X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  חדשות / מבזקים
התנועה לחופש המידע ועמותת צלול מבקשות לקבל לידיהן העתקים מפוליסות הביטוח שהגישו בעלי זכויות לחיפושי נפט אל הממונה על הנפט ומידע על ערבויות נזקים שהופקדו על ידן
▪  ▪  ▪
[צילום: משה שי, פלאש 90]

התנועה לחופש המידע ועמותת צלול טוענות כי זכות הציבור לדעת כי מתקיימות הוראות החוק וההנחיות וכי בעלי זכויות הנפט הנהנים מתגליות ומהפקת נפט מעמידים ערבויות ופוליסות ביטוח ראויות ומספקות לכל מקרה של תאונה או אסון כתוצאה מהחיפושים או במהלך ההפקה.
הטענה מועלית במסגרת עתירה מנהלית לפי חוק חופש המידע שהוגשה על-ידי התנועה לחופש המידע ועמותת צלול כנגד משרד התשתיות הלאומיות, האנרגיה והמים למסור לידיהן מידע לגבי פוליסות הביטוח שהגישו בעלי זכויות הנפט אל הממונה על הנפט והעתקי הפוליסות עצמן, ובנוסף את כל המידע הנוגע לערבויות הנזקים שהופקדו על-ידי החברות המחפשות.
בעתירה שהוגשה לבית המשפט המחוזי בירושלים באמצעות עוה"ד אביתר קנולר, רונה זמשטייגמן ורחלי אדרי נאמר כי התברר שבמשך שנים ארוכות הוזנח האינטרס הציבורי המחייב הפקדת ביטחונות על-ידי בעלי זכויות הנפט, וכי קודמו ובוצעו קידוחים ללא מתן בטחונות כלל או ללא מתן בטחונות מספקים.
רק בחודש פברואר 2014 לאחר פניות רבות של ארגונים סביבתיים, דוח מבקר המדינה, ופעילות ציבורית עיקשת בנושא, גיבש משרד התשתיות הלאומיות הנחיות למתן בטחונות בקשר עם זכויות הנפט (ערבויות ופוליסות ביטוח).
לדברי העותרות זכות הציבור לדעת כי משאבי הטבע השייכים לו נשמרים ומובטחים כראוי וכנדרש, ואולם משרד התשתיות הלאומיות נקט בהתנהלות מקוממת אשר תחילתה בגרירת רגליים והתחמקות, וסופה בסירוב מוחלט וגורף להיענות לחלק מן המבוקש. המשרד ביסס את החלטתו שלא למסור את המידע ביחס לפוליסות הביטוח על שמירת הסודיות של בעלי זכויות הנפט וכל זאת על-מנת להימנע ממתן המידע המבוקש מסיבות לא ברורות. לדברי העותרות ולא ניתן לתמוה שמא מאחורי הסירוב המוחלט עומדת דווקא הסיבה לפיה לא ניתנו פוליסת ביטוח מספקות.
בנוסף נימק משרד התשתיות את סירובו בכך שגילוי של מידע בעל אופי מסחרי עלול לפגוע פגיעה ממשית בערכו של המידע או באינטרס כלכלי של צד שלישי. זאת נאמר בעתירה מבלי שהמשרד פירט איזה אינטרס עלול להיפגע פגיעה ממשית, ומה הקשר הסיבתי בין גילוי המידע לבין הנזק הנטען והמוכחש העלול להיגרם.
לטענת העותרות משרד התשתיות מעדיף באופן שגוי אינטרס כלכלי נטען של בעלי זכויות הנפט וחברות ביטוח אשר ממילא אף אינטרס שלהן לא ייפגע מגילוי המידע, על פני האינטרס הציבורי הרחב אותו הוא אמור לשרת.

עת"מ 53393-06-15
תאריך:  25/06/2015   |   עודכן:  25/06/2015
+הקבינט אישר את מתווה הגז
18:21 25/06/15  |  לילך ויסמן, הדי כהן   |   לרשימה המלאה

דרעי סירב לחתום, והסמכות לאישור מתווה הגז עוברת לממשלה  ▪  מטעם דרעי נמסר: "מדובר בהחלטה בעלת השלכות עצומות וראוי שהיא תתקבל על-ידי הממשלה"  ▪  הקושי העיקרי: לאחר אישור הממשלה יובא המתווה לאישור הכנסת

ביקורת קשה מצד הקבינט: "דרעי עשה ספין" [צילום: משה שי, פלאש 90]
+הרצוג לאדלשטיין: "להביא את הדיון על הגז לכנסת"
13:48 25/06/15  |  לילך ויסמן   |   לרשימה המלאה

הקבינט המדיני-ביטחוני ידון היום בחשאיות במתווה הגז שהושג אתמול לאחר התגברות על המכשול האחרון  ▪  יו"ר האופוזיציה פנה ליו"ר הכנסת בבקשה לדון בנושא החשוב בכנסת: "יהיה לכך השלכה לדורות"

יגיע לכנסת?

מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
עתירה לחשיפת מידע בנוגע לחיפושי הנפט והגז
תגובות  [ 0 ] מוצגות  [ 0 ]  כתוב תגובה 
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
התפתחויות נוספות גז טבעי
איציק וולף
הקבינט המדיני-ביטחוני ידון מחר בצהריים בפרטי הסדר הגז    מתנגדי ההסדר מתכוננים להפגנה: כל בית זכאי לחשבון זול יותר, מחיר הגז צריך להגיע עד 3 דולר ליחידת אנרגיה
הדי כהן
השותפויות ימכרו את המאגרים בתוך 14 חודשים, ואם לא יעשו זאת הם יועברו לחזקת נאמן לעוד 4 חודשים    מחר יתכנס הקבינט הביטחוני-מדיני לדון במתווה למשק הגז
עמי דור-און
מהי המשמעות של הצעת הטייקון יצחק תשובה לחברת הכנסת שלי יחימוביץ' לנהל יחד קרן בהיקף 100 מיליון שקלים מרווחי הגז
איציק וולף
ח"כ שלי יחימוביץ' גילתה את פרטי ההצעה בכינוס חרום שערכה נגד ההסדר במשק הגז    קראה לשרים כחלון ודרעי להראות את החברתיות שלהם בהשפעה על חלוקת משאבים הוגנת
נדב נוימן, הדי כהן
שר הכלכלה אמור לאשר את ההסכם במקום הממונה על ההגבלים    עומד על כך שהאישור לחברות לשווק יחד את הגז מלוויתן ייבחן מחדש עוד 10 שנים    לוח הזמנים למכירת כריש ותנין - שנה וחודשיים    דרעי: "לא אשמש כחותמת גומי"
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il