X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  חדשות
מאמצי האו"ם למצוא פתרון מדיני למשבר בתימן נכשלו והצדדים לא הסכימו להפסקת אש הומניטרית במהלך חודש הרמדאן החתימה הצפויה על הסכם הגרעין עם אירן בסוף החודש היא קריטית ותשפיע על המצב בתימן
▪  ▪  ▪
[צילום: האני מוחמד/AP]

האכזבה בתימן היא גדולה בעקבות כישלון השיחות בז'נבה שנמשכו חמישה ימים, בחסות האו"ם, בניסיון להגיע לפתרון מדיני בנושא המשבר בתימן. כך, על-פי דיווחים עיתונאיים.
הכישלון הוא חמור יותר מכיוון שהצדדים במשבר לא הצליחו אפילו להגיע להסכמה על הפסקת אש הומניטרית במהלך חודש הרמדאן, בעוד שעל-פי דוחות של האו"ם, כ-80 אחוזים מתושבי תימן סובלים במחסור במזון ובמים והתשתיות הבסיסיות של המדינה נהרסו כתוצאה מההפצצות האוויריות המסיביות שהובילה סעודיה על מעוזי המורדים החות'ים ומתקנים חיוניים במדינה. גורמים בסעודיה מאשימים את אירן כי פעלה מאחורי הקלעים כדי להכשיל את השיחות.
את המגעים ניהל שליח האו"ם המיוחד אסמעיל ולד אלשיח' אחמד באמצעות מסע דילוגים בין בתי המלון בהם התאכסנו המשלחות. נציגי המשלחת של המורדים החות'ים ונאמניו של הנשיא המודח עלי עבדאללה צאלח ביקשו להידבר ישירות עם המשלחת הסעודית וסירבו להידבר עם נציגי המשלחת של ממשלת תימן "החוקית". השיחות התפוצצו כאמור, אך שליח האו"ם המיוחד איננו מוכן להודות בכישלון והוא מנסה לפעול ליצירת מומנטום כדי להביא ל"ועידת ז'נבה מס' 2" שבה יימשכו השיחות.
שליח האו"ם המיוחד אסמעיל ולד אלשיח' אחמד מסר כי הצדדים הסכימו באופן עקרוני על הצורך בהפסקת אש, אך בשטח עצמו נמשכת המלחמה, המבצע הצבאי המכונה "סופת הנחישות", שאותו החלה סעודיה לפני כשלושה חודשים, נמשך למרות שסעודיה הודיעה על סיומו ומעבר לשלב חדש של סיוע לתימן ושיקומה, והמלחמה מקבלת עכשיו אופי של מלחמת התשה. ברור לכל הצדדים כי המבצע הצבאי שמתנהל באמצעות הפצצות מסיביות מהאוויר, איננו יכול להכריע את המערכה.
נציגי סעודיה דרשו בשיחות את נסיגת המורדים החות'ים מן הערים בתימן, ובמיוחד מהעיר עדן, כדי שנאמני הנשיא עבד רבו מנצור האדי יוכלו לחזור אליהן, אך לא הצליחה לקבל את הסכמת המורדים. נראה שהמורדים החות'ים בטוחים בכך שידם על העליונה בשדה המערכה ושיש להם גיבוי אירני והם מתנהלים מתוך תחושת כוח. גם ההישג היחידי שהיה לסעודיה מאז תחילת המבצע הצבאי שהיה בזירת האו"ם כאשר מועצת הביטחון קיבלה את החלטה 2216 תחת סעיף 7, נראה כהישג שאיבד את משמעותו מכיוון שאין אף גורם המוכן לפעול ולאכוף את ההחלטה בשטח.
נראה כי זוהי דוגמה נוספת של רפיסותו של מוסד האו"ם שאיננו מצליח לאכוף את ההחלטות שהוא מקבל. נראה גם שכל הצדדים ממתינים עכשיו עד סוף החודש כדי לראות מה יעלה בגורל הסכם הגרעין שאירן אמורה לחתום עליו עם המעצמות. חתימה על ההסכם בקרוב תעודד את המורדים החות'ים להמשיך במלחמה, שכן אירן צפויה לצאת מחוזקת מההסכם, הסנקציות הכלכליות יוסרו מעליה, תזרים המזומנים שלה צפוי להשתפר והיא תוכל לתמוך באופן גדול יותר במורדים החות'ים. בינתיים נמשכת הלחימה ומי שסובל ממנה הינו העם התימני.

תאריך:  23/06/2015   |   עודכן:  24/06/2015
+חמינאי: ארה"ב רוצה להשמיד את הגרעין שלנו
00:25 24/06/15  |  איציק וולף   |   לרשימה המלאה

שבוע לפני המועד האחרון לחתימת הסכם הגרעין מבהיר המנהיג העליון של אירן כי ארצו לא תסכים להקפאה - גם אם זמנית של המחקר הגרעיני שלה

חמינאי. "קו אדום" [צילום: AP]

מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
חתימת הסכם הגרעין קריטית למצב בתימן
תגובות  [ 0 ] מוצגות  [ 0 ]  כתוב תגובה 
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
התפתחויות נוספות הגרעין האירני
רפאל בוכניק
הגנרל היידן מזכיר כי בנובמבר 2013 התחייב קרי כי "ארה"ב אינה מכירה בזכותה של אירן להעשיר אוראניום"
שמעון זיו
זוהי מלחמת התרבות האמיתית של אלה הרוצים להשמידנו וכיצד אנחנו עונים להם כמו גליית בזמנו שבא אל דוד בחרב ודוד ענה לו באבן הקלע דהיינו בתחכום
עופר וולפסון
סבב הדיונים בווינה ביום שישי האחרון לא הביא לשום התקדמות משמעותית    בוושינגטון מסרבים לאשר את הדברים
אריאל י. לוין
התעשיה האוירית חשפה השבוע מל"ט "מתאבד" ובאופן טבעי עולה האפשרות שאחת ממטרותיו היא מתקני הגרעין באירן
איציק וולף
דובר מחלקת המדינה האמריקנית סירב לענות האם בשלב מסוים של המשא-ומתן על תוכנית הגרעין האירנית היו השיחות חשופות בפני צד שלישי    "אנחנו נוקטים במגוון צעדים ואני לא הולך להגיב מעבר לכך"
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il