X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  חדשות / מבזקים
רכבת קלה. ובסיטיפס תקלה [צילום: איתמר לוין]
רכבת קשה
סיטיפס תוקעת את רפורמת התעריפים בי-ם
זמן רב מבקש משרד התחבורה להנהיג תעריפי נסיעה זולים המאפשרים מעבר בין אמצעי תחבורה במטרופולין ירושלים, אולם מערכות הכרטוס של הרכבת הקלה אינן מאפשרות יישום 35 מיליון שקל מציעה המדינה לסיטיפס, אך שנה וחצי חלפה וכלום לא זז
מנכ"ל סיטיפס ירון רביד

ראש אגף מסילות משה אמסלם [צילום: ירון זיו]

בטונים הגבוהים שעלו לפני כשבועיים מאחד החדרים במשרד התחבורה בירושלים לא ניתן היה לטעות. משה אמסלם וירון רביד, שבעבר עבדו שלובי זרועות בחברת רכבת ישראל, הפכו ליריבים - הראשון בתפקיד הרגולטור (ראש אגף מסילות) והשני מנכ"ל חברת סיטיפס, המפעילה את הרכבת הקלה בירושלים. על הפרק: עוד סיבוב בקרב המתמשך שבין משרד התחבורה לסיטיפס, שאינה ממלאת אחר חובותיה.
מול מכונות הכרטוס של סיטיפס בירושלים משתרכים תורים ארוכים של נוסעים שאינם מצליחים להסתדר עם המערכת המורכבת. הם אינם מתמצאים בשלל המסכים וכך מוצאים את עצמם נאבקים במכונה כשמנגד הספיקו לחלוף שלוש רכבות על פניהם. לעלות על הרכבת הקלה ללא תשלום פירושה נטילת סיכון. בין הקרונות סובבים פקחים שלא ממש מסייעים לנוסעים בתחנות.
35,000,000 שקלים לטובת סיטיפס אישרה המדינה כדי להחליף את מערך מכונות הכרטוס ולשדרוג לוח הזמנים שלה. כשנה וחצי חלפה מאז אך בפועל דבר אינו מתקדם, ולכן סיטיפס אינה מקבלת שקל. סיטיפס נוקטת בסחבת בטענה שעלות ההחלפה גבוהה יותר, ומציגה אומדנים הגבוהים פי שניים. גורמים במשרד התחבורה אומרים כי החברה מנסה לגזור קופון ולהרוויח מכספי ציבור, ואף קרובים להפקיע ממנה את החלפת המכונות, כולל התוכנה והחומרה, ולהעביר נושא זה לידי המדינה.
המדינה חשופה לתביעות
במשרד התחבורה מבינים היטב כי ההתנהלות בעצלתיים של סיטיפס חושפת את המדינה לתביעות מצד נוסעים הנפגעים מהשירות של מפעילת הרכבת הקלה. נוסעים אינם מקבלים הנחות המגיעות להם, וחלקם אף נאלצים להשתמש בשני כרטיסי רב-קו כדי לנסוע גם באוטובוס וגם ברכבת הקלה.
בחלקים נרחבים בישראל מונהג ערך צבור. בניגוד לערך החוזי בכרטיס הרב-קו, מאפשר הערך הצבור טעינת "ארנק" של סכום כסף מסוים ואף לקבל הנחות. מערכות הכרטוס הכושלות של סיטיפס אינן מאפשרות זאת ותוקעות מזה תקופה ארוכה רפורמה בתעריפים במטרופולין ירושלים, בדומה לרפורמת התעריפים שהונהגה בגוש-דן ובחיפה.
מתגובת משרד התחבורה עולה כי בעוד שיתר המפעילים מצייתים להוראות משרד התחבורה בסיטיפס "מצפצפים" תוך פגיעה חמורה במאות אלפי נוסעים המטרופולין ירושלים.
  • דובר המשרד אבנר עובדיה מסר: "כלל מפעילי תחבורה ציבורית במטרופולינים הונחו להפעיל חוזה מסוג "ערך צבור", ואכן על בסיס הנחיית משרד התחבורה הסדר זה קיים במטרופולין גוש-דן כולו וכן במטרופולין חיפה העמקים ובכל מכרז חדש שיוצא לתחרות, כגון: קווי 100, מכרז אשדוד-ת"א וכו'. מפעילי תחבורה ציבורית בירושלים (אגד, אגד תעבורה) ערוכים להפעלת ערך צבור במטרופולין ירושלים מלבד סיטיפס שהמערכת הטכנולוגית בה אינה מאפשרת שימוש ב'ערך צבור'. מכיוון שמערכת התעריפים בירושלים הינה שיתופית, הבעיה הטכנולוגית של הרכבת הקלה משפיעה על כלל המטרופולין בנושא זה. סיטיפס הונחתה על-ידי משרד התחבורה לקידום הנושא, טרם נקבע מועד מספק. בנוגע לרפורמה בתעריפים, הרכבת הקלה לא מסוגלת טכנולוגית לקבל שני חוזי נסיעה בעלי קודי שיתוף במטרופולין ירושלים. בנוגע לכרטיסי רב-קו במטרופולין ירושלים, הרכבת קלה בירושלים לא מסוגלת להכיר שני סוגי חוזים שונים הכוללים קודי שיתוף נסיעה במטרופולין ירושלים".
  • תגובת דובר סיטיפס, עזאל ותיק: "הנושאים המפורטים בפניית News1 לא היו חלק מהגדרות מערכת הכרטוס שנקבעו ואושרו על-ידי משרד התחבורה. הצורך ביישום נושאים אלו עלה רק לאחר עלייתה לאוויר של מערכת הכרטוס אשר עמדה בכל הבדיקות והמבחנים שקבעה המדינה. מדובר בצרכים חדשים שהוגדרו על-ידי המדינה רק בשלבים מאוחרים של הפרויקט ולפיכך טענתכם ל'ליקויים' להגדרתכם משוללת כל יסוד! מזה זמן מה אנו נמצאים בדיונים מול המדינה הן על אופי הפתרון המיטבי לסוגיות אלו והן על סוגיות מסחריות הקשורות בישומו. אנו תקווה כי דיונים אלו יסתיימו בהקדם ויאפשרו למדינה ולסיטיפס לבצע פרויקט שדרוג ועידכון במערכת הכרטוס שייתן מענה לצרכים אלו".

