X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  חדשות / מבזקים
מדד המחירים לתוצרת החקלאית הטרייה ירד בשנת 2014 ב-0.8% לעומת עלייה כללית במדד של 0.5% ערך הייצוא ירד משמעותית, כתוצאה מהמשבר ברוסיה, שהחל באמצע 2014
▪  ▪  ▪
שנה תנודתית בשוק הפירות והירקות

מדד המחירים לתוצרת החקלאית הטרייה ירד בשנת 2014 ב-0.8%, בהשוואה לשנת 2013. לעומתו, מדד המחירים הכללי לצרכן עלה ב-0.5%. בפירות וירקות טריים נרשמה ירידה של 0.3% במדד, לעומת שנת 2013. מחירי הירקות ירדו, לעומת התייקרות במחירי הפירות. מחירי הפירות והירקות מאופיינים על-ידי תנודתיות גדולה הנובעת בעיקר משינויים בהיצע.
את הנתונים פרסם (יום ב', 22.6.15) משרד החקלאות בדוח נתוני החקלאות לשנת 2014, הסוקר את המדדים והמחירים של ייצור המזון הטרי בישראל.
מדד המחירים לצרכן מודד את אחוז השינוי בהוצאה הדרושה לקניית "סל" קבוע של מצרכים ושירותים המייצגים תצרוכת ממוצעת של משק בית. מדד תוצרת חקלאית טרייה נמדד על-פי השתנות מחירי מוצרי חקלאות טרייה לצרכן.
בתוצרת טרייה של בשר עופות ודגים נרשמה ירידה של 0.9%, בעיקר השפיעה על מדד זה ירידה של 1.3% במדד מחירי העופות. במדד מחירי חלב ומוצריו נרשמה ירידה של 2.5% בממוצע. הוזלות גבוהות במיוחד היו במחירי הגבינה הלבנה והשמנת שהוכנסו לפיקוח מחירים. בינואר 2014 הוזלו מחירי הגבינה הלבנה והשמנת המתוקה, שהוכנסו לפיקוח מחירים ממשלתי, בכ-20%, ובעקבות כך ירדו מדדי המחירים לקטגוריות הגבינה הלבנה והשמנת המתוקה בצורה חדה.
פער התיווך הקמעוני חושב כהפרש בין המחיר אותו נדרש הצרכן לשלם (על-פי דיווח המחירים של הלמ"ס) למחיר אותו משלם הקמעונאי בשוק הסיטוני (לפי נתוני הסקירה של משרד החקלאות ופיתוח הכפר בשווקים בצריפין ובירושלים). פער התיווך הקמעוני בשנת 2014 מסתכם בכ-45%, דומה לפער בשנת 2013. הפער בירקות טריים עמד על 46% בשנת 2014, לעומת 53% בשנת 2013. ובפירות טריים הפער היה 44%, לעומת 38% בשנת 2013. פער התיווך בירקות הצטמצם עם השנים וירד לפער של 46%, לעומת הפירות שמאופיינים על-ידי עונתיות, והפער משתנה משנה לשנה ונע בין 38% - 46%.
אחרי עלייה בערך היצוא החקלאי הטרי במונחי דולר שוטפים בשנת 2013, ירד ערך היצוא בשנת 2014 באופן משמעותי ב-8% ל-1.37 מיליארד דולר. משקל היצוא החקלאי הטרי בשנת 2014 היווה 2% מסך היצוא במשק ומשקל היצוא החקלאי (כולל מזון מעובד) היווה 3.5% מסך היצוא במשק. בין החודשים יולי עד דצמבר 2014 ישנו שיפור במדד תנאי הסחר כתוצאה מעלייה בשער החליפין (שקלול 75% יורו, 25% דולר), וירידה במדד מחירי התשומות בגידולים צמחיים. שיפור זה אינו לוקח בחשבון את הקריסה בשער הרובל.
מחודש ספטמבר חלה ירידה חדה בערך הרובל עקב המשבר הגיאופוליטי והמשיכה לאורך הרבעון הרביעי של שנת 2014, בסך-הכל נרשמה ירידה של 44% בהשוואה לתחילת שנת 2014. הירידה בערך הייצוא מוסברת במשבר בייצוא לרוסיה, אשר החל באמצע 2014, לכן השפעתו על שנה זו חלקית. החלשות הרובל פוגעת ביצואנים לשוק הרוסי ומובילה לשחיקה בפדיון, וצפויה להשפיע בעיקר בשנת 2015.
מדד מחירי התשומות בחקלאות, המודד את השתנות מחירי התשומות בחקלאות ובכלל זה את התשומות העיקריות בענף בעלי חיים ובענפי הצומח, ירד בשנת 2014 בהשוואה לשנת 2013 ב-1.4%. הירידה הושפעה בעיקר ממדד מחירי התשומות בבעלי חיים. מדד מחירי התשומות הממוצע בגידוליים צמחיים לא השתנה בהשוואה לשנת 2013, מדד מחירי התשומות בגידולי בעלי חיים ירד ב-3.2%.
מדד מחיר המים עלה ב-5%, מדד דלק ושמנים ירד ב-2.7%, ומדד מחיר העבודה השכירה לא רשם שינוי ניכר. לאורך התקופה המצטברת בין ינואר 2009 לדצמבר 2014 רשם מדד מחירי התשומות הכללי בחקלאות עלייה של 15%.

תאריך:  22/06/2015   |   עודכן:  22/06/2015
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
2014: מחירי הירקות ירדו, הפירות התייקרו
תגובות  [ 0 ] מוצגות  [ 0 ]  כתוב תגובה 
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
אלעזר לוין
עיריית תל אביב לוחמת זה שנים נגד מפצלי דירות, מגישה נגדם תביעות משפטיות ומחייבת אותם לבטל את הפיצול ולשלם קנסות גבוהים    לא תגיב לפי שעה על הצעת כחלון לאפשר פיצול דירות גם "מעל ראשן" של העיריות    הערכה: הרשויות יגיבו בשלילה, אם ההצעה תאושר
נחמה אלמוג
האתר כולל חמישה ספרים, עשרות גיליונות, מאות מאמרים ואלפי גיליונות של מחשבות, כמו גם קטעי שמע ווידאו וחומרים ביוגרפיים רבים
עידן יוסף
ראש הממשלה התייחס בעצרת של הסוכנות היהודית למשט בו צפוי להשתתף חבר הכנסת באסל גטאס, וכינה אותו צביעות    "מדהים לראות את עיוות הצדק ואונס האמת"
מערכת אנשים ומחשבים
גוגל, מיקרוסופט, מפתחי Webkit ומוזילה מאחדים כוחות    על-פי הדיווחים, קצב הפעולה של המהדר החדש יהיה מהיר עד פי 20 מזה הנוכחי
מערכת אנשים ומחשבים
בני הזוג המצויר הוותיק ביותר בטלוויזיה פרסמו סרטון בו הם מכחישים את השמועות וטוענים שחיי הנישואים שלהם "יציבים כסלע"    בארט, ליסה ומגי נושמים לרווחה
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il