X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  חדשות / מבזקים
עזרא ג'נאלי דרס ביוני 2014 מסוממת שעמדה באמצע הכביש שעליו נסע כחוק וגרם למותה הוא ברח מן המקום והפקיר אותה למותה ועל כך נגזרו עליו 26 חודשי מאסר בניכוי ימי המעצר שלו ונשלל רישיונו לשש שנים
▪  ▪  ▪
[צילום אילוסטרציה: AP]

בית המשפט המחוזי בתל אביב גזר שנתיים וחודשיים מאסר בפועל, שנה מאסר על תנאי ושלילת רישיון למשך שש שנים על נהג רכב דרס למוות הולכת רגל מבלי שהיה זה באשמתו, אך הפקיר אותה ולא עצר לטפל בה לאחר הפגיעה.
השופט צבי גורפינקל גזר 26 חודשי מאסר בפועל על עזרא ג'נאלי, תושב סביון ולשעבר מנכ"ל חברת הברוקראז' עילוי פיננסי, אשר פגע ביוני 2014 בהולכת רגל מסוממת שעמדה על מעבר חציה ברחוב הרכבת בתל אביב והרגה.
הולכת הרגל המנוחה עמדה במעבר החציה על הכביש, וג'נאלי עבר את הצומת כאשר אור ירוק דולק בכוונו. הוא התקרב לצומת מבלי להאט את מהירות נסיעתו ופגע במנוחה. כתוצאה מהפגיעה היא הועפה אל הכביש, נגרמו לה שברים בראש, באזור האגן ובצלעות, כמו-כן נגרמו חבלות פנימיות מרובות, היא הובאה לבי"ח, וכעבור מספר שעות נפטרה. מייד לאחר הפגיעה לא עצר ג'נאלי את מכוניתו ולא הזעיק עזרה.
ג'נאלי הורשע על-פי הודאתו בעבירות של הפקרה לאחר תאונה שבה נהרג אדם, בנהיגה ללא רשיון נהיגה תקף ובנהיגה ללא ביטוח. כתב האישום המקורי שהוגש נגדו כלל את האשמתו גם בגרימת מוות תוך נהיגה רשלנית, אולם לאחר בחינת הראיות תוקן כתב האישום, שכן הובהר שהתאונה, מבחינת ג'נאלי, הייתה בלתי נמנעת, ושלא באחריותו המשפטית.
השופט גורפינקל ציין כי כובד המשקל הוא על נסיבות שבהן הנהג מבצע מעשה הפקרה, תוך מודעות לכך שבתאונה נהרג אדם או שנגרמה לו חבלה חמורה.
"הנסיבות המחמירות הן ידיעת הנהג בשעת מעשה שהוא מפקיר נפגע שפגיעתו חמורה או קטלנית. ההתנהגות הפלילית היא בעצם ביצוע ההפקרה, והמחוקק החמיר בענישה וקבע לסעיף זה של הפקרה אחרי פגיעה שכתוצאה מהפגיעה נהרג אדם או נחבל באופן קשה, עונש של 14 שנות מאסר", ציין בגזר הדין והוסיף כי "אין צורך בידיעה קונקרטית של האדם שנפגע נהרג, אלא די בעצימת עיניים לנוכח האפשרות שזהו המצב".
לדבריו, עוצמת הפגיעות מלמדת על כך שהנאשם היה מודע לכך שפגע במנוחה, ולאור הפגיעה החזקה, היה מודע לכך שהמנוחה נהרגה או לפחות נפגעה בצורה קשה ביותר.
"חומרה נוספת יש לראות לא רק בעזיבת מקום התאונה ונטישת המנוחה,כאשר חלפו ימים לא מעטים עד שהנאשם הסגיר את עצמו והודה באחריותו, אלא גם בעובדה שבעת שהנאשם נהג ברכב, לא היה בידו רשיון נהיגה תקף, אחרי שבעבר נפסל מלהחזיק רשיון נהיגה, והרשיון לא היה בתוקף. לא הייתה כל סיבה שהנאשם ינהג מלכתחילה ברכב כאשר אין לו רשיון נהיגה בתוקף, ועובדה זו נותנת כאמור משנה חומרה לארועים", קבע השופט. עוד העיר כי אומנם בגופה של האישה שנהרגה נמצאו שרידי קוקאין וסם נרקוטי נוסף, אשר יש בהם כדי להאיץ את מותה, אולם ברור שהנזקים הכבדים שנגרמו לה כתוצאה מפגיעת המכונית של ג'נאלי הם שגרמו למוות.
גורפינקל ציין כשיקול לקולא את העובדה שאין לו עבירות פליליות קודמות, שבעקבות הדריסה היה במעצר במשך 22 ימים ובמעצר בית במשך 9 חודשים באופן שהוביל לקריסת עסקיו, ואת העובדה שהוא הודה באחריותו לארועים, והביע חרטה כנה על המעשים.
"אני גוזר על הנאשם עונש של 26 חודשי מאסר בפועל בניכוי 22 ימי מעצרו מיום 30.6.14 עד 21.7.14, מטיל עליו שנה מאסר ע"ת שלא יעבור תוך 3 שנים, עבירות של הפקרה לאחר פגיעה או נהיגה ללא רשיון נהיגה תקף, ופוסל אותו מלקבל או להחזיק רשיון לנהיגת רכב מנועי מסוג כלשהו, למשך 6 שנים".

תאריך:  16/06/2015   |   עודכן:  16/06/2015
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
דרס למוות ללא אשמתו והפקיר - לשנתיים מאסר
תגובות  [ 0 ] מוצגות  [ 0 ]  כתוב תגובה 
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
התפתחויות נוספות הקטל בדרכים
איתמר לוין
איאד סלוטה הרג את גיא הירשפלד, לא שילם את הפיצוי בו חויב למשפחתו - והטיל וטו על האפשרות שהמדינה תשלם את הפיצוי לשלושה מן היתומים ולאחר מכן תגבה ממנו את החוב
נסים גבאי
אני מתגלגל מצחוק כשאני שומע את תשדירי משרד התחבורה והרשות לבטיחות בדרכים שמסבירים... שכתיבת וקריאת מסרונים תוך כדי נהיגה מאוד מסוכנת
עו"ד ארתור בלאייר, עו"ד יצחק איתן (פרנלדס)
כדי לקבל פיצוי על תאונת דרכים, צריך תחילה להוכיח שהייתה תאונה. פסק דין של בית משפט השלום בתל אביב מתמודד עם השאלה האם אכן התרחש אירוע כזה
איתמר לוין
המדינה: אהרון ניסני ורוני חנוך-חנוכה קיבלו רבבות שקלים ממורה לנהיגה תמורת העברת תלמידיו בבחינות העיוניות ובטסטים המעשיים
איתמר לוין
בוחן התנועה המשטרתי החליט שאינו מאמין למד האוץ של אופנוע שנפגע בתאונה ולא שלח אותו לבדיקה - למרות שהמדידה שנרשמה בו תמכה בגירסת הנהג שהואשם בפגיעה באופנוע
רשימות נוספות
העליון מרחיב את עבירת הנהיגה בשכרות  /  איתמר לוין
שיפוי למדינה מהביטוח על מות חייל בתאונה  /  איתמר לוין
שני הרוגים בתאונה בכביש 57  /  איציק וולף
לבהלה יש מחיר  /  עו"ד ארתור בלאייר, עו"ד יצחק איתן (פרנלדס)
הדרך לנהוג בטוח  /  אריאל שפירא
חצי(ה) עבודה  /  עו"ד רוני פאלוך
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il