בחודשים מרס-מאי נרשמה ירידה של 4% (במחירים קבועים) בפדיון של רשתות המזון, לעומת עלייה של 2.5% בחודשים דצמבר 2014 - פברואר 2015. כך עולה (יום כמו-כן נרשמה בתקופה זו ירידה של 2.5% (במחירים קבועים) בסך כל פדיון רשתות השיווק, לעומת עלייה של 2.3% בשלושת החודשים דצמבר 2014 - פברואר 2015.
נתוני הפדיון ברשתות השיווק מתייחסים לרשתות המתמחות במזון ולרשתות המתמחות במוצרים אחרים: מוצרי טקסטיל והלבשה, הנעלה, מוצרים בני קיימה, כלי בית ו"שונות" - מוצרי קוסמטיקה, תרופות, צעצועים, ספרים, ציוד משרדי ואופטיקה. פדיון הרשתות המוגדרות כרשתות מזון כולל את הפדיון גם ממכירת חומרי ניקוי ומוצרים אחרים.
השינויים בערך המכירות ברשתות אלה אינם משקפים בהכרח את השינויים בערך המכירות של מוצרי צריכה בכלל המסחר הקמעוני. זאת, כאשר יש מעבר של קונים ממסגרת המסחר הקמעוני האחר למסגרת חנויות של רשתות השיווק הנחקרות, מסיבות שונות, למשל: פתיחת סניפים חדשים, רכישה של חנויות קיימות וסגירת סניפים.