X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  חדשות / מבזקים
דוח חמור של מבקר הפנים בליכוד קובע כי מנכ"ל משרד התקשורת ומקורבו של ראש הממשלה הפר אמונים כלפי המפלגה ועבר על חוק הגנת השכר במחדלו לשלם בזמן את שכר פעילי המפלגה בבחירות לכנסת בעוד הוא עצמו קיבל את שכרו הגבוה ההמלצה למנכ"ל הליכוד - לפתוח בהליך חיוב אישי להשבת הכסף ששולם לפילבר לטובת תשלום לפעילי המפלגה ולעובדיה הזוטרים
▪  ▪  ▪
פילבר. נמנע מהתייחסות לטענות [צילום: יח"צ]
עו"ד גלילי. הנילונים לא השיבו לבקשת התגובה

מנכ"ל משרד התקשורת, שלמה פילבר, הנחשב למקורב לראש הממשלה בנימין נתניהו, עבר עבירת הפרת אמונים ועל חוק הגנת השכר בהיותו ראש מטה הבחירות של הליכוד בבחירות לכנסת ה-20. כך קובע דוח שמפרסם (יום ג', 16.6.15) מבקר הפנים של הליכוד, עו"ד שי גלילי. זאת, לנוכח הימנעות המפלגה מתשלום עד היום לפעילים שעבדו עבורה במהלך קמפיין הבחירות. על-פי הדוח, יש למנוע את העברת שכרו של פילבר מהליכוד או להתחיל הליך חיוב אישי להשבת הכסף ממנו, במידה ומשכורתו הגבוהה כבר הועברה.
הטיפול של מבקר הפנים של הליכוד בטענות להלנת שכר של פעילי המפלגה שעבדו עבורה בקמפיין הבחירות לכנסת ה-20 החל לאחר שהגיעו אליו תלונותיהם של ולדימיר גייסמן ואלכסנדר לימרב, אשר הועסקו על-ידי הליכוד בתפקיד של 'ממריצים', מעודדי יציאה להצבעה בקלפיות. עו"ד גלילי פנה, כמקובל, אל שלמה פילבר ואל יו"ר הליכוד נתניהו, בבקשה לקבלת תגובה. זאת, משום ששניהם עמדו בראש מטה הבחירות של הליכוד. השניים בחרו שלא להגיב לפניותיו. בשל כך, ובהיעדר גירסה נגדית, קבע מבקר הפנים כממצא עובדתי כי אכן טרם שולם שכרם של כלל העובדים והפעילים שהועסקו על-ידי הליכוד בסניפים השונים במסגרת הבחירות לכנסת ה-20.
גלילי האשים את פילבר בהפרת אמונים שבאה, לדבריו, לידי ביטוי בכך שפילבר, בהיותו ראש מטה הבחירות, בחר לעשות שימוש בתקציב הבחירות לטובת תשלום שכרו ושכר מקורביו במטה הבחירות, עוד בטרם קיבלו עובדי המפלגה והפעילים הזוטרים שלה את שכרם. "העדפת האינטרס העצמי שלו ושל מקורביו על פני האינטרס של המפלגה (לשלם את שכרם של העובדים השכירים במועד - כנדרש בחוק), היא כשלעצמה עולה לכדי הפרת אמונים חמורה של נושא משרה בתאגיד". לדבריו, יש חומרה של ממש בכך שבעת ששכרם של נושאי המשרה הבכירים במטה הבחירות שולם זה מכבר, לרבות שכרו של שלמה פילבר עצמו שהגיע לטענת גורמים בליכוד שעמם שוחחנו לסכום של מאות אלפי שקלים, שכרם של העובדים הזוטרים והפעילים השונים עוכב מצידו ומצד גורמים נוספים במטה הבחירות, לרבות רואה החשבון של המטה ומורשי החתימה שהחזיקו בסמכויות במטה הבחירות.
"מר פילבר (בהיותו ראש מטה הבחירות של המפלגה לכנסת ה-20) ביצע לכאורה עבירה פלילית בחוק הגנת השכר בכך שנמנע מלוודא כי כל העובדים והפעילים שהועסקו מצד המפלגה בגדרי הבחירות האמורות זכו למלוא שכרם במועד הסטטוטורי, תוך שהוצאו לטובתם, באותו מועד, תלוש שכר כמתחייב מהוראות הדין", כתב גלילי למנכ"ל הליכוד, גדי אריאלי. עוד הוסיף כי בהתנהלות זו של פילבר יש כדי 'הפרת חוזה' מכללא ביחסיו עם המפלגה.

