוצר לתת תשובות בעניין השידור הציבורי  ▪  המנכ"ל הזמני של התאגיד החדש: הקמת התשתית לגוף החדש תארך 12 עד 15 חודשים

[צילום: איתמר לוין]
+"להשוות תנאי מורים מן החוץ לחברי הסגל הבכיר"
22:16 08/06/15  |     |   לרשימה המלאה

יו"ר ועדת החינוך: "נאבק בסוגיית העבדות המודרנית"  ▪  ועוד: "על משרד החינוך להתנות את העברת תקציבי התמיכה לרשויות המקומיות"

[צילום: פלאש 90]

מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
 
תגיות מי ומי בפרשה
 אבי דיכטר / Avi Dicter  אביגדור (איווט) ליברמן / Avigdor  Liberman  אברהם נגוסה / Avraham Neguise  אוסאמה סעדי / Osama Saadi  אופיר אקוניס / Ofir Akunis  אורי מקלב / Uri Maklev  אורי יהודה אריאל / Uri Yehuda  Ariel  אורלי לוי-אבקסיס / Orly Levi-Abekasis  אורן חזן / Oren Hazan  אחמד טיבי / Ahmad  Tibi  איוב קרא / Ayoob Kara  איילת נחמיאס-ורבין / Ayelet Nahmias-Verbin  איילת שקד / Ayelet Shaked  איימן עודה / Eiman Ode  אילן גילאון / Ilan Gilon  איתן ברושי / Eitan Broshi  איתן כבל / Eitan Cabel  אכרם חסון / Akram Hasson  אלון שוסטר / Schuster Alon  אלי אלאלוף / Eli Alaluf  אלי כהן / Eli Cohen  אליהו בן-דהן / Eliyahu Ben-Dahan  אלעזר שטרן / Elazar Shtern  אמיר אוחנה / Amir Ohana  אראל מרגלית / Erel Margalit  אריה מכלוף דרעי / Aryeh  Machluf Deri  באסל גטאס / Basel  Ghattas  בנימין נתניהו / Benjamin  Netanyahu  גילה גמליאל / Gila  Gamliel  גלעד מנשה ארדן / Gilad  Erdan  ג'מאל זחאלקה / Jamal  Zahalka  דני עטר / Danielle Attar  דני בן יוסף דנון / Dani Danon  המחנה הציוני / Hamachane Hzioni  זאב אלקין / Ze'ev Elkin  זאב בנימין בגין / Ze'ev Binyamin Begin  זוהיר בהלול / Zohir Bahalul  ז'קי לוי / jackie Levy  חיים ילין / Haim Yalin  חיים כץ / Haim Katz  חיליק (יחיאל) בר / Yehiel Bar  חמד עמאר / Hamad Amar  חנין זועבי / Haneen  Zoabi  טלי פלוסקוב / Tali  Ploskov  יאיר לפיד / Yair  Lapid  יגאל גואטה / Igal  Guetta  יהודה גליק / Yehuda Glick  יואב בן-צור / Yoav Ben-Tzur  יואב גלנט / Yoav Galant  יואב קיש / Yoav Kish  יואל חסון / Yoel Hason  יואל (יולי) אדלשטיין / Yoel Edlshtein  יואל קוסטנטין רזבוזוב / Yoel Konstantine  Razvozov  יוליה  מלינובסקי / Yuliya Melinovsky  יוסף גריף / Yosef Garif  יוסף תיסיר ג'בארין / Yousef Taysir Jabareen  ינון מגל / Yinon  Magal  יעל גרמן / Yael  German  יעל כהן-פארן / Yael  Cohen Paran  יעקב ליצמן / Yaakov Litzman  יעקב מרגי / yaakov Margi  יעקב פרי / Yaakov  Perry  יפעת שאשא-ביטון / Yifat  Shasha-Biton  יצחק כהן / Yitzhak  Cohen  יצחק (איציק) שמולי / Itzik  Shmuli  ירון מזוז / Yaron Mazuz  יריב לוין / Yariv Levin  ישראל אייכלר / Yisrael  Eichler  ישראל כץ / Israel  Katz  ישראל ביתנו  מאיר כהן / Meir  Cohen  מאיר פרוש / Meir Porush  מייקל אורן / Michael Oren  מיכאל  מלכיאלי / Michael Malkieli  מיכל בירן / Michal Biran  מיכל רוזין / Michal Rozin  מיקי לוי / Mickey  Levy  מירב בן-ארי / Meirav  Ben-Ari  מירי  רגב / Miri Regev  מכלוף מיקי זוהר / Miki Zohar  מנואל טרכטנברג / Manuel Trajtenberg  מרב מיכאלי / Merav  Michaeli  מרדכי (מוטי) יוגב / Mordhay  Yogev  משה גפני / Moshe Gafni  משה כחלון / Moshe Kahlon  משה (בּוֹגי) יַעלון / Moshe  Ya'alon  משולם נהרי / Meshulam Nahari  נאוה בוקר / Nava Boker  נורית קורן / Nurit Koren  נחמן שי  ניסן סלומינסקי / Nissan Slomiansky  נפתלי בנט / Naftali  Bennett  סופה (סופיה) לנדבר / Sofa  Landver  סילבן שלום / Silvan  Shalom  סעיד  אלחרומי / Said Elharumi  סתיו שפיר / Stav Shafir  עאידה  תומא-סלימאן / Aida  Touma-Suleiman  עבד אל-חכים חאג' יחיא / Abd al-Hakim  Hajj Yahya  עבדאללה אבו-מערוף / Abdullah  Abu Ma'aruf  עודד פורר / Oded Forer  עיסאווי פריג' / Issawi Frej  עליזה לביא / Aliza Lavi  עמיר ארמונד פרץ / Amir  Peretz  עמר בר-לב / Omer  Bar-Lev  עפר שלח / Ofer  Shelah  פנינה תמנו-שטה / Pnina Tameno-Shete  ציפי חוטובלי / Tzipi  Hotovely  ציפי לבני (שפיצר) / Tzipi  Livni  קארין אלהרר / Karin  Elharar  קסניה סבטלובה / Ksenia Svetlova  רוברט אילטוב / Robert Ilatov  רויטל סויד / Revital Swid  רועי פולקמן / Roei Folkman  רחל עזריה / Rachel  Azaria  שולי מועלם-רפאלי / Shuli  Mualem-Refaeli  שי  פירון / Shai  Piron  שלי רחל יחימוביץ' / Shelly  Yachimovich  שרון גל / Sharon Gal  שרן השכל / Sharren Haskel  תמר זנדברג / Tamar Zandberg
ברחבי הרשת / פרסומת
התפתחויות נוספות כנסת 20
עידן יוסף
יו"ר ועדת הכלכלה ח"כ כבל: נזמן את ראש הממשלה ושר האוצר לתת תשובות בעניין השידור הציבורי    המנכ"ל הזמני של התאגיד החדש: הקמת התשתית לגוף החדש תארך 12 עד 15 חודשים
מחלקה ראשונה
יו"ר ועדת החינוך: "נאבק בסוגיית העבדות המודרנית"    ועוד: "על משרד החינוך להתנות את העברת תקציבי התמיכה לרשויות המקומיות"
עופר וולפסון
וועדת החוקה של הכנסת אישרה תיקון לחובת מכרזים יצרנים במרחק של 7 ק"מ מהרצועה ייהנו מהעדפה באמת המידה של המחיר בשיעור של 20% לעומת רמה של 15% בשאר הארץ    ההטבה תינתן ל-5 שנים
ח"כ מיכאל אורן
נאום הבכורה של חבר הכנסת מיכאל אורן מסיעת כולנו בפתיחת כנס הקיץ של המושב הראשון בכנסת ה-20 [ט"ז בסיוון תשע"ה, 03.06.2015]
ח"כ אברהם נגוסה
נאום הבכורה של חבר הכנסת אברהם נגוסה מסיעת הליכוד בפתיחת כנס הקיץ של המושב הראשון בכנסת ה-20 [ט"ז בסיוון תשע"ה, 03.06.2015]
רשימות נוספות
לראשונה: ח"כית ערבייה - ראש ועדה קבועה  /  מחלקה ראשונה
שקד: "מחרימי ישראל חותרים למחיקתה"  /  עופר וולפסון
ח"כ איתן כבל - יו"ר ועדת הכלכלה  /  עופר וולפסון
בית-ספר זה לא חוף הים  /  ח"כ אורלי לוי-אבקסיס
מחרימים את המחרימים  /  איילת שקד
לחזור לעצמנו, לימים עברו  /  ח"כ שרון גל
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il