X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  חדשות / מבזקים
עשרות מתושבי שכונת מתחם אסותא בתל אביב טוענים כי נאמניהם ושליחיהם במאבק נגד הקמת מגדל אסותא מעלו בכספי הפשרה שהושגה עם יזמי התוכנית
▪  ▪  ▪
מגדלי אסותא

"בפנינו מקרה חמור של גניבת מיליוני שקלים מן הציבור תוך הטעיית בית המשפט והפרת חובות אמון, ולכאורה אף עסקינן במעשים פליליים של גניבה בידי מורשה, קבלת דבר במרמה, הפרת אמונים, ושמא אף קבלת שוחד". כך נטען בעתירה שהוגשה על-ידי 79 תושבי שכונת מתחם אסותא בתל אביב כנגד תושבי השכונה רענן קסל, אורלי בלום ומרים קיעביץ ששימשו כנאמנים עבור תושבי השכונה בניהול ההליכים המשפטיים כנגד תוכנית מגדל אסותא.
בית המשפט המחוזי בתל אביב מתבקש להצהיר כי הכספים וההטבות שניתנו על-ידי יזמי התוכנית "העיר החדשה" שבבעלות דרור הלוי ורביב צולר, במסגרת הסכם הפשרה שהושג בעתירה שהוגשה כנגד אישור התוכנית להקמת מגדל אסותא שייכים לתושבי השכונה, וכי שליחיהם קסל, בלום וקיעביץ לא היו רשאים ליטול לכיסם את מיליוני השקלים ששולמו על-ידי יזמי התוכנית במסגרת הסכם הפשרה. בעתירה נטען כי קסל, בלום וקיעביץ הטעו את בית המשפט לאשר את מחיקת העתירה עקב הסכם פשרה שכביכול משרת את תושבי השכונה.
זאת שעה שבפועל מיליוני שקלים הועברו לכיסם הפרטי של קסל, בלום וקיעביץ תוך הפרת חובות האמון והנאמנות שהם חבים לתושבי השכונה, הפרת חובת תום הלב, ותוך שהם נוטלים לכיסם הפרטי שלא כדין למעלה ממחצית כספי הרווחה, וכאשר ביתרתם הם מבקשים לעשות כבתוך שלהם במסגרת עמותת תושבי מתחם אסותא.
לטענת העותרים, לו היו נאמני התושבים מציגים את העובדה כי בפועל במקום פשרה לטובת רווחת תושבי השכונה, מבוצעות העברות בסך של כ-8 מיליון שקלים לחשבונותיהם הפרטיים לא היה מאשר בית המשפט את סילוק העתירה או את התשלומים לידיים פרטיות, והיה מבקש את עמדת תושבי השכונה בדבר סילוקה של העתירה.
לדברי העותרים, הנאמנים שלהם קיבלו לידיהם הפרטיות סכומי עתק מכוח מצגי שווא שהציגו לתושבי השכונה, לעמותת אדם טבע ודין, שסברה כי הם פועלים לטובת תושבי השכונה במסגרת הפשרה, וחמור מכל-לבית המשפט.
בעתירה נאמר כי בסוף חודש נובמבר אשתקד נתבקשו שלושת הנאמנים להשיב את כספי הפשרה עם יזמי התוכנית בסך 16.55 מיליון שקלים בצירוף הפרשי הצמדה וריבית של כ-4 שנים לידי הוועד הציבורי, לשם מיצוי זכויות תושבי מתחם אסותא הכולל את אנשי השכונה, למסור דוח מפורט אודות כל מה שנעשה בכספי הרווחה מאז החתימה על הסכם הפשרה, וכן דוח בנוגע להחכרת 150 החניות לתושבי השכונה כפי שנקבע בהסכם הפשרה. במקביל נעשתה פניה לבית המשפט לביטול פסק הדין שמחק את העתירה לנוכח הסכם הפשרה.
לדברי העותרים, קסל, בלום וקיעביץ הודו במסגרת תגובתם לבקשה, בפה מלא ובחוסר בושה מוחלט, בנטילת הכספים בסך 7.75 מיליון שקלים לכיסם הפרטי, וטענו כי מדובר היה בעתירה פרטית וכי היו זכאים ליטול כספים אלו. בפועל נאמר בעתירה אין טענה מופרכת מזו, וכי הם מנועים ומושתקים מלהעלות טענה זו.
זאת מאחר שלכל אורכה של העתירה המנהלית הציגו הן כלפי בית המשפט והן כלפי ציבור התושבים מצג לפיו הם פועלים בשליחות וכנאמני הציבור לטובת רווחת תושבי השכונה, ולכן גם ביקשו מבית המשפט כי לא יפסוק להם הוצאות שכן אין המדובר בעתירה פרטית.
לדברי העותרים, אם קסל, בלום וקיעביץ פעלו כשליחי הציבור ומחקו את העתירה כדי לקבל פיצוי עבור הציבור הרי שכל הכספים שייכים לציבור ולא ניתן לקחתם באופן אישי, ואם לעומת זאת הם הסכימו לקחת "דמי לא יחרץ" פרטיים בעת סילוק העתירה המנהלית, הרי שזו הפרת אמון כלפי הציבור ועליהם להשיב את הכסף לציבור מקל וחומר.
בעתירה שהוגשה באמצעות עוה"ד ד"ר אבי וינרוט ואריאל דינובצקי נטען כי כספים המשולמים לשליחי הציבור כדי לסלק את העתירה ולאשר את התוכנית הפוגעת בתושבי השכונה ועל-מנת להשתיק את התושבים חייבים להגיע אל התושבים. בעתירה מצוין כי סכום נוסף של 800,000 שקלים תועל לכיסו של עו"ד און צוק מר"ג אשר מונה כנאמן על הכספים וכי הוא נטל לעצמו את הסך האמור ללא אישור של שום גורם מוסמך וכשהוא פועל בניגוד עניינים ולכאורה מועל בכספי הנאמנות. בית המשפט מתבקש לחייב גם את עו"ד צוק בהשבת הכספים הללו לצורך שימוש בהם לטובת תושבי השכונה.

ה.פ. 53222-06-15
תאריך:  25/06/2015   |   עודכן:  25/06/2015
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
 
תגיות מי ומי בפרשה
 רביב צולר / Raviv Choler
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
שליחי הציבור נטלו לכיסם מיליוני שקלים
תגובות  [ 0 ] מוצגות  [ 0 ]  כתוב תגובה 
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
עידן יוסף
שמואל רפאלי מונה ליו"ר דן, עופר זילבגר מונה למנכ"ל
לילך ויסמן
הקבינט המדיני-ביטחוני ידון היום בחשאיות במתווה הגז שהושג אתמול לאחר התגברות על המכשול האחרון    יו"ר האופוזיציה פנה ליו"ר הכנסת בבקשה לדון בנושא החשוב בכנסת: "יהיה לכך השלכה לדורות"
איתמר לוין
חוקרי מח"ש חשדו שבