X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  חדשות / מבזקים
כיל עותרת לביהמ"ש לביטול החלטת הבוררים מיוני 2015 לגבי שתי סוגיות: הגדרת "מוצרי המשך" שיחויבו בתמלוגים, וניכוי הוצאות אנרגיה לצורך חישוב התמלוגים "הבוררים פגעו בכללי הצדק הטבעי, תוך חריגה מסמכותם"
▪  ▪  ▪
מנכל כיל, סטפן בורגס [צילום: סיון פרג]

כיל הגישה (יום ד', 24.6.15) בקשה לבית המשפט המחוזי, לביטול פסק הבוררות שניתן במסגרת שאלת התמלוגים שעל החברה לשלם למדינה לא רק על המינרלים שהיא מפיקה מים המלח, אלא גם על מוצרי ההמשך, ללא הכרה בהוצאות אנרגיה, כך שבפועל היא תשלם תמלוגים גם על האנרגיה שהיא צורכת.
"הסדר שכזה אינו קיים באף מקום אחר בעולם והוא פוגע פגיעה קשה במפעלים המייצרים מוצרי המשך", נאמר בעתירה.
כיל טוענת כי פסק הבוררות, אשר ניתן ב-10 ביוני השנה, ניתן "תוך חריגה מסמכות, פגיעה קשה בכללי הצדק הטבעי ושלילת זכותה של החברה להגיש ראיות בשתי סוגיות מרכזיות בבוררות". לפיכך, מבקשת כיל מבית המשפט לבטל את פסק הבוררות, או לחלופין להוציא צו מניעה קבוע כנגד המשך הדיון בבוררות באותן סוגיות, כדי להבטיח כי לא תתקבל החלטה ולא יינקט צעד כלשהו לקידום הבוררות, עד שתינתן לחברה הזדמנות נאותה להביא את ראיותיה ולטעון את טענותיה בסוגיות הנדונות.
הסוגיה המרכזית הראשונה שעליה חולקת החברה היא הגדרת "מוצרי המשך" לצורך תשלום תמלוגים. במסגרת הפסק החלקי הראשון נקבע על-פי רוב הבוררים כי על-מנת שמוצר ייחשב מוצר המשך, עליו לכלול כ"מרכיב מהותי", מחצבי יסוד מים המלח, ואף נכתב בחלק המסכם לפסק כי "ישולמו התמלוגים על-פי שווי מוצרי המשך מבוססי מוצרי היסוד". בפסק השני חזרו בהם הבוררים משתי הקביעות הללו, וקבעו כי כיל לא תהיה רשאית להביא ראיות בנושא הגדרת מוצרי המשך וכן ביטלו את דרישת המהותיות שנקבעה על ידם בפסק הראשון.
הסוגיה השנייה הינה בנושא הכרה בהוצאות האנרגיה. לטענת החברה, שטר הזיכיון מתיר לה לנכות הוצאות מחישוב התמלוגים שהיא נדרשת לשלם על מוצרי המשך, אשר היקפן הכספי עשרות רבות של מיליוני דולרים ויותר. בפסק החלקי הראשון (2014) נקבע כי הצדדים יהיו רשאים לטעון את כל טענותיהם בסוגיית ההוצאות בשלב השני של הבוררות, ואף נכתב כי ההוצאות המותרות בניכוי לפי שטר הזיכיון ייבחנו בשלב השני של הבוררות. לדברי החברה, ההכרעה החדשה שניתנה השנה אינה מאפשרת לכיל להביא ראיות לגבי ניכוי הוצאות אנרגיה, וזאת בניגוד מוחלט לקביעות בפסק החלקי הראשון.
כיל רואה בהכרעות אלה פגיעה קשה וחד-צדדית בזכות הטיעון של החברה, וכן חריגה מסמכות הבוררים, אשר אינם מוסמכים לשנות, לתקן או להבהיר פסק בוררות שיצא תחת ידיהם, והיא לפיכך מבקשת עתה מבית המשפט המחוזי כי לא תקודם הבוררות בכל הנוגע לסוגיות אלו.
החברה אינה עותרת לעכב את הבוררות וקבלת הכרעה עקרונית לגבי שלושה עניינים אחרים העתידים להידון בהמשך הבוררות ואשר אין להם קשר לסוגיות הללו.
כיל מעבירה מעל למיליארד שקלים תקבולים למדינה בכל שנה. בשנת 2014 העבירה כיל כ-1.2 מיליארד שקלים. הבוררות עליה מדובר הינה בוררות בנוגע לתמלוגים על מוצרי המשך אשר מהווים חריג ומקרה יוצא דופן, גם בשווקים הבינלאומיים.

תאריך:  24/06/2015   |   עודכן:  24/06/2015
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
כיל דורשת ביטול החלטת הבוררים בנושא התמלוגים
תגובות  [ 1 ] מוצגות  [ 1 ]  כתוב תגובה 
1
כי"ל אתם אויבי הטבע...
הגועש  |  24/06/15 23:24
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
עידן יוסף
יו"ר מרצ זהבה גלאון הודיעה כי מרצ מפסיקה לשתף פעולה עם המחנה הציוני במסגרת האופוזיציה    כבל: גלאון איבדה עשתונות
עופר וולפסון
כך עולה מהמגמה השנתית בחודשים מרס-מאי, לפי נתוני הלמ"ס    ירידה של 2.5% בפדיון כל רשתות השיווק
עופר וולפסון
קרוב ל-12% נפגעו מהתעמרות במקום העבודה לעיתים תכופות ויותר    מעל מחצית דיווחו שההתעמרות פגעה במוטיבציה שלהם    המצב יוצר פגיעה משמעותית בפריון המעסיקים
עופר וולפסון
מאז תחילת השנה הוטלו על רשתות השיווק קנסות בסך של 16 מיליון שקל    רמי לוי: האכיפה לא מידתית - לא אשלם את הקנס    מנכ"ל ויקטורי: בסוף נגבה את הקנס מהצרכנים    היו"ר כבל זעם וקרא שלא לאיים על חברי הכנסת - אך דרש מהרשות לפרסם תוך 14 יום כללי אכיפה ברורים
עדי בן ישראל
דוח של קרן המטבע הבינלאומית מברך את מאמציו של שר האוצר להגדלת היצע הדירות והגברת התחרות - אך מזהיר מההשלכות    קרן המטבע: בנק ישראל צריך לפעול שוב בשוק המשכנתאות מחשש לירידת מחירי הדירות
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il