הליך הליברליזציה בענף התעופה בכלל, והסכם "
שמיים פתוחים" שנחתם בין ישראל ו
האיחוד האירופי בפרט, הביאו לירידה משמעותית בתעריפי הטיסות הבינ"ל לישראל וממנה - כך קובע מחקר שערכה רת"א (רשות התעופה האזרחית) אשר ניתח את השפעת הסכם "שמיים פתוחים" עם האיחוד האירופי והליך הליברליזציה הבינלאומית בישראל על תעריפי הטיסות.
המחקר מדגים את הקשר ההדוק שיש בין גידול בהיצע הטיסות ורמת התחרות בקו לבין ירידה במחיר כרטיס הטיסה. ירידת תעריפי הטיסות התרחשה בכל מקום בו היה גידול בהיצע הטיסות, בין אם ישירות ובין אם לא ישירות, והינה פועל יוצא של שינוי הסביבה הרגולטורית שהביאה לתחרותיות הולכת וגדלה במרבית הקווים.
הירידה המשמעותית ביותר, של 30%, נרשמה ביעדי מערב אירופה בטיסות עם עצירת ביניים. אלו הם - היעדים אשר אליהם פועלים המספר הרב ביותר של מובילים אוויריים בכלל ומובילים אירופיים בפרט. במילים אחרות, מדובר ביעדי הטיסה התחרותיים ביותר שקיימים כיום בענף התעופה הבינ"ל בישראל.
ירידות מחירים חדות בשיעורים של כ-20% נרשמו גם במגזרי מזרח אירופה בטיסות ישירות ובמגזרי צפון אמריקה, דרום אמריקה, המזרח הרחוק ואוסטרליה בטיסות לא ישירות.
ביעדים בהם טרם יושם הליך של ליברליזציה בטיסות ישירות, אך כתוצאה של הליך הליברליזציה באירופה יש אליהם היצע משמעותי של טיסות לא ישירות, ניתן לראות ירידות מחירים בעיקר בטיסות לא ישירות. לדוגמה: מחירי הטיסות עם עצירות ביניים למזרח הרחוק רשמו ירידות של 21% במחיר.