X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  חדשות / מבזקים
ההתחייבויות הקואליציוניות והתחייבות הממשלה הקודמת נוסקים ל-12.6 מיליארד שקל, מה שיחייב, לדעת כלכלני מכון ון ליר, הטלת גזירות נוספות על הציבור
▪  ▪  ▪
הממשלה ה-20. המקלות בדרך [צילום: חיים אוחיון, לע"מ]

"כלל ההוצאה שאומץ על יד הממשלה הקודמת יביא להורדה נוספת ומתמשכת במשקל ההוצאה הממשלתית בתוצר, תוצאה שהיא מנוגדת לצרכי המשק והחברה לאור האתגרים הניצבים בפני הממשלה, ובמיוחד ההתמודדות עם התחומים האזרחיים - עוני, חינוך ובריאות" - כך מעריכים הפרופסורים לאה אחדות, מישל סטרבצ'ינסקי ואביה ספיבק בניתוח שיוצג בכנס השישי של התוכנית לכלכלה וחברה במכון ון ליר בירושלים בנושא תקציב המדינה של הממשלה החדשה. הכנס, בתמיכת קרן זיידל, יתקיים ביום רביעי, 24 ביוני, במכון ון ליר בירושלים.
משמעות הכללים הקיימים היא ירידה במשקל הממשלה בתוצר ל-38 אחוזי תוצר ב-2019, כאשר ההוצאה האזרחית תתקרב לרמה הנמוכה ביותר בקרב מדינות ה-OECD. כלכלני ון ליר ממליצים לשנות את המגמה ולשקם את ההוצאה הציבורית תוך החזרתה בהדרגה ל-40 אחוזי תוצר. המלצה זו מחייבת את הממשלה לשנות את כלל ההוצאה ולהעלות את יעד הגירעון בתקציב 2015-16, תוך מיתון ההורדה בתוואי הגירעון לשנים 2017-19.
כלל ההוצאה הקיים מחייב קיצוץ בהתחייבויות הקיימות לצורך כיבוד ההסכמים הקואליציוניים שנחתמו בעת הרכבת הממשלה בהיקף של כ-9 מיליארדי ש"ח. נוסף על כך פרסם משרד האוצר את היקף ההתחייבויות לשנים הבאות, המסתכם בכ-22 מיליארד ש"ח מעל המותר על-פי כלל ההוצאה הקיים.
תמונה זו מנוגדת לצרכי המשק האמיתיים ואינה מאפשרת יישום תוכניות חדשות. לצורך הטיפול בעוני, שממדיו כפולים מאלה ששוררים במדינות ה-OECD, והטיפול במוקדי המצוקה במערכות הבריאות והחינוך, נדרשת הוצאה של לפחות 13 מיליארד ש"ח בשנתיים הבאות, תוך הגדלת מענקי עבודה, העלאת קצבאות הילדים, טיפול בתחום הדיור, הגדלת קצבאות הזקנה, הוצאה לבתי חולים פסיכיאטריים, קיצור תורים, סיעוד, עידכון סל הבריאות, חינוך חינם לגילאי 4-3 ולימודי ליבה לחרדים(בשיתוף ההנהגה).
ניתן ליישם את התוכנית על-ידי העלאת מיסים בשנים 2016 ו-2017, ועל-ידי עידכון התוואי של הפחתת הגירעון, אשר רצוי שיעמוד על 3 אחוזי תוצר ב-2015 (במקום 2.5 אחוזי תוצר) תוך ירידה הדרגתית של 0.25 אחוז תוצר עד לרמה של 2 אחוזים בשנת 2019. לגבי העלאת המיסים מוצע ליישם את העלאת מס ההכנסה עליה כבר החליטה הכנסת ואשר בוטלה על-ידי שר האוצר לשעבר יאיר לפיד (3 מיליארד ש"ח) בתחילת 2014, הטלת מס ירושה על ירושות גבוהות (3 מיליארדי ש"ח), ביטול הפטור ממע"מ על תיירות ועל אילת (1 מיליארד ש"ח) וצמצום ההטבות לפנסיה (1.5 מיליארד ש"ח).
כלכלני ון ליר ביצעו הדמיה מקרו-כלכלית של הצעדים המומלצים ומצאו שיישום התוכנית תביא לתוספת תוצר של 0.8 אחוז במצטבר עד שנת 2019; זאת, על-רקע ההאטה בצמיחה בשלושת השנים האחרונות.
הם מדגישים כי בצד הגדלת משקל ההוצאה של הממשלה הרחבה בתוצר, יחס החוב לתוצר ימשיך לרדת גם בשנים הבאות, תוך ירידה נוספת של כ-2 אחוזי תוצר עד 2019. עליית משקל ההוצאה האזרחית יחד עם הורדת היחס של החוב הממשלתי לתוצר מחזקים בו-זמנית את היציבות החברתית והפיסקאלית.

תאריך:  23/06/2015   |   עודכן:  23/06/2015
+בג"ץ עומד לדחות את העתירה נגד דרעי
19:16 23/06/15  |  איתמר לוין   |   לרשימה המלאה

הערות השופטים בעתירת התנועה לאיכות השלטון נגד מינויו של אריה דרעי לשר מרמזות, כי השופטים ידבקו בהוראת החוק לפי תקופת המניעות היא שבע שנים לאחר תום ריצוי העונש

דרעי. "בלתי סביר" [צילום: יונתן זינדל, פלאש 90]

מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
"הקואליציה תחויב בהגדלת הגירעון והמיסים"
תגובות  [ 1 ] מוצגות  [ 1 ]  כתוב תגובה 
1
זכות הציבור לגעת
אהרון שחר  |  23/06/15 14:16
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
התפתחויות נוספות ממשלה 34
עידן יוסף
לשכת המדען הראשי תשונה באופן שיאפשר יכולת ביצוע טובה יותר לטובת התעשיה
יוסי הטוני
"המבקרים הפנימיים, הם אנשי המקצוע החשובים ביותר ויכולים לעזור לשפר את חיי האזרחים", אמרה ח"כ קארין אלהרר, יו"ר הוועדה לביקורת המדינה
אפרים הלפרין
מפלגת לפיד הראשון החזיקה שתי קדנציות, מפלגת לפיד השני תחזיק לכל היותר שתי קדנציות, אשר הראשונה שבהן הייתה מקוצצת עקב פיטוריו מהממשלה
צ'לו רוזנברג
מי שנושא באשמה גדולה מאוד להיווצרותה של התופעה המכונה מירי רגב היא התקשורת הפוליטית    כל שנותר לציבור התומך בה והנהנה מכל מהלכיה, הוא להשמיע את הסיסמה המנצחת: היידה מירי!
יוני בן-מנחם
השרה גילה גמליאל נהגה נכון ובאומץ כשהתעמתה עם שרת התרבות מירי רגב והאשימה אותה בפופוליזם. ראש הממשלה נתניהו צריך לקרוא לסדר את שרת התרבות לפני שהיא תבעיר מדורות נוספות
רשימות נוספות
אושר חוק המגביל גביית חובות מפוקפקים  /  עופר וולפסון
"יש לפרק מיד את המונופול של כחלון"  /  אלעזר לוין
שני מיליארד ש"ח לפיתוח ישובים דרוזים  /  מחלקה ראשונה
ניצחון הפירוס של נתניהו  /  ראובן לייב
טיפשות או נאיביות?  /  צ'לו רוזנברג
נָדִיב וְאַכְזָר  /  מנחם רהט
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il