X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  חדשות / מבזקים
מנהלי העיזבון של משפחת סמי עופר הגישו ערעור על גובה השומה של רשות המיסים בבית המשפט המחוזי בחיפה טוענים שמרכז חייו לא היה בישראל ולכן הוא לא צריך לשלם את השומה רשות המיסים: "מנועים מלדבר על תיקי הנישומים"
▪  ▪  ▪
סמי עופר. אחד היהודים העשירים בעולם עד מותו [צילום: פלאש 90]

רשות המיסים דורשת מעיזבון סמי עופר כ-940 מיליון שקל. כך, על-פי צו שהוציאה הרשות עוד ב-2013 למנהלי עיזבונו של המיליארד שנפטר ב-2011.
הצו נוגע להכנסות שהפיק עופר בשנים 2006 עד 2010.
מנהלי העיזבון הקבועים של סמי עופר המנוח הגישו ערר לביהמ"ש המחוזי בחיפה על הצו.
במסגרת המחלוקת נדרש ביהמ"ש להכריע בסוגיה עקרונית של תושבותו של סמי עופר - האם היה תושב ישראל בשנים שבמחלוקת, כפי שטוען פקיד שומה חיפה, או תושב חוץ, כפי שטוענים מנהלי העיזבון. הכרעה זו היא דרמטית לצורך קביעת סכום המס שהרשות תדרוש. הגם שבמסגרת הצו שהוצא בשנת 2013, הסכומים שדורשת הרשות עומדים על כמעט מיליארד שקלים, הסכומים האמתיים שבמחלוקת אינם ידועים עדיין - ותלויים מאוד בהכרעה בבית המשפט.
במידה ובית המשפט יקבע כי סמי עופר היה תושב ישראל בשנים שבמחלוקת - להכרעה זו השלכות רוחב מבחינת מיסוי עזבונו, שכרגע לא ניתן להעריך אותן עדיין בסכום, למעט ההערכה כי מדובר בהכנסות של עשרות מיליארדים אליהם רשות המיסים תלטוש עיניים. הכרעה שכזו עלולה אף להוביל לחשיפת כל נכסיו של סמי עופר המנוח בפני רשות המיסים, גם נכסים וכספים שעד היום לא דווח עליהם בישראל, כאשר חלק מהנכסים הללו מנוהלים בנאמנויות ברחבי העולם.
הליך הטיפול בעיזבון סמי עופר, שטרם מותו ביוני 2011, נחשב לאחד מהיהודים העשירים בעולם, והונו הוערך בכ-10.3 מיליארד דולר, מתנהל בבית המשפט לענייני משפחה, ולכן פרטיו חסויים. כפי שפורסם ב"גלובס", לאחר פטירתו של עופר, מינה ביהמ"ש למשפחה את ליאון ואת עו"ד רובין כמנהלי עיזבונו הזמניים על סמך בקשתו המפורשת של סמי עופר, אותה כתב בצוואתו. איש העסקים ואיל הספנות, סמי עופר ז"ל, הלך לעולמו ב-3 ביוני 2011 בהיותו בן 89.
עד 2009 הוא חי במונקו, ואז שב להתגורר בישראל. טרם מותו, דאג סמי עופר להפריד את ניהול מרבית עסקיו בין שני בניו, אייל הבכור ועידן הצעיר. את רוב העסקים בישראל מרכז עידן עופר, שגם מתגורר בארץ, ואילו את רוב העסקים בחו"ל מרכז אייל, שמתגורר בלונדון. הפעילות המרכזית של משפחת סמי עופר היא החברה לישראל, חברת אחזקות השולטת בין היתר ביצרנית הדשנים כיל, בבזן, בחברת הספנות צים וביצרנית השבבים טאואר.
לעומתו, אייל אחראי לפעילות הנדל"ן של המשפחה. מדובר בפעילות פרטית, שלפי הערכות היא בהיקף של מיליארדי דולרים. כמו-כן, אייל מרכז חלק משמעותי מפעילות הספנות של המשפחה, ובראשה חברת רויאל קאריביאן העוסקת בשיט תענוגות ונחשבת אחת החברות הגדולות בעולם בתחום.
מרשות המיסים נמסר בתגובה: "עקב חובת הסודיות, אנו מנועים מלדבר על תיקי הנישומים".

פורסם במקור: אתר "גלובס"
תאריך:  16/06/2015   |   עודכן:  16/06/2015
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
דרישה: שומה של 940 מלש"ח מעיזבון סמי עופר
תגובות  [ 0 ] מוצגות  [ 0 ]  כתוב תגובה 
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
עופר וולפסון
עלה ברבעון הראשון של שנת 2015 בשיעור שנתי של 2.1%, לעומת 2.5% באומדן קודם של הלמ"ס    מדובר בהאטה בגידול לאחר צמיחה מרשימה של 6.5% ברבעון האחרון של 2014
עופר וולפסון
האצות ישמשו לייצור חומר הגלם אגרוס    האגרוס ישמש בתחום המדעי ובשלבים מאוחרים יותר גם בשוק הקוסמטי
עופר וולפסון
עד היום המחוקק לא הטיל אחריות על עורכי תוכן באינטרנט או ברשתות החברתיות    מגישת ההצעה, ח"כ סויד: "פייסבוק מתכסים מאחורי כתובת בחו"ל ולא נותנים מענה"
עופר וולפסון
דירוג פורבס לפוליטיקאים העשירים בישראל חושף כי הונו של ראש הממשלה שווה 42 מיליון שקל, לעומת כ-19-26 מיליון שקל (5-7 מיליון דולר) בהם מחזיק הנשיא אובמה לפי הצהרת ההון שלו    בראש הרשימה - ראש עיריית ירושלים ניר ברקת
איציק וולף
דיון מיוחד בוועדת הפנים של הכנסת על אפליית יהודים בהר-הבית התפוצץ והסתיים לאחר עשר דקות בלבד    ח"כ זחאלקה: גדולי הרבנים אסרו עליית יהודים להר-הבית ומונעים בכך אסון גדול
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il