X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  חדשות / מבזקים
קובע שלצורכי מס בעת חלוקת דיבידנד בידי חברת-האם יש להביא בחשבון גם רווחים חשבונאיים של חברות-בנות אורן ז'ורבין ישלם מס מופחת על כל הדיבידנד שקיבל מחברת דחף
▪  ▪  ▪
שהם. לשון החוק [צילום: איציק וולף]

רווחי אקוויטי נכללים בחישוב הרווחים הראויים לחלוקה מתוכם יכולה חברה לחלק דיבידנד. כך קובע (יום ב', 22.6.15) בית המשפט העליון.
הסוגיה שנדונה בפסק הדין הייתה, האם רווחי אקוויטי - דהיינו רווחים חשבונאיים בלתי מחולקים בחברות-בנות - מהווים חלק מהרווחים הראויים לחלוקה של חברת-האם. לסוגיה זו יש השלכות בתחום המס, שכן בחלק מן השנים היה שיעור מס מופחת על דיבידנדים - בתנאי שחולקו מתוך הרווחים הראויים לחלוקה.
השופט אורי שהם אומר, כי הנקודה המרכזית היא פרשנות המונח "רווחים שנתחייבו במס" בהקשר זה, כפי שהוא מופיע בפקודת מס הכנסה. הוא מקבל את פרשנות הנישום, לפיה מונח זה "כולל את כל הרווחים שנכללו בדוחות החברה, כל עוד רווחים
אלו נתחייבו במס סופי שניתן היה לחייבם, אף אם חיוב זה נעשה אצל אחר". לעומת זאת, אומר שהם, קלושה פרשנות רשות המיסים ולפיה הכוונה היא אך ורק לרווחיה של החברה המחזיקה שהתחייבו במס.
שהם מסכם: "שומה עלינו לזכור כי התכלית העומדת בבסיס החלופה המיסויית היא למנוע מהכנסות חשבונאיות לחמוק מרשת המס. בהתאם לכך, סבורני כי יש להכליל את רווחי האקוויטי, במסגרת חישוב הרווחים הראויים לחלוקה, בהתאם לחלופה
המיסויית, שעה שברור שאין מדובר בהכנסה שתילכד ברשת המס בעתיד. ויודגש, לעניין זה, כי יש צורך בבדיקה פרטנית מדוקדקת ונפרדת בכל מקרה ומקרה, בגדרה תבחן השאלה האם רווחי האקוויטי נתחייבו במס הסופי שניתן לחייב אותם".
הדברים נאמרו בהחלטתו של בית המשפט העליון לדחות את ערעורו של פקיד השומה למפעלים גדולים על החלטת בית המשפט המחוזי בתל אביב בעניינו של אורן ז'ורבין, מבעלי משרד הפרסום דחף. בשנת 2009 חילקה דחף לבעליה דיבידנד של 34 מיליון שקל, מתוכו קיבל ז'ורבין מחצית.
ז'ורבין הצהיר על הדיבידנד בחייב במס של 12% בלבד, אך הפשמ"ג טען שאין להביא בחשבון את רווחי האקוויטי של דחף מחברות-הבנות שלה. לפיכך קבע הפשמ"ג, כי הרווחים הראויים לחלוקה היו 5 מיליון שקל בלבד, חלקו של ז'ורבין בהם הוא 2.5 מיליון שקל, ועליו לשלם מס מירבי (של 25%) על 16 מיליון שקל מתוך הדיבידנד. ערעורו של ז'ורבין התקבל במחוזי וכעת כאמור גם בעליון.
המדינה חויבה בתשלום הוצאות בסך 30,000 שקל. המשנה לנשיאה אליקים רובינשטיין והשופט מני מזוז הסכימו עם שהם. את הפשמ"ג ייצג עו"ד קמיל עטילה, ואת ז'ורבין - עוה"ד דורון לוי ואיתן לדר.

תאריך:  22/06/2015   |   עודכן:  22/06/2015
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
רווחי אקוויטי - רווחים ראויים לחלוקה
תגובות  [ 0 ] מוצגות  [ 0 ]  כתוב תגובה 
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
איציק וולף
שר הכלכלה הנחה את נציבת שוויון ההזדמנויות בעבודה להורות למעסיקים להימנע מהצבת דרישה לעובדותיהם לנעילת נעלי עקב    "מדובר בלא פחות מאשר התעמרות במקום העבודה ובאפליית נשים במובן החמור ביותר"
איתמר לוין
פסק דין נדיר בחריפותו בבית המשפט לתביעות קטנות: הרשת הבטיחה לזוג קשישים מוצר שידעה שאינה יכולה לספק; מנהלת הסניף שיקרה בעדותה בבית המשפט
יצחק דנון
תובעת 20 מיליון שקל ממי שעמדו בראש מערכת ההונאות שהעניקה תוספות שכר של 265 מיליון שקל ל-1,300 שוטרים וחיילים
יצחק דנון
שלמה ארז טוען שהוא מסר לטבע מידע שהביא אותה להקים מפעל תרופות ברוסיה, אך החברה מסרבת לשלם לו דמי ייזום והצלחה כמקובל
איציק וולף
מאות בני אדם מפגינים במרכז תל אביב מאז שעות אחר-הצהריים    כבישים מרכזיים נחסמו ועימותים אלימים התפתחו בין מפגינים, שמוחים על סגירת התיק נגד השוטר שהכה את דמאס פיקדה, לבין המשטרה
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il