X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  חדשות / מבזקים
ביהמ"ש המחוזי קובע: שינוי בעסקת מקרקעין אינו מטיל חיוב נוסף במס שבח ובמס רכישה, אלא אם כן השינוי הגדיל את ערכה של הקרקע בה מדובר
▪  ▪  ▪
קירש. לא להיות נוקשה [צילום: בוצ'צ'ו]

שינוי בעסקת מקרקעין אינו מטיל חיוב נוסף במס שבח ובמס רכישה, אלא אם כן השינוי הגדיל את ערכה של הקרקע בה מדובר. כך קובע (17.6.15) שופט בית המשפט המחוזי בתל אביב, הרי קירש.
קירש אומר: "אין חולק כי ככלל כאשר היקף עסקה גדל בעקבות שינויים אשר הוסכמו בין הצדדים לאחר כריתתה המקורית קיימת הצדקה להטלת מיסוי נוסף. היקף העסקה עשוי לגדול כתוצאה מהרחבת ההיקף הכמותי (השטח) של הממכר, שינוי חיובי באיכות הממכר (למשל בשל מיקומו), הגדלת היקף התמורה או שוויה, או שיפור בתנאי העסקה הנלווים (למשל בהיבט האשראי), או כתוצאה משילוב של מספר גורמים כאמור.
"אולם הדבר איננו כך כאשר מרכיב עסקה מסוים מוחלף במרכיב אחר שווה ערך ואיכות... העיקרון לפיו לא כל שינוי במרכיבי העסקה (בצד הממכר או בצד התמורה) מצדיק מיסוי נוסף, אלא רק שינוי המגדיל את ההיקף הכלכלי של העסקה, עומד בבסיס פסקי דין אליהם התייחסו הצדדים... על כן, שינוי במתכונת או מתווה העסקה איננו מצדיק, כשלעצמו, הטלת מס נוסף, אם הערך הכלכלי של העסקה לא גדל כתוצאה ממנו (ובתנאי שהשינוי איננו יוצר עסקת חליפין שלא הייתה קיימת קודם לכן)".
קירש מוסיף: "אימוץ גישה נוקשה מדי בסוגית הנפקות המיסויית של הכנסת שינויים להסכמות המקוריות בין הצדדים עלול לפגוע בערך היעילות הכלכלית (והכל כאשר ההיקף הכלכלי של העסקה איננו גדל כתוצאה מן השינויים). אם הצדדים לעסקה מגלים לאחר חתימתה כי מרכיב מסוים בה אינו מביא תועלת הדדית, או איננו ניתן ליישום בדרך יעילה, ובעקבות כך הם מבקשים לשנות את צורתו של מרכיב זה, אין סיבה 'לקנוס' אותם רק בשל עצם השינוי המוסכם, והדבר עלול לעודד היצמדות דווקנית לעסקות בלתי יעילות רק בגלל שיקול המס".
הדברים נאמרו בהחלטתה של ועדת הערר לפי חוק מס שבח, שליד בית המשפט המחוזי בתל אביב, לקבל ברובו את ערעורה של חברת הבנייה נווה-גד על חיובה במס רכישה נוסף בגין עסקה באזור מלון מנדרין בתל אביב. ועדת הערר קיבלה את עמדת החברה, לפיה העסקה עליה חתמה בשנת 2012 עם חברת הירקון, הייתה בגדר יישום והשלמה של ההסכמים משנת 1969 ומשנת 1973 אשר לא התממשו.
עם זאת, הוועדה מצאה שחלק מן ההסכם המעודכן יוצר עסקה חדשה, ובגינו חייבה את נווה-גד בתשלום מס רכישה על 4.8 מיליון שקל שהם 20% מסכום העסקה. רשות המיסים חויבה בהוצאות בסך 15,000 שקל. רו"ח דן מרגליות ורו"ח אלי מונד הסכימו עם קירש. את נווה-גד ייצגו עוה"ד אפרת רוסינסקי וטלי יהושע, ואת רשות המיסים - עו"ד מיכל ריצ'ולסקי.

תאריך:  22/06/2015   |   עודכן:  22/06/2015
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
מס נוסף - רק אם ערך המקרקעין עלה
תגובות  [ 0 ] מוצגות  [ 0 ]  כתוב תגובה 
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
עידן יוסף
ועדת השרים לחקיקה תומכת עקרונית בהצעת חוק "ממשל ללא נייר"
אלעזר לוין
שר הבינוי יואב גלנט מדבר גבוהה-גבוהה על הוזלת הדירות, אך בפועל הביא היום להתייקרות של 60-50 אלף שקל לכ-2,300 דירות בחריש    הפטנט: העלאת הוצאות הפיתוח בעשרות אחוזים
איתמר לוין
בא-כוחו של בכיר מע"מ שהורשע במספר עבירות מבקש מלהב 433 לפתוח בחקירה נגד דוד    טוען עוד: פגישה בין דוד לשופטת ברלינר הביאה להפיכת החלטתה של ברלינר בנוגע להאזנות סתר למשעול
עידן יוסף
ארגון יש דין טוען כי הצבא מטיל את אחריותו להגן על הפלשתינים מפני התנכלות מצד מתנחלים על המשטרה
איתמר לוין
18 חודשי מאסר לנסים עביד, שגם קיבל שוחד תמורת הקלה במעבר במחסום    ניזאר סלאלחה ירצה חמישה חודשי מאסר בנוסף ל-20 החודשים שכבר נגזרו עליו על קבלת שוחד בנסיבות דומות
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il