X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  חדשות / מבזקים
חברת המסחור של האוניברסיטה טוענת כי חברת ההזנק סטורדוט פעלת על-מנת למנוע ממנה מליהנות מהצלחתה המבוססת על קניינה הרוחני של האוניברסיטה
▪  ▪  ▪
סטורדוט. נתבעת

חברת רמות ליד אוניברסיטת תל אביב, חברת המסחור של האוניברסיטה, פנתה לבית המשפט המחוזי בתל אביב בעתירה כנגד חברת ההזנק סטורדוט, להצהיר כי זו הפרה את התחייבויותיה על-פי הסכם הרישיון עמה. בעתירה מצוין כי עיקר פעילותה של העותרת הינה הגנה ומסחור הקניין הרוחני של האוניברסיטה שהינו פרי פיתוח תוצרי המחקר של חוקרי האוניברסיטה, בין היתר באמצעות הסכמי רישיון הנחתמים עם גופים שונים.
במבוא לעתירה נאמר כי מדובר במקרה מצער נוסף של חברה בראשית דרכה אשר החלה דרך משותפת עם שותפים מוכרים ובעלי מוניטין גבוה, אולם כאשר החלה לצבור תאוצה, הכרה, וכסף ביקשה להתנער מהתחייבויותיה הקודמות וליהנות לבדה מההצלחה המסחררת לכשתבוא.
עוד נאמר כי סטורדוט זכתה ועודנה זוכה ליהנות מפירות הקניין הרוחני של האוניברסיטה באמצעות רישיון שהוענק לה, אך בחרה מיוזמתה לזנוח ולהתנער מהאוניברסיטה ומהידע שהעבירה לה, תוך נישול חלקה וקיפוח זכויותיה באופן משמעותי. כל זאת למרות שהאוניברסיטה הייתה זו שהעמידה לטובתה את הקניין הרוחני המהווה את הבסיס עליו מושתת הטכנולוגיה של החברה, אולם זו פועלת זו על-מנת למנוע מהאוניברסיטה ברגל גסה מליהנות מפירות הקניין הרוחני שהיא עתידה להפיק.
בעתירה מצוין כי חברת סטרודוט הוקמה בתחילת שנת 2012 והתקשרה בהסכם רישיון עם חברת רמות על-מנת למצוא פתרונות הכוללים טעינה מהירה, מסכים גמישים, חיישנים, וזיכרונות דיגיטליים, כולם מבוססים על טכנולוגיות שניתנו בהסכם הרישיון עם רמות ואשר פותחו על-ידי חוקריה של האוניברסיטה.
לדברי רמות, שיתוף הפעולה עם סטרודוט צלח ונכון להיום ולמיטב ידיעתה מבקשת סטרודוט לגייס כספים לפי שווי חברה מוערך של למעלה מ-300 מיליון דולר וזאת לאחר שבחודש ספטמבר אשתקד גייסה 42 מיליון דולר לפי שוי חברה של 160 מיליוני דולר.
לטענת רמות, על-מנת להצדיק את התנהלותה חסרת תום הלב וניסיונה לנשל את רמות מהזכויות המגיעות לה מכוח שיתוף הפעולה ותרומתה להצלחתו, טוענת סטורדוט כאילו הטכנולוגיה המוצעת על ידה אינה כוללת בתוכה את קניינה הרוחני של רמות, ולראייה היא מבקשת להחזיר את הפטנטים שניתנו לה במסגרת הסכם הרישיון.
בעתירה, שהוגשה באמצעות עוה"ד מיכאל גינסבורג ועדי קרני שטרית, מצוין כי מייסדיה של סטורדוט הם הפרופסורים סימון ליצין וגיל רוזנמן ומנכ"ל החברה דורון מאיירסדורף, וכי החברה עוסקת בפיתוח טכנולוגיות המבוססות על מתודולוגיה ייחודית על בסיס תרכובות אורגניות חדשות שנועדו לשפר ביצועים של מכשירים שונים ובכלל זה סוללות, צגים, חיישנים וזיכרונות דיגיטליים, וכי נכון להיום עיקר עיסוקה של סטורדוט הוא פיתוח פתרון לטעינה מהירה של סוללה.
אשר על כן מתבקש בית המשפט להצהיר כי סטורדוט עושה שימוש ללא רישיון בקניינה הרוחני של העותרת במסגרת הטכנולוגיה שלה תוך הפרת הוראות הסכם הרישיון בין הצדדים, ולהורות לסטורדוט לאפשר לעותרת לקבל את כל המידע על-אודות הקניין הרוחני בו ניתנו לה זכויות מכוח הסכם הרישיון, וכן למנות מומחה מטעם בית המשפט לצורך בחינת הטכנולוגיה של סטורדוט על-מנת שיסייע בידי בית המשפט בהכרעה בשאלות שבמחלוקת.

ה.פ. 31940-06-15
תאריך:  17/06/2015   |   עודכן:  17/06/2015
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
 
תגיות מי ומי בפרשה
 מיכאל גינסבורג /  "
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
אוניברסיטת ת"א: סטורדוט הפרה הסכם הרישיון
תגובות  [ 0 ] מוצגות  [ 0 ]  כתוב תגובה 
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
יפעת גדות
שר החינוך: "אחרי הקיץ הקודם של ריצה למקלט - הקיץ הזה מגיעה לילדים ריצה לבריכה"
עידן יוסף
בעקבות דרישת המשרד להגנת הסביבה החלו בחברות בניסוי וברכישה של מסנני פליטות לאוטובוסים    ארבעה מסננים, ראשונים מסוגם, כבר הותקנו
איתמר לוין
דחה עתירה נגד התקנה המאפשרת לחברות הביטוח לקזז עד 20,000 שקל מהפיצוי לנהג על תאונת דרכים אם מסר תשובות כוזבות בעת רכישת הביטוח
איתמר לוין
ביהמ"ש העליון אימץ את פסק דינו של ביהמ"ש המחוזי: עו"ד יצחק מירון יקבל חלק מהרווחים בעסקה לרכישת 136 דונם בנצרת
גלית יצחק-אוגנוב
לראשונה בצפון באמצעות צנתור חדשני בבית-חולים כרמל, הוחדרו קפיצים קטנים לתוך חלל הריאות של מטופל, הרחיבו אותם ואפשרו לאוויר הכלוא להשתחרר
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il