X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  חדשות / מבזקים
מנכ"ל משרד התקשורת טוען כי מסד הנתונים העובדתי שעליו נשען מבקר הליכוד בדוח חריף שפרסם נגדו היה שגוי מיסודו "שבוע לפני שראש הממשלה הציע לי לכהן כמנכ"ל משרד התקשורת כבר סיימתי לחתום על הצ'קים של 99% מהפעילים"
▪  ▪  ▪
פילבר. "אני חייל של נתניהו" [צילום: יח"צ]
"שלמה פילבר הפר אמונים בליכוד"
איציק וולף
דוח חמור של מבקר הפנים בליכוד קובע כי מנכ"ל משרד התקשורת ומקורבו של ראש הממשלה הפר אמונים כלפי המפלגה ועבר על חוק הגנת השכר במחדלו לשלם בזמן את שכר פעילי המפלגה בבחירות לכנסת בעוד הוא עצמו קיבל את שכרו הגבוה * ההמלצה למנכ"ל הליכוד - לפתוח בהליך חיוב אישי להשבת הכסף ששולם לפילבר לטובת תשלום לפעילי המפלגה ולעובדיה הזוטרים
לרשימה המלאה

מנכ"ל משרד התקשורת, שלמה פילבר, מכחיש את הטענות העובדתיות שהועלו נגדו בדוח מבקר הליכוד שעסק בהלנת שכר העובדים בקמפיין המפלגה בבחירות לכנסת ה-20. לדבריו, בניגוד מוחלט לאשר נטען בדוח, כ-99% מן העובדים בקמפיין ומן הפעילים שהועסקו על-ידי סניפי הליכוד קיבלו את שכרם כבר באמצע חודש מאי.
אתמול פרסם מבקר הליכוד, עו"ד שי גלילי, דוח ובו האשים את פילבר בהלנת שכרם של העובדים הזוטרים בקמפיין תוך שהוא מקבל את שכרו הגבוה באופן מלא.
"העובדות הבסיסיות אינן נכונות. כל עובדי הליכוד, עד האחרון שבהם, כל מי שעבד בקמפיין או דרך הסניפים כבר קיבל את משכורתו לפני כחודש עד חודשיים. אני אישית חתמתי על 19 אלף צ'קים של מאות שקלים לפעילים ולעובדים", אמר פילבר ל-News1.
בדיקת הנתונים העלתה כי תקציב סניפי הליכוד לצורך תשלום לפעילי המפלגה עמד על 9,651,898 שקלים. מתוך תקציב זה נוצלו עד היום 9,435,266 שקלים. כ-200 אלף השקלים הנותרים הם עבור הוצאות שונות שאינן שכר לעובדים.
פילבר הוסיף כי התשלום לפעילים ולעובדי הקמפיין בוצע באופן מדורג, בשני מועדים. "בשלב הראשון קיבלו עובדי הקמפיין את שכרם בפרק זמן של בין ארבעה לחמישה שבועות לאחר הבחירות. בשלב השני - הסניפים העסיקו אנשים ביום הבחירות - זו מסה גדולה. היה צורך להביא את החוזים של האנשים האלה, הייתה טופסולוגיה מסודרת ששלחנו אליהם והייתה לנו מערכת מסודרת שבדקה שהם עומדים בתקציב שהוקצב להם ואז הגישו את זה להנהלת חשבונות והנהלת החשבונות הכינה צ'קים לתשלום", ציין.
לדבריו, ב-20 במאי הציע לו ראש הממשלה, בנימין נתניהו, לכהן כמנכ"ל משרד התקשורת - תפקיד שאליו כבר נכנס בשבועות האחרונים - ושבוע לפני כן הספיק לסיים את החתימות על ההמחאות שנשלחו לעובדי הקמפיין.
"הבחירות היו ב-17 במרס. לפני חודש אני שילמתי כבר את המועד השני של התשלום. הכי מאוחר שאנשים קיבלו כסף היה בין שבעה לשמונה שבועות לאחר הבחירות שזה סביר לגמרי וכמעט שום מפלגה למעט יש עתיד לא שילמה לפעילים שלה לפנינו", אמר והוסיף כי ב-15 במאי שולמו 99% מהתשלומים לכולם. "בסטנדרט בחירות זה נחשב מהר. ב-2013 זה לקח לליכוד בין שלושה לארבעה חודשים לשלם".

