X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  חדשות / מבזקים
חזון שפירא להגשמת הדמוקרטיה

ביקורת לאכיפת זכויות אדם חוקתיות

מבקר המדינה: "על מבקר המדינה ונציב תלונות הציבור לבחון האם הפגיעה בזכויות האדם נעשית בהתאם לדיני המידתיות, ובאופן יעיל ונבון"
▪  ▪  ▪
שפירא. זכויות אדם במובן הרחב [צילום: ArTamir]

מבקר המדינה השופט (בדימוס) יוסף שפירא אומר כי לשם שמירת עליונות הערכים החוקתיים-דמוקרטיים, קיימים בכל דמוקרטיה חוקתית מנגנונים המבטיחים שערכים אלו יוגשמו הלכה למעשה, כאשר המנגנון העיקרי להגשמת הערכים הדמוקרטיים ואכיפתם הוא הביקורת השיפוטית באמצעות הרשות השופטת.
בנאום (יום ג', 16.6.15) במכללה האקדמית נתניה אמר שפירא כי אין זו העת להרחיב על כך, אולם ציין שלגישתו "בעידן החוקתי בו אנו נמצאים, בעקבות 'מהפכת הזכויות', מוטלת גם על ביקורת המדינה ועל נציבות תלונות הציבור החובה והזכות לקחת חלק מרכזי בהגשמת הדמוקרטיה החוקתית בה אנו חיים. בהתאם לגישתי זו, הן בכובעי כמבקר המדינה והן בכובעי כנציב תלונות הציבור, אני בוחן האם פעולות הגופים המבוקרים נעשות בהתאם לדיני זכויות האדם במובנם הרחב".
עוד הוסיף מבקר המדינה: "אני אף בוחן האם הגופים המבוקרים מגשימים את זכויות האדם החוקתיות אשר מעוגנות בחוקי היסוד במדינת ישראל; וכן, האם הגופים המבוקרים נותנים משקל ראוי לזכויות האדם המעוגנות באמנות בינלאומיות המחייבות את מדינת ישראל. אני אף סבור שעל מבקר המדינה ונציב תלונות הציבור לבחון האם הפגיעה בזכויות האדם נעשית בהתאם לדיני המידתיות, ובאופן יעיל ונבון".
הוא התייחס לסוגיות מצב זכויות האדם בישראל ואמר כי "לפני למעלה מעשרים שנה, בעקבות כינון חוקי היסוד בדבר זכויות האדם ופסק הדין המכונן בפרשת בנק המזרחי, שינה המשפט הישראלי את פניו, ולגישת מלומדים רבים מדינת ישראל הפכה לדמוקרטיה חוקתית. מאותה העת, במדינת ישראל קיימים ערכים יהודיים ודמוקרטיים - כגון זכויות אדם, שלטון החוק והפרדת הרשויות - המעוגנים בנורמות חוקתיות. מאותה העת, הכנסת, הממשלה וכל יתר גופי השלטון מחויבים לחוקי היסוד".
שפירא גם דיבר על הבחירות ללשכת עורכי הדין ואמר: "בשעה זו נסגרות הקלפיות בבחירות ללשכת עורכי הדין. אף אני, בזמנו, כיהנתי כיושב-ראש מחוז ירושלים, בזמנים בהם ניטשה מחלוקת בשאלת פתיחת המכללות למשפטים. עמדתי אז, כהיום, הינה שיש להבחין בין לימודי המשפט לבין העיסוק בתחום עריכת הדין".
הוא הוסיף כי לדעתו "לאחר לימודי המשפט הבסיסיים, צריכה להיות התפצלות ללימודי המשך של שנה לצורך הכנה למסלול עריכת דין ובחינות הלשכה, ומסלול נוסף - לא חובה - למי שבעתיד, משיתמלאו התנאים להתמנותו כשופט, יהא לו הבסיס העיוני לכך. עם זאת, לא כל משפטן אכן יעסוק בעריכת הדין. יש להגביר את הליכי ההכשרה והפיקוח בתקופת ההתמחות ולהתאים את בחינות לשכת עורכי הדין לאופיו של המקצוע".

תאריך:  17/06/2015   |   עודכן:  19/06/2015
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
ביקורת לאכיפת זכויות אדם חוקתיות
תגובות  [ 0 ] מוצגות  [ 0 ]  כתוב תגובה 
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
התפתחויות נוספות זכויות אדם
ישראל רוזנבלט
ארגון "שוברים שתיקה" טוען כי מטרתו לקדם בישראל שיח ציבורי על מחיר הכיבוש. אבל בפועל הוא מתמקד בהפצת ממצאיו בעיקר בחו"ל, מפני שמטרתו האמיתית היא הכפשת ישראל. הארגון קיים בציריך תערוכה, מייסדו הוזמן לנאום בפרלמנט של שווייץ, נציגו פרש את מרכולתו בוושינגטון, ניסה לקיים תערוכה גם בקלן אך נכשל. ופתאום החלה שווייץ לדאוג ליהודים
ד"ר רון בריימן
בדבר אחד צודק ארי שביט. אכן נכון, "הכישלון העמוק של ההסברה הישראלית בדור האחרון אינו טכני או מקרי. הוא נובע מן העובדה שרוב הנלחמים בעבור ישראל אינם מדברים בשפת זכויות האדם". כאשר ישראל הרשמית מאמצת את "פתרון" שתי המדינות, המנוגד לזכויות האדם, ההסברה שלה נידונה לכישלון עמוק. חובה על ישראל לדבר בשפת זכויות האדם, כולל זכותם של יהודים להתגורר בביטחון בכל מקום בעולם, לרבות בלב ארצם
איתמר לוין
בוורלי מקלקלין מצביעה על איום פנימי בדמות הימנעות של השופטים מיישום מעשי של כבוד האדם, ואיומים חיצוניים כמו האיזון בין כבוד האדם לבין לוחמה בטרור והעולם האלקטרוני
איתמר לוין
הנשיא בדימוס של בית המשפט העליון סבור שהגיעה העת להעניק הגנה גם ל"קניין ציבורי" - זכות לקיצבה או לרישיון    קורא למחוקק לבחון את המידתיות של חוקי המס כדי להבטיח את חוקיותם
השופט סלים ג'ובראן
כיצד צריך בית המשפט העליון להתמודד עם חוקים שההפליה בהם אינה גלויה אלא מוסתרת?    עמדתו של השופט סלים ג'ובראן
רשימות נוספות
בג"ץ אישר את נוהלי הבידוק בנתב"ג  /  איתמר לוין
כ-70% מסרבים להצטרף למאגר הביומטרי  /  עופר וולפסון
העדר חוקתיות בחיפוש בעירום על עצירים  /  איתמר לוין
חופש המביא לשוויון  /  השופט סלים ג'ובראן
שוויון ואיזון  /  השופט סלים ג'ובראן
בואו נדבר, ומחדש, על זכויות אדם  /  שמעון כהן
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il