תאריך:  10/06/2015   |   עודכן:  10/06/2015
+כ"ץ: נשקול תקנות למניעת פגיעה בנוסעים
13:18 10/06/15  |  עידן יוסף   |   לרשימה המלאה

בהתייחסות ראשונה מצד שר התחבורה לשביתות בתחבורה הציבורית אמר כ"ץ בכנסת כי משרדו אינו צד בסכסוך ומסרב להשיב מדוע לא יידע המשרד את הנוסעים ולמה לא העמיד חלופות

כ"ץ. אחריות ישירה רק לנוסעים בחברות ממשלתיות

מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
סיטיפס תוקעת את רפורמת התעריפים בי-ם
תגובות  [ 5 ] מוצגות  [ 5 ]  כתוב תגובה 
1
מסכנים התיירים!
Michael Jankelowi  |  10/06/15 09:57
 
- זה נכון מאד. גם ירושלמים רבים
רכבת לא קלה  |  10/06/15 12:30
2
להחרים את הרכבת השודדת
ארבינקא  |  10/06/15 11:20
3
פתרון פשוט, שלילת רשיון העסק
אחד העם  |  10/06/15 12:17
4
כנ"ל בחיפה
עמית123456  |  10/06/15 17:52
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
התפתחויות נוספות תחבורה ציבורית
עידן יוסף
תחבורה ציבורית בשבת אין אבל התחבורה השיתופית מתחילה לצבור תאוצה. חייל משוחרר ששירת בתל אביב גייס את כל חסכונותיו כדי לאפשר לתושבי גוש-דן להגיע לחוף-הים. מאות כבר נרשמו
יצחק דנון, עידן יוסף
ביה"ד לעבודה דחה את טענת הוועד על כך שהחברה שוברת שביתה    העובדים טענו שהחברה שואלת נהגים מאגד ומחברות פרטיות, וכך מצליחה למנוע שיבושים בפעילותה    ההנהלה: ההיענות לשביתה ממילא חלקית בלבד
עידן יוסף
האם החברה חייבת להוציא אוטובוס נוסף לאיסוף נוסע שהושאר בתחנה? האם ניתן להעלות מעל 10 נוסעים בעמידה כאשר עדיין יש מקומות פנויים? במשרד התחבורה טוענים שכן, אבל באגד טוענים אחרת
עידן יוסף
ראש הרשות הארצית לתחבורה ציבורית הורה לתקן חלק מן הקווים שפעלו בשבת בפתח תקוה, אך מאשים את החברה המפעילה למרות שהאחריות מוטלת על הרשות    מתכחש לנוהל שבת של משרד התחבורה
עידן יוסף
לראשונה: אפליקציית המפות של גוגל תאפשר תכנון מסלול לפי זמני אמת    עד היום איפשרו האפליקציות השונות תכנון רק על בסיס לוח הזמנים המתוכנן
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il