ההמלצה: הליך 'חיוב אישי'

בשל כל הממצאים על-אודות הלנת השכר מחד והעברת התשלומים לפילבר מאידך המליץ מבקר הפנים של הליכוד למנכ"ל אריאלי לעכב ביצוע כל תשלום ששלמה פילבר אמור לקבל מן הליכוד, על-פי החוזה שהיה בינו לבין המפלגה, עד לאחר שיימצא תקציב וישולמו משכורות כל העובדים וכל הפעילים. "במידה ומר פילבר מכבר קיבל מלוא שכרו (באופן שלא נותר תקציב לתשלום שכרם של עובדי המפלגה), יש לבצע תהליך של תביעת השבה (חיוב אישי) משכרו האמור של מר פילבר, ומסך זה לשלם את שכרם של עובדי ופעילי המפלגה", קבע. גלילי נימק את המלצתו בהתאם לדוקטרינה בדיני התאגידים שעל פיה על התאגיד לשלם את החוב לבעל השליטה רק בתום ביצוע התשלום לכלל נושי התאגיד ובקל וחומר לנושים שהם עובדים בשכר.
ביחס ליכולת להביא לחיוב אישי של פילבר, קבע גלילי כי מחדלו של פילבר עלול להכניס את הליכוד כתאגיד לכדי עבירה פלילית תוך קיום הפרת אמונים, כנושא משרה, כלפי המפלגה עצמה. "בנסיבות אלו, מלבד שמה הטוב של המפלגה שנפגע (במעמדה כמעסיק), מחדלו של מר פילבר הסב נזק של ממש לעובדי ופעילי המפלגה באופן המצדיק גם את חיובו בכל הנזקים שהוסבו למפלגה עצמה", לשון הדוח.

פילבר: לא פנו אלי לתגובה

פנינו אל שלמה פילבר בבקשה לקבלת תגובתו. לטענתו, בניגוד לאשר כתב מבקר הפנים של הליכוד בדוח עצמו, לא הועבר אליו הדוח בטרם פורסם. "לא מבין איך מבקר מקצועי יכול להוציא דוח כלפי מבוקר מבלי שהעביר אותו אליו לתגובה קודם. מעולם לא קיבלתי פניה והעובדה שהמבקר מעביר דוחות לתקשורת ולא למבוקרים מדברת בעד עצמה ביחס למקצועיות ולאתיקה של דוח כזה", טען.
בתגובה להאשמה הזאת סרב עו"ד גלילי להיענות לבקשת News1 להגיב באופן מפורט. כל שהסכים לומר הוא שבקשת התגובה הועברה לפילבר על-ידי מזכירות הליכוד, על-פי בקשתו, בשבעה ביוני 2015.
שאלנו את פילבר האם הוא מעוניין לעיין בדוח ולהגיב על הטענות המופיעות בו, לאור טענתו כי מעולם לא הועברו אליו הטענות להתייחסות. פילבר השיב כי הוא לא מעוניין בכך וכי אם יפנו אליו באופן מקצועי - יענה.

תאריך:  16/06/2015   |   עודכן:  16/06/2015
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
"שלמה פילבר הפר אמונים בליכוד"
תגובות  [ 7 ] מוצגות  [ 7 ]  כתוב תגובה 
1
מצא מין את מינו
זאב12345  |  16/06/15 13:59
2
תיווך גם לשוחד
חוקר  |  16/06/15 14:46
3
עו"ד גלילי - אתה לא רציני !!!
יצחק מאלקנה  |  16/06/15 16:42
4
מה חדש ? ליכודניקים מושחתים
חזקיהו צ.  |  16/06/15 17:46
5
התממות של המבקר והעיתונאים
אורי פ  |  16/06/15 18:45
6
דברים שרואים מכאן לא שומעים מש
שלוש דמעון  |  16/06/15 19:09
7
כבר
שמ  |  16/06/15 22:54
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
התפתחויות נוספות משמר המשפט
איתמר לוין
השופטת טל תדמור-זמיר כמעט שאינה מסוגלת לעשות דבר, כי הנאשמים לא מתייצבים או מאחרים או מבקשים דחיות. התופעה הרווחת הזאת מחייבת פתרון מערכתי מעמיק
איתמר לוין
תיקי פשיטות רגל מחייבים מהשופט אנושיות, יעילות ומציאת האיזונים - ואת כל אלו יש לאבי פורג בשפע. דומה שאפילו החייבים יוצאים מאולמו עם חיוך על השפתיים
איתמר לוין
שופט שלום האריך את מעצריהם של חמישה חשודים בעבירות שחיתות חמורות במיוחד, אך בניגוד מוחלט לחוק ולפסיקת בית המשפט העליון - אסר לפרסם את שמותיהם, תוך שהוא הופך על פיו את עקרון פומביות הדיון
איציק וולף
לשכת היועץ המשפטי לממשלה העבירה לטיפול המשנה ליועץ המשפטי לממשלה (ייעוץ), עו"ד דינה זילבר, תלונה שהוגשה נגדה בעקבות חוות הדעת שפרסמה על החטיבה להתיישבות    מגיש התלונה: זהו ניגוד עניינים אינהרנטי, לא ייתכן שהגורם שעליו מלינים יהיה הגורם המטפל בתלונה
איתמר לוין
עורכי הדין המתייצבים בפני השופטת נגה אהד לערעורי תעבורה, מגלים מהר מאוד מה יהיה פסק הדין - לפחות במקרה חריג, בו יש לה ביקורת נחרצת על פסק דין מחמיר מאוד של בית המשפט לתעבורה
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il