X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  חדשות / מבזקים
עלה ברבעון הראשון של שנת 2015 בשיעור שנתי של 2.1%, לעומת 2.5% באומדן קודם של הלמ"ס מדובר בהאטה בגידול לאחר צמיחה מרשימה של 6.5% ברבעון האחרון של 2014
▪  ▪  ▪
עלייה בצריכה הפרטית, ירידה ביצוא [צילום: פלאש 90]

התוצר המקומי הגולמי, במחירים קבועים ולאחר ניכוי השפעת העונתיות, עלה ברבעון הראשון של שנת 2015 בשיעור שנתי של 2.1% (לעומת 2.5% לפי האומדן הראשון), לאחר עלייה של 6.5% ברבעון האחרון של 2014 ועלייה של 0.8% ברבעון השלישי אשתקד. כך עולה (יום ג', 16.6.15) מאומדן שני של החשבונות הלאומיים לרבעון הראשון של 2015 המתבסס על נתונים חלקיים שהתקבלו בלשכה המרכזית לסטטיסטיקה.
העלייה בתוצר ברבע הראשון השנה משקפת עליות בהוצאה לצריכה פרטית ובהוצאות לצריכה ציבורית וירידות ביצוא הסחורות והשירותים ובהשקעות בנכסים קבועים.
התוצר העסקי עלה ברבעון הראשון של שנת 2015 בשיעור של 2.6% בחישוב שנתי, לאחר עלייה של 7.5% ברבעון הקודם ויציבות ברבעון השלישי בשנת 2014. התפתחות התוצר העסקי ברבעון הראשון של 2015 מבטאת עליות בתוצר ענף התעשיה, כרייה וחציבה (8.6% בחישוב שנתי), בתוצר ענף הבינוי (2% בחישוב שנתי), בתוצר ענף המסחר ושירותי אירוח ואוכל (2.8% בחישוב שנתי), בתוצר ענף המידע והתקשורת (2.1% בחישוב שנתי) ובתוצר ענף התחבורה, אחסנה ודואר (15.7% בחישוב שנתי). לעומת זאת, נרשמה ירידה בתוצר ענף השירותים הפיננסיים, ביטוח, נדל"ן ואחרים (3.9% בחישוב שנתי).
יבוא הסחורות והשירותים עלה ברבעון הראשון השנה ב-11% לאחר ירידה של 0.9% ברבעון הקודם. יבוא סחורות אזרחיות עלה ב-17% בחישוב שנתי, ויבוא שירותים (הכולל יבוא שירותי תוכנה, תחבורה ותקשורת וכד’ ויבוא שירותי תיירות) עלה ב-21.6% בחישוב שנתי.
יבוא הסחורות והשירותים למעט יבוא ביטחוני, אוניות, מטוסים ויהלומים עלה ברבעון הראשון של 2015 ב-14%, לאחר עלייה של 4.5% בחישוב שנתי ברבעון הקודם.
סך המקורות שעמדו לרשות המשק מתוצר מקומי ומיבוא עלה ב-4.9% בחישוב שנתי, לאחר עלייה דומה ברבעון הקודם. פירוט השימושים במקורות מראה שההוצאה לצריכה פרטית עלתה ב-7.5% ברבעון הראשון של שנת 2015 בחישוב שנתי, שפירושו עלייה של 5.5% בהוצאה לנפש. העלייה בהוצאה לצריכה הפרטית לנפש ברבעון הראשון באה בהמשך לעליות של 5.6% ברבעון הקודם ושל 3.2% ברבעון השלישי של 2014, בחישוב שנתי.
ההשקעה בנכסים קבועים (ההשקעה בבתי מגורים והשקעות ענפי המשק בבנייה, בציוד וכלי תחבורה) ירדה ברבעון הראשון של 2015 בשיעור של 6.5% בחישוב שנתי, לאחר עלייה של 9% בחישוב שנתי ברבעון הקודם. הירידה בהשקעה בנכסים קבועים משקפת בעיקר ירידה של 85.7% בכלי תחבורה יבשתיים בחישוב שנתי (38.5% בחישוב רבעוני), וירידה מתונה של 0.4% בהשקעות במכונות וציוד.
לעומת זאת, נרשמו עלייה של 2% בחישוב שנתי בהשקעה בבנייה למגורים, עלייה של 9.5% בהשקעה בבנייה שלא למגורים ובעבודות בנייה אחרות וגידול של 3.2% בהשקעה במוצרי קניין רוחני.
יצוא הסחורות והשירותים למעט חברות הזנק ויהלומים ירד ברבעון הראשון של 2015 ב-1.9% בחישוב שנתי לאחר עלייה של 10.5% ברבעון הקודם. הירידה ביצוא ברבעון הראשון של 2015 משקפת ירידה של 1% ביצוא התעשייתי, ירידה של 28.5% ביצוא ענף החקלאות ועלייה ביצוא השירותים (למעט חברות הזנק) של 5.3% בחישוב שנתי.
כמו-כן, נרשמו ירידות ביצוא היהלומים ובחברות הזנק כך שסך יצוא הסחורות והשירותים ירד ברבעון הראשון של 2015 ב-6.2% בחישוב שנתי, לאחר עלייה של 6.2% ברבעון הקודם.

תאריך:  16/06/2015   |   עודכן:  16/06/2015
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
אומדן הצמיחה ברבעון הראשון עודכן כלפי מטה
תגובות  [ 0 ] מוצגות  [ 0 ]  כתוב תגובה 
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
עופר וולפסון
האצות ישמשו לייצור חומר הגלם אגרוס    האגרוס ישמש בתחום המדעי ובשלבים מאוחרים יותר גם בשוק הקוסמטי
עופר וולפסון
עד היום המחוקק לא הטיל אחריות על עורכי תוכן באינטרנט או ברשתות החברתיות    מגישת ההצעה, ח"כ סויד: "פייסבוק מתכסים מאחורי כתובת בחו"ל ולא נותנים מענה"
עופר וולפסון
דירוג פורבס לפוליטיקאים העשירים בישראל חושף כי הונו של ראש הממשלה שווה 42 מיליון שקל, לעומת כ-19-26 מיליון שקל (5-7 מיליון דולר) בהם מחזיק הנשיא אובמה לפי הצהרת ההון שלו    בראש הרשימה - ראש עיריית ירושלים ניר ברקת
איציק וולף
דיון מיוחד בוועדת הפנים של הכנסת על אפליית יהודים בהר-הבית התפוצץ והסתיים לאחר עשר דקות בלבד    ח"כ זחאלקה: גדולי הרבנים אסרו עליית יהודים להר-הבית ומונעים בכך אסון גדול
אלעזר לוין
חברת רייסדור מכרה גם פנטהאוז בעיר החדשה ב-1.4 מיליון שקל
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il