X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  חדשות / מבזקים
ההסתדרות הלאומית וועד העובדים בחברה שעיסוקה ליסינג, השכרה ומכירת רכבים מבקשים את התערבות בית הדין ל"הפרעה הבוטה ומשולחת הרסן" של החברה בהתארגנות עובדיה אף תוך שימוש בשיטות טרור והפחדה
▪  ▪  ▪
[צילום: יח"צ]

הסתדרות העובדים הלאומית טוענת כי חברת הליסינג קל אוטו מירושלים נוקטת בשיטות של טרור והפחדה על-מנת לסכל בכל דרך את התארגנות העובדים שהחלה לפני כשבוע. כל זאת, לרבות תוך שימוש באמצעי המוכר של הרתעת עובדים באמצעות זימונים לשימועים, פיטורי עובדים המזוהים בדרך כלשהי עם ההתארגנות המצויה בשלב ה"עוברי" שלה - בהליכי פיטורים מזורזים המנוגדים לדין, מעקב אחר עובדים, זימון עובדים ל"שיחות בירור" ועוד.
ההסתדרות וועד העובדים הזמני בקל-אוטו פנו לבית הדין האזורי לעבודה בירושלים בבקשה דחופה ביותר למניעת פיטוריו של אביב שושן, סגן יו"ר ועד העובדים הזמני, והרוח החיה מאחורי התארגנות העובדים ולהורות על המשך העסקתו בחברה תוך שמירה על זכויותיו, מעמדו ותנאי העסקתו. בנוסף מתבקש בית הדין להורות לחברה להימנע מפיטורים ו\או הליכים משמעתיים כלשהם ו\או פגיעה בתנאי עבודתם של העובדים ולהימנע מנקיטת כל פעולה שיש בה כדי להשפיע או לפגוע בהליך התארגנותם הראשונית של עובדי החברה.
בנוסף, מתבקש בית הדין לחייב את קל אוטו בתשלום פיצוי כספי בסך 200,000 שקלים עבור כל אחת מהפגיעות בהתארגנות בחברה ובסך הכול סך של 800,000 שקלים.
בפנייה לבית הדין נאמר כי המדובר בהפרעה בוטה, משולחת רסן, ושיטתית של החברה בהתארגנות עובדיה תוך פגיעה קשה ואנושה בזכותם החוקתית של העובדים להתארגן במקום העבודה והכול תוך הפרה גסה של החוק וההלכה הפסוקה, ותוך שימוש בשיטות טרור והפחדה - כך ממש.
בבקשה שהוגשה באמצעות עוה"ד רן קונפינו וטל עזרא נאמר כי שיטת הפעולה של החברה להכשלת מהלך ההתארגנות הינה פגיעה בכל עובד בו חושדת ההנהלה כי הוא פועל ו\או תומך בהתארגנות העובדים, תוך שימוש באמתלות "מקצועיות" לכאורה לפטר את העובד, על-מנת ל"עקוף" את החוק וההלכות הפסוקות בנוגע לאיסור החל על מעביד מלפגוע בעובד בשל פעילותו לטובת ההתארגנות.
לדברי המבקשים, החברה התקינה מערכת מעקב בכל הטלפונים והטאבלטים של עובדיה המאפשרת לה לעקוב אחר התקשרויות והתכתבויות של העובדים, דבר שאפשר לה לאסוף מודיעין אודות פעילי ההתארגנות ומוביליה.
בבקשה נאמר כי בתוך כ-24 שעות זומנו מספר עובדים אשר זוהו על-ידי הנהלת החברה כתומכים בהתארגנות לשימועים טרם פיטורים ובכלל זה גם אביב שושן, סגן יו"ר ועד העובדים הזמני. בנוסף נודע להסתדרות ולוועד הזמני כי הנהלת החברה החליטה להשתמש באמצעי ה"אופנתי" החדש לסיכול התארגנויות שהינו הקמת ועד עובדים עצמאי פיקטיבי שיוכל לפעול ולהפיץ בעצמו מסרים כנגד התארגנות העובדים.
כעת נאמר בבקשה, מש"כלו כל הקיצין" ובשאלת הישרדותו של הליך ההתארגנות עסקינן, ברור כי לא נותרה עוד ברירה אלא לפנות לבית הדין בבקשה כמוצא אחרון, ולבקש את התערבותו המידית בהתנהלותה של החברה לבל יסוכל הליך ההתארגנות עד כלות, ייתכן שלצמיתות.
ההסתדרות הלאומית מבקשת עוד מבית הדין להצהיר כי היא ארגון העובדים היציג בקרב עובדי קל-אוטו ולהורות לחברה להיכנס למשא-ומתן קיבוצי עם נציגיה.

ס.ק. 25216-06-15
תאריך:  11/06/2015   |   עודכן:  11/06/2015
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
 
תגיות מי ומי בפרשה
 קל אוטו / CalAuto
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
בקשה: לאסור על קל אוטו לסכל התארגנות העובדים
תגובות  [ 0 ] מוצגות  [ 0 ]  כתוב תגובה 
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
יפעת גדות
בנושא חופש הנישואים לבני אותו מין כמו בעניין חופש הנישואים הכללי ישראל מפגרת בשנים רבות אחרי העולם הנאור. הנתונים מוכיחים שהפער הולך וגדל
שירות גלובס
לילך אשר-טופילסקי באירוע "הפרלמנט של אונו": חוששת שהעלייהום הציבורי על הבנקים יהפוך אלים    ח"כ איציק שמולי: "כחלון נסוג, אבל זה לא יעזור, אנחנו נטיל מס ירושה... 25% על כל שקל מעל 10 מ' ש' שיעברו בירושה"
עופר וולפסון
תפקיע שטח של כ-24.6 דונם, מתוך 60 דונם של שטח מחנה בחוות מבחור באזור קרית גת המוחזקים על ידי הזרע לטובת פרויקט כביש מס’ 35
עופר וולפסון
בעוד 3 ימים יפוג תוקף הרישיון בו מחזיקות חנל, ישראמקו, מודיעין ונפטא. טיוטה של תנאי שטר החזקה תועבר לשותפויות בזמן הקרוב
יצחק דנון
חברת תשתיות נפט ואנרגיה פנתה לבית המשפט להורות על חידוש ההיתר הזמני להפעלת קווי הזרמת הדלק המשרתים את בתי הזיקוק בחיפה ואת כלל משק הדלק
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il