X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  חדשות / מבזקים
בית משפט השלום בקריות קיבל תביעת לשון הרע שהגישה עו"ד שלומית סטרוגנו נגד עו"ד מירב פלד לאחר שזו השמיצה אותה בפני אחד מלקוחותיה בצ'אט פרטי ברשת החברתית השופט קבע כי לשיחה כזו משקל גבוה יותר משל פרסום פוסט או טוקבק – הנבלעים בים המידע ואמינותם נמוכה
▪  ▪  ▪
"שיחת סלון אינטרנטית" [צילום אילוסטרציה: AP]

בית משפט השלום בקריות חייב את עו"ד מירב פלד בתשלום 20,000 שקל פיצויים בתוספת 5,000 שקלים הוצאות משפט לעו"ד שלומית סטרוגנו לאחר שהשמיצה אותה בפני אחד מלקוחותיה בצ'אט פרטי שניהלה עמו ברשת פייסבוק.
התובעת והנתבעת עוסקות שתיהן בתחום דיני המשפחה וייצגו בעבר בבית המשפט לענייני משפחה שני בעלי דין - בני זוג שהיו מסוכסכים זה עם זו. ההליך שניהלו השתיים לא התנהל על מי מנוחות, וביניהן היו חילופי דברים שהותירו ביניהן "משקעים".
ביום 28.3.2014 ניהלה הנתבעת שיחה פרטית עם גיל נחושתן, מכר משותף שלה ושל התובעת. אותו נחושתן שכר באותם ימים את שירותיה של סטרוגנו לייצג בערעור לבית המשפט המחוזי.
"היא מאלה שעשו התמחות על תיק הגירושין של עצמן ומשחזרות את כל העוולות שעשו לגרוש שלהן בכל התיקים... הרמה הנמוכה ביותר שפגשתי לאחרונה" "סתומה בלחץ" מסכנה...אפילו עברית היא לא יודעת, בכל דיון יוצאת או בוכה או עצבנית רצה לסיגריה", כתבה לו. נחושתן העביר את המידע לידיעת עו"ד סטרוגנו והדבר נודע לעו"ד פלד. בתגובה, שלחה לו פלד הודעה נוספת: "לא כתבתי עשירית ממה שאני והסביבה המקצועית באמת חושבת עליה", כתבה.
בכתב ההגנה נטען כי יש לדחות את התביעה משום שההתכתבות בינה לבין נחושתן הייתה על-רקע כתבה בעניין "חזקת הגיל הרך", אותה העלה נחושתן לדף הפייסבוק שלו ועל-רקע תגובת התובעת לאותה כתבה. עוד ציינה כי דבריה היו מניסיונה האישי וכוונו לעיניו של נחושתן בלבד מבלי שידעה כי סטרוגנו מייצגת אותו.
עוד טענה כי מדובר בשיחה שבעידן טרום הפייסבוק הייתה מתנהלת בטלפון או בפגישה בבית קפה, ואין הבדל בין שיחה זו לבין שיחה אחרת שאינה מתועדת המתנהלת בין שני חברים ואשר לא הייתה מגיעה לסיפו של בית המשפט. עוד טענה כי עומדת לה הגנת אמת בפרסום והגנת הבעת הדעה וכי בפועל לא השפיעו הדברים על עמדתו של נחושתן ביחס לסטרוגנו משום שגם לאחר מכן היא המשיכה לייצג אותו.
השופט נאסר ג'השאן קבע בפסק הדין כי דבריה של פלד בפני נחושתן מהווים לשון הרע וכי דבריה אף היו יכולים להותיר תחושה שכל שנאמר הוא רק 'קצה הקרחון', דבר המגביר את עוצמת לשון הרע שבדברים.
עוד קבע כי דבריה של פלד, שמוכרת לנחושתן, חמורים יותר מדברים הנכתבים בטוקבק. "שיחה זו אינה פרסום פוסט או תגובה חולפת לכתבה – הנבלעים בים המידע ואמינותם נמוכה. הנתבעת – המוכרת למר נחושתן, אמרה דברים קשים על התובעת, שיש בהם כדי לפגוע בשמה הטוב הן כעורכת דין והן כאדם. על כן, מצאתי כי עצם העובדה כי השיחה התנהלה "מעל דפי המרשתת" ו"באמצעות המקלדת", אין בה, במקרה זה, כדי להביא לדחיית התביעה, או כדי לתת לדברים שפורסמו אופי אחר או לייחס להם חומרה מופחתת", ציין.
עוד קבע כי לא הוכח שהדברים שפרסמה פלד בשיחה הפרטית היו אמת וכי גם טענת ההגנה העוסקת בהבעת דעה אינה עומדת לה. "נוסף לאמור לעיל אציין כי לא השתכנעתי כי הדברים נאמרו בתום לב. תנאי להחלת ההגנות לפי סעיף 15 הוא שהפרסום נעשה בתום לב", ציין.
השופט דחה את הטענה כי בעבר הלא רחוק שיחות אלה התנהלו בסלון ולא תועדו, ועל כן לא הגיעו לבית המשפט. "גם בעבר שיחות אלה מצאו דרכן אל בית המשפט. איני סבור כי רמת התיעוד אמורה לשנות מעמדת בית המשפט לגבי קיומה של עוולה או העדר קיומה. אם שיחה כזו הייתה מתנהלת בסלון, גם אז הייתי רואה בה משום הוצאת לשון הרע על התובעת. גם בימים עברו, אם השומע היה מחליט להעביר את הדברים אל הנפגע ואף להעיד לטובתו, כי אז מגיעה הייתה התביעה לפתחו של בית המשפט, ובעניין זה איני רואה כל הבדל בין שיחת סלון שבעל פה, לבין שיחת סלון "עלי מקלדת".
למרות כל זאת, פסק השופט לטובת התובעת עשירית בלבד מן הסכום המקורי שתבעה. זאת, תוך התחשבות בכך שהדברים יועדו לאדם אחד בלבד ולא הוכח בפניי כי הדברים יועדו לאחרים, או כי הנתבעת אמרה אותם דברים בפני אחרים ובכך שנחושתן המשיך להעסיק את התובעת לאחר שנאמרו לו דברי לשון הרע.

תאריך:  14/06/2015   |   עודכן:  14/06/2015
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
 
תגיות מי ומי בפרשה
 תום לב
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
עו"ד הכפישה בצ'אט בפייסבוק ותשלם 20 אלף
תגובות  [ 3 ] מוצגות  [ 3 ]  כתוב תגובה 
1
איזה קטע. אם לא היתה תובעת
קורא מזדמן  |  14/06/15 16:17
 
- תגובה לקורא המזדמן
שלומית סטרוגנו  |  14/06/15 20:15
2
פס"ד שגוי מעיקרו. יתהפך בערעור ל"ת
עו"די  |  14/06/15 19:50
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
עידן יוסף
יואב יצחק
השופט (בדימ.) דן כהן, שהורשע בקבלת שוחד מנציגי סימנס בישראל ואשר נשפט לשש שנות מאסר, ישוחרר מן הכלא בשל מחלתו    בשלב זה הוא ישוחרר לחופשה של חודשיים    נדרש להפקיד ערבות בסך 20 מיליון ש"ח
מיטשל א' לוין
בצרפת ברחו באופניים שני היהודים שחיברו את ג'ורג' הסקרן
איציק וולף
שר האוצר והממונה על שוק ההון הציגו את עיקרי הרפורמה המוצעת הכוללת שירות "עקוב אחרי פנסיוני" והגברת השקיפות והפיקוח    כחלון: מדובר בצעד ראשון משורת צעדים
איציק וולף
הלשכה המשפטית של הכנסת מבהירה כי יו"ר הכנסת אינו בעל סמכות לשלול את חברותו של ח"כ אורן חזן בוועדת החוץ והביטחון    תנועת אומ"ץ פנתה לראש הממשלה בבקשה שיפעל בנושא
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il