X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
X
יומן ראשי  /  חדשות / מבזקים
2,700 עובדי הקבוצה, כולל אקסלנס, מוחים על שההסכם למכירת השליטה בחברת לקבוצת פוסום הסינית אינו כולל בונוסים הנהלת דלק: נדון, אך לא מבטיחים דבר חברת הביטוח הרביעית של פוסום
▪  ▪  ▪
בית הפניקס
פוסום הסינית רכשה את הפניקס
אלעזר לוין
תרכוש מקבוצת דלק את כל מניותיה בהפניקס (53%) ב-1.8 מיליארד שקל * הרכישה: באמצעות חברת-בת בריטית * העסקה טעונה אישור המפקחת על הביטוח
לרשימה המלאה

2,700 עובדי הפניקס והחברה-הבת אקסלנס, פתחו (יום א', 21.5.15) בשביתה, לאחר שנודע להם שקבוצת דלק של יצחק תשובה מכרה את השליטה בחברות לקבוצת הביטוח וההשקעות הסינית פוסום, שמניותיה נסחרות בבורסת הונג-קונג. העובדים דורשים לקבל בונוס "כמקובל בעת מכירת שליטה בחברה". ההנהלה אומרת בתגובה כי תדון עם העובדים על הליכי העברת השליטה, אך אינה מבטיחה דבר.
על-פי החוק, זכאים עובדי הפניקס ואקסלנס להתפטר ולקבל פיצויי פיטורין, במקרה של העברת הבעלות או השליטה. לכן דרישתם לבונוס, תמורת הבטחה שימשיכו לעבוד בחברות, נראית לכאורה סבירה. אולם יש לזכור, שפיצויי פיטורין יכולים לפגוע בזכויות הפנסיה של העובד. עם זאת, העובדים מעריכים, שדלק תרצה להבטיח לפוסום יחסי עבודה תקינים, ולא תרצה להעביר את השליטה בחברה תוך כדי סכסוך עבודה.
פוסום חתמה אתמול על חוזה לרכישת כל מניותיה של קבוצת דלק בהפניקס, ב-1.823 מיליארד שקל. הסכום מורכב מ-1.763 מיליארד שקל בעבור המניות, ועוד 60 מיליון שקל (לפי 4.75% לשנה) ריבית על התקופה מ-30.8.14 עד יום חתימת החוזה.
תשלום 1.763 מיליארד שקל בעד 52.3% מהמניות משמעותו, שהחברה כולה שווה, על-פי עסקה זו, 3.37 מיליארד שקל.
מאחר שפוסום רוכשת 52.3% מהמניות, משמעות העסקה היא זו: אם מחשבים את המחיר הבסיסי ששולם, 1.763 מיליארד שקל, עומד שווי החברה כולה על 3.37 מיליארד שקל. אם מביאים בחשבון גם את הריבית, כאמור לעיל, עומד שווי 100% מהפניקס על 3.48 מיליארד שקל.
שווי הפניקס בבורסה הבוקר (ב') עומד על 2.78 מיליארד שקל. לכן, העסקה נעשתה במחיר הגבוה ב-]17.4% עד 21.2% משוויה בשוק. הדבר סביר: מי שרוכש שליטה בחברה משלם, בדרך כלל, מחיר גבוה יחסית, תמורת השגת השליטה.
חברת הביטוח הרביעית של פוסום
מניות פוסם נסחרות בבורסת הונג-קונג לפי שווי של כ-25 מיליארד דולר. הפניקס תהיה חברת הביטוח הרביעית של פוסום אשתקד רכשה את השליטה בחברת הביטוח הפורטוזית המובילה פידלירדה, וכן את חברת הביטוח האמריקנית מידוברוק. בחודש שעבר רכשה את השליטה בחברת ביטוח אמריקנית אחרת, איירונשור.
פוסום השקיעה בשלש הרכישות הללו 3.7 מיליארד דולר. מבחינתה, רכישת שליטה בהפניקס בכ-460 מיליון דולר היא עסקה בהיקף בינוני. פוסום רכשה גם את השליטה ברשת כפרי הנופש קלאב מד ובקרקס סירק דה סוליי הקנדי המפורסם.
ככל הידוע, מדיניות פורס היא להשאיר את הניהול השוטף של החברות בידי המנהלים הנוכחיים. מגמה זו תתחזק בהפניקס, אם אומנם המנכ"ל איל לפידות ירכוש חבילת מניות בחברה.

תאריך:  22/06/2015   |   עודכן:  22/06/2015
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
עובדי הפניקס פתחו בשביתה, דורשים בונוסים
תגובות  [ 0 ] מוצגות  [ 0 ]  כתוב תגובה 
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
עידן יוסף
חודש ספטמבר יוקדש לדיוני חוק ההסדרים בוועדות הכנסת
מירב ארד
כך קובע מחקר שנערך ע"י רת"א לבחינת השפעת ההסכם והליך הליברלזיציה בענף התעופה על מחירי הטיסות    הירידה המשמעותית נרשמה ביעדי מערב אירופה בטיסות עם עצירת ביניים
מחלקה ראשונה
כך פנה שר הכלכלה, אריה דרעי במכתב לסגן שר הבריאות, יעקב ליצמן בעקבות הפרסום לפיו ישראלים ממוצא אתיופי עדין אינם מורשים לתרום דם
עופר וולפסון
מנהלת חשבונות במשרד רו"ח בחיפה נעצרה בחשד כי השתמשה בכספי הלקוחות לשלם תשלומי מס אישיים של בעלה וחברות בבעלותו
עופר וולפסון
הבינלאומי הודיע לבורסה כי עובדי חברת-הבת, המתמחה בבנקאות פרטית ובשוק ההון, הפסיקו עבודתם על-רקע הכוונה להופכם לעובדים מן המניין בבינלאומי
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il