X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  חדשות / מבזקים
סגנית (בדימ.) נשיאת המחוזי בתל אביב פסקה סכום גבוה פי שלושה מזה שנתבע, הוסיפה ריבית והצמדה מהגשת התביעה וטעתה במספר קביעות עובדתיות
▪  ▪  ▪
פלפל. פגם מרכזי [צילום: מרסלו אילת]

סגנית נשיאת בית המשפט המחוזי בתל אביב בדימוס, ד"ר דרורה פלפל, פסקה פיצוי הגבוה פי שלושה מהסכום שנתבע. בנוסף לכך, נמצאו טעויות מהותיות בפסק הדין וביישום ההלכה המקובלת. כך קובע (יום ב', 22.6.15) בפסק דין נדיר שופט בית המשפט העליון, סלים ג'ובראן.
פלפל חייבה את חברת קרד-גרד הישרדות מדעית לשלם 3 מיליון דולר לחברת פרמה לייף, לחברת TUMAL OVERSEAS ולצבי רזאל, כעמלות בגין עסקות ביפן. קרד-גרד עוסקת בתחום האבחון הממוחשב, ומולה ניצבו מי שתיווכו בינה לבין חברת JMSהיפנית. פלפל קיבלה כמעט במלואה את תביעתם של רזאל ושתי החברות, ושני הצדדים ערערו לבית המשפט העליון.
ג'ובראן אומר כי הפגם המרכזי בפסק הדין הוא פסיקת סכום הגבוה כמעט פי שלושה מזה שנתבע, ואשר עמד על 1.2 מיליון דולר. "בית המשפט אכן רשאי להעניק סעדים, אך סעדים אלו - בייחוד כאשר מדובר בסעדים כספיים - מוגבלים להיקף הסעדים אשר נתבעו", אומר ג'ובראן. אם התגלו ממצאים חדשים, הוא מזכיר, על התובע לתקן את תביעתו כדי שהנתבע יוכל להתגונן כיאות, ואם לא עשה זאת - הוא מוגבל לסכום התביעה המקורי.
פגם נוסף בפסק דינה של פלפל, אומר ג'ובראן, הוא החלטתה להוסיף לסכום התביעה ריבית והצמדה מיום הגשתה - ולא מיום פסק הדין, כמקובל. אומנם ניתן לסטות מכלל זה, אך יש לנמק מדוע - ופלפל לא עשתה זאת. פלפל גם שגתה כאשר החליטה להמיר את סכום התביעה מדולרים לשקלים החל מיום הגשת התביעה, במקום לבדוק לעשות זאת לפי השער ביום מתן פסק הדין.
ג'ובראן מצא פגמים גם בשורה של קביעות כספיות של פלפל. מסקנתו היא, שהפיצוי שתשלם קרד-גרד יהיה 1.2 מיליון דולר (4.14 מיליון שקל). הוא גם הפחית את סכום ההוצאות בו חויבה החברה מ-375,000 שקל ל-150,000 שקל.
המשנה לנשיאה אליקים רובינשטיין והשופט אורי שהם הסכימו עם ג'ובראן. את קרד-גרד ייצגו עוה"ד דורי קלגסבלד, גל לויטה ומיכל אורן; את פרמה ליין ייצגו עוה"ד עמירם גיצלטר ותמר צחר; את TUMAL - עוה"ד חיים זליכוב וצביקה זליכוב; ואת רזאל - עוה"ד יצחק פרידמן ויצחק ליפשיץ.

תאריך:  23/06/2015   |   עודכן:  23/06/2015
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
טעויות קשות בפסק דין של דרורה פלפל
תגובות  [ 1 ] מוצגות  [ 1 ]  כתוב תגובה 
1
הייתכן ששופטת בכירה תטעה???
עידןסובול  |  23/06/15 11:18
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
איתמר לוין
העדה הקראית התנגדה לשיקום בית הכנסת המפואר ברובע היהודי בעיר העתיקה    ביהמ"ש: האופי הציבורי של בית הכנסת יישמר וניתנו פתרונות למטרדים שיגרום השיקום
איתמר לוין
משרד המשפטים: החובה לדווח תחול על עבירות שבוצעו בידי כל אדם, ולא רק בידי אלו המוגדרים בחוק כיום - אם כי היא תחול רק על עבירות שבוצעו "זה מקרוב"
עידן יוסף
מערכת התאורה באולם עדיה קרסה אחר חצות על החוגגים    צו סגירה הוצא לאולם, שפעל ללא רשיון עסק    המשטרה עיכבה לחקירה את מנהל האירוע ושניים מבעליו
איציק וולף
ההסכם כולל בין היתר: תוספות שכר, מענק חתימה, מסלול פנסיה מוקדמת בתנאי פרישה מיטיבים ותוספות שכר נוספות המותנות בביצועי החברה    יו"ר ההסתדרות: "הסכם משפר את תנאי העובדים מבלי לפגוע באיתנות החברה"
איציק וולף
קבוצת מפגינים דרוזים תקפה אמבולנס צבאי שהוביל שני פצועים קשה מסוריה לטיפול רפואי בישראל    לפחות אחד מהפצועים מת    כוחות היס"מ של המחוז הצפוני הוקפצו לצפון הגולן
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il