הראו לי סכום, אמרתי 'בסדר'

ביחס לטענות שעלו על גובה שכרו כמנהל מטה הבחירות של הליכוד - שהוערך בכ-300 אלף שקל עבור חודשיים - אמר פילבר כי שכרו נקבע על-ידי מזכירות הליכוד. "אני לא ביקשתי ולא הצגתי סכום. ראש הממשלה ביקש ממני לקחת את האחריות ולנהל את הקמפיין. ניגשתי לרואה החשבון של הליכוד ואמרתי לו "ראש הממשלה ביקש ממני, מה אתם משלמים?". הוא הראה לי מספר, אמרתי לו "בסדר" והלכתי הביתה. לא ניהלתי משא-ומתן, לא דרשתי ולא הגשתי. כמו שנכנסתי עכשיו לתפקיד שלי במשרד התקשורת - אמרתי לראש הממשלה "אני חייל שלך. כשאתה קורא לי למילואים - אני בא".

"יש פעילים שלא קיבלו שכר"

מבקר הליכוד, עו"ד שי גלילי, סירב להגיב. מקורב למבקר הליכוד ציין כי עד לימים אלו קיימים פעילים שטרם קיבלו את שכרם, קל וחומר, את תלוש השכר. "ממילא, מטה הבחירות ביצע "הלנת השכר מכוונת", עת שהוא העדיף לשלם תשלומי עתק למקורבים במטה תחילה, ולהותיר את התשלום לעובדי ולפעילי המפלגה אחרונים", אמר.
לדבריו, גם הפעילים שקיבלו את שכרם, קיבלו אותו באיחור ניכר והרבה מעבר למועדים שקבועים בחוק הגנת השכר - כך שלטענתו, עבירה לפי חוק הגנת השכר אכן בוצעה, בין ביחס לעובדים שקיבלו תשלומם באיחור ניכר ובין ביחס לאלו שעד היום טרם קיבלו את התשלום.
"מצער שמר פילבר לא דאג שקודם ישולם שכרם של הפעילים והעובדים הזוטרים, ורק לאחר מכן ישולם שכרו ושכר המקורבים שלו במטה הבחירות, כפי המתחייב מבעל השליטה בתשלומים", ציין.

תאריך:  17/06/2015   |   עודכן:  17/06/2015
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
פילבר: דוח המבקר שגוי, המשכורות שולמו
תגובות  [ 3 ] מוצגות  [ 3 ]  כתוב תגובה 
1
כל המפלגות משלמות באיחור  ל"ת
גלית חדרה   |  17/06/15 21:39
2
דברי ההבל של פילבר
מחמוד א-זהאר  |  18/06/15 02:55
3
לקרוא ולעשות במכנסיים
זאב12345  |  18/06/15 06:15
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
התפתחויות נוספות בחירות 2015
יוני בן-מנחם
נאום הבהמות של עודד קוטלר מעיד כי השמאל בישראל לא השלים עם ניצחון הימין בבחירות וכי שנאת החינם השתלטה על השיח הציבורי. מה שדרוש הוא לפעול מיידית להרגעת הרוחות כדי שהשנאה לא תהפוך לאלימות ולהקים מנגנון הידברות בין האמנים לשרת התרבות
צ'לו רוזנברג
ראש הממשלה, שרים בכירים וזוטרים מן הליכוד, ח"כים של הליכוד, כולם ממלאים את פיהם מים למרות החשדות לזוהמה, והרצוג בא להצילם. יאמר הרצוג שהוא בא להציל את כבוד הכנסת. שטויות, הבלים. או שזו טיפשות פוליטית או שזו תמימות
רפי לאופרט
כל מה שנאמר על המהלך של נתניהו ע"י יריביו הפוליטיים היה ביטוי להפתעה, לתסכול עמוק ולאכזבה מובנת, אבל היה גם הזוי, שיקרי מבחינה עובדתית. נתניהו ביטא חשש מובן לגמרי ממלכודת פוליטית, וגם אם יכול היה לבטא את הדברים בנוסח מילולי מעט שונה, הצורך להצליח היה השיקול המרכזי
יצחק דנון
מפיקת הקמפיין טוענת: יחד חייבת 50,000 שקל וצ'ק שמסרה חזר בלא כיסוי    מצטטת פרסומים לפיהם חובותיה של המפלגה מסתכמים ב-11 מיליון שקל
אהוד פרלסמן
בסרטה של ענת גורן על מטה הבחירות של הרצוג התגלתה לעינינו חבורת חייזרים/חוצנים, שאינם מבינים שפה זה לא אמריקה, ושהרצוג זה לא קלינטון
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il