X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  חדשות / מבזקים
112 מדינות כבר מפעילות ביטוח מעין זה, שהצורך בו גבר לאור המשבר של 2008 והקשיים הנוכחיים ביוון בנק ישראל חילץ בעבר לפחות חמישה בנקים, אך לפנים משורת הדין וללא חובה חוקית
▪  ▪  ▪
נגידת בנק ישראל, קרנית פלוג. הביטוח מופעל כאשר הבנק נקלע לחדלות פירעון [צילום: פלאש 90]

בנק ישראל יבדוק את הצורך והאפשרות להנהיג ביטוח לפיקדונות הציבור בבנקים, הנהוג כיום ב-112 מדינות בעולם, כולל ארה"ב וכמעט כל מדינות אירופה - אומר הבנק, בסקירה שפרסם אתמול (15 ביוני). ביטוח זה מופעל כאשר בנק נקלע לחדלות פירעון, ואינו יכול לשלם למפקידים את כל כספם.
בנק ישראל לא ציין מי ינפיק בישראל את הפוליסה, אם וכאשר יוחלט על כך. הבנק מציין בסקירה, שבשני-שליש מהמדינות אחראית הממשלה על ניהול הביטוח. מכאן עולה, לכאורה, שאם יוחלט על שיווק פוליסות ביטוח פיקדונות, ייתכן מאוד שהדבר יעשה על-ידי חברת הביטוח הממשלתית ענבל.
הבנק המרכזי מציין, שביטוח פיקדונות מגביר את הודאות בכלכלה, ומונע "ריצה אל הבנק", במקרה שהבנק נקלע לקשיים. מצד שני, הנהגת פיקוח כזה עלולה לעודד את מנהלי הבנק ובעליו לקחת סיכונים, שהרי תמיד יש מי שיגן על כספי המפקידים.
לדברי בנק ישראל, המודעות לביטוח פיקדונות גברה מאוד, מאז המשבר הכלכלי העולמי ב-2008, שהביא לקריסת בנקים רבים, אם כי לא בישראל. ב-10 השנים שבין 2003 ל-2013 הונהג ביטוח כזה ב-28 מדינות, שלא היה בהן קודם לכן ביטוח כזה. כיום, הבעיה העיקרית היא ביוון, שהבנקים שלה סובלים מגל של משיכת פיקדונות, מחשש שהמדינה תגיע לחדלות פירעון.
הביטוח הוא בדרך כלל עד לתקרה מסוימת: 250,000 דולר בארה"ב, 100,000 אירו באירופה, 85,000 לי"ש בבריטניה. הביטוח נעשה על-ידי גוף משפטי עצמאי, כגון קרן ביטוח ציבורית, שאינו כפוף לממשלה או לבנקים. אם בנק נקלע לקשיים, מזרימה הקרן או חברת הביטוח לבנק את הסכומים הדרושים. המקורות הכספיים של הקרן או חברת הביטוח הם פרמיה שהבנקים משלמים, ועוד הזרמה ממשלתית ישירה במקרה הצורך.
בישראל אין ולא היה מעולם ביטוח לפיקדונות הציבור בבנקים. בשנות הששים והשבעים נקלעו מספר בנקים לקשיים, ובהם פויכטונגר (שהיה בשנות הששים הבנק הרביעי בגודלו!), אלרן, קרדיט, פועלי אגודת ישראל, א"י-בריטניה. אז כיסה בנק ישראל לכל מפקיד כ-85% מהפיקדון, וגם זאת עד תקרה שנקבעה בכל מקרה. בנק ישראל עשה בזאת מכוח מה שהוא מכנה היום "ערבות משתמעת", ללא חיוב חוקי, וכדי למנוע פאניקה בציבור ולהבטיח צדק למפקידים, שלא היו אשמים בקריסת הבנק. כבר אז דובר על הנהגת ביטוח פקדונות, אך הדבר לא נעשה עד היום.

תאריך:  17/06/2015   |   עודכן:  17/06/2015
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
 
תגיות מי ומי בפרשה
 ישראל לכל / Israel 4 All
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
בנק ישראל יבדוק הנהגת ביטוח פיקדונות
תגובות  [ 0 ] מוצגות  [ 0 ]  כתוב תגובה 
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
אלעזר לוין
בצעד לא-שיגרתי, הופיע אמיר וינשל לדיון בבית המשפט, שבו ביקשה איילון לבטל פסק בוררות    הבורר דן ארבל חייב את איילון לשלם 3.3 מיליון שקל לסגן מנכ"ל לשעבר באיילון    החברה: העילה לפיצוי לא הופיעה בכתבי הטענות
עופר וולפסון
יחידת הסטריליזציה של פסולת רפואית מחטיבת המכשור הרפואי של החברה זכתה בחוזה משמעותי ראשון מאחד מיצרני חיסוני בעלי-חיים הגדולים בעולם    עלות המערכות: כ-1.2 מיליון דולר
עופר וולפסון
משרד החוץ הרוסי פרסם אזהרה נגד נוכחות צבאית בגבולה המערבי של המדינה אחרי שארה"ב הציעה לאחסן ציוד צבאי לעזרת נאטו    פוטין חשף טילים גרעיניים חדשים "שיתחמקו מכל מערכות ההגנה המתקדמות ביותר"
גלית יצחק-אוגנוב
ד"ר אפרתי: "מצבן של כ-70% מהנשים שטופלו בתא הלחץ השתפר במידה כזאת שלא ניתן עוד להגדירן כחולות פיברומיאלגיה"
יצחק דנון
חברת המסחור של האוניברסיטה טוענת כי חברת ההזנק סטורדוט פעלת על-מנת למנוע ממנה מליהנות מהצלחתה המבוססת על קניינה הרוחני של האוניברסיטה
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il