X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  חדשות / מבזקים
מערכת התאורה באולם עדיה קרסה אחר חצות על החוגגים צו סגירה הוצא לאולם, שפעל ללא רשיון עסק המשטרה עיכבה לחקירה את מנהל האירוע ושניים מבעליו
▪  ▪  ▪
רחבת האולם [צילום: רן מנוסיס/מד"א]

ביבנה נהרגה (יום ג', 23.6.15) אביבה חיון ממושב אמונים ונפצעו 21 אחרים בקריסת נברשת מגובה רב באולם האירועים ADIA (עדיה) ביבנה. גשר התאורה ועליו מערכות תאורה כבדות נפל על אורחים שסעדו במקומותיהם ועל הבר. כתוצאה מקריסת גשר התאורה נהרגה אישה כבת 50, שלושה נפצעו באורח בינוני עד קשה והיתר קל.
האירוע התרחש סמוך לשעה חצות וחצי. מרבית הפצועים נפגעו משברי זכוכיות וכן מפגיעות ישירות של גשר התאורה והם פונו לבתי החולים קפלן ברחובות, תל השומר ברמת גן ואסף הרופא בצריפין.
איציק איטח, אורח בחתונה, סיפר הבוקר: "היה ממש כמו פיגוע. שדה קרב. רק דם. מי שעמד מתחת לנברשת לא היה לו זמן לברוח. כולם היו בטראומה עד שהאמבולנסים הגיעו".
המשטרה עיכבה לחקירה את מנהל האירוע ושניים מבעלי האולם והוציאה צו סגירה למקום. ראש עיריית יבנה, צבי גוב ארי, אמר כי המקום פעל ללא רשיון עסק, וציין כי נגד האולם מתנהל הליך משפטי מאחר שלא עמד בדרישות משרד הבריאות וחברת החשמל.

ועדת החקירה הממלכתית לעניין בטיחות מבנים ומקומות המשמשים ציבור
התמוטטות רצפת אולם השמחות הידוע כאולם ורסאי בירושלים (להלן – אסון ורסאי), שארעה ביום 24.5.2001 ,וגרמה להריגתם של 23 אנשים ולפציעתם של כ-380 אנשים, היכתה את הציבור בהלם, הן בשל עצם ההתמוטטות שהביאה לקריסת חלק משמעותי של הבנין, והן משום שהצפייה באירוע זה בטלוויזיה החרידה את הצופים כולם. המראה של קהל חוגגים רב הצונח מטה בעקבות רצפה שפערה את פיה, היה מחזה מזעזע. בעקבות אסון ורסאי, החליטה הממשלה בישיבתה מיום ז' בסיוון תשס"א (2001.5.29 ( להקים ועדת חקירה לפי חוק ועדות חקירה, התשכ"ט-1968) להלן – חוק ועדות חקירה). תחום פעולת הוועדה, לפי החלטת הממשלה, הוא סוגיית בטיחותם של מבנים ומקומות המשמשים את הציבור. במסגרת זאת הוטל על הוועדה לבדוק את: "(א) ...מכלול השאלות המקצועיות והמשפטיות הנוגעות לאחריות על בטיחות מבנים ומקומות המשמשים ציבור, לרבות ובמיוחד המשמשים אירועים ציבוריים רבי- משתתפים, וכל הכרוך בעינוג ציבורי, נופש וספורט לפי חוק רישוי עסקים והתקנות מכוחו, מבחינת רישויים לפי דיני התכנון והבנייה ורישוי עסקים ובטיחותם הפיסית. במסגרת זו תינתן הדעת גם לבטיחותם של מבני-חינוך ובריאות. (ב) כן ייבדקו היבטים אופרטיביים ומשפטיים לענין האחריות על בטיחות במבנים כאמור, מימושה ואכיפתה, הן לגבי מבנים חדשים, הן לגבי מבנים קיימים והן לגבי שינוי במבנים וזאת לענין רשויות מקומיות וארציות וגורמים פרטיים-מתכננים, יזמים ובעלים, לרבות סגירה לפי הצורך. (ג) הוועדה תשקול את הצורך בעריכת סקר למצב הקיים של מבנים ומקומות כאמור." הוועדה מונתה בידי נשיא ביהמ"ש העליון אהרן ברק (406 עמ')
[צילום: רן מנוסיס/מד"א]
תאריך:  23/06/2015   |   עודכן:  23/06/2015
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
הרוגה ועשרות פצועים בקריסת נברשת באולם
תגובות  [ 1 ] מוצגות  [ 1 ]  כתוב תגובה 
1
בוקר טוב לכל הגאונים
צוות אולם ורסאי  |  23/06/15 09:44
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
התפתחויות נוספות אסונות/פגעי טבע
עמי דור-און
מה יקרה כאשר בשבר הסורי-אפריקני הסמוך לבתי תושבי העיר תתפרץ רעידת-אדמה עזה שתגרום לסדקים בכור, או מה יקרה אם תתרחש תאונה שבה תתבקע ליבת הכור?
עידן יוסף
רעידת האדמה בעוצמה 7.4 בסולם ריכטר הורגשה גם במדינות שכנות    מניין הנפגעים אינו ידוע    משלחת צה"ל נחתה היום בישראל
רפי לאופרט
על המדינה לקבוע בחוק ברור שחובתה לסייע לאזרחים מחוץ לגבולותיה מוגבלת לשני מקרים בלבד: סיוע מלא למי שנשלח בתפקיד מטעם המדינה וסיוע קונסולארי/דיפלומטי לתאום פעולות וקישור עם שלטונות מקומיים כאשר הנגישות אליהם קשה או מסורבלת
יבשם עזגד
האם אפשר לחזות מראש התחוללות של רעידות אדמה? והאם מה שהיה הוא שיהיה? ומה השפעתן של חפירות המתבצעות במכרות עמוקים, כמו מכרות הפחם באירופה, או מכרות היהלומים באפריקה הדרומית?
ראובן לייב
את האמת אין להסתיר: ישראל אינה ערוכה מבעוד מועד לרעש-אדמה אימתני, אם חלילה יבוא, נוסח זה של נפאל, ובתמ"א 38 יש רק כדי להחמיר את המצב הקיים. מרבית האוכלוסייה בארץ עדיין מתגוררת בבתים ישנים, שנבנו ללא כל התחייבות לצפוי, וגם החיזוקים שבוצעו במבנים אינם אלא בחזקת כרעי-תרנגולת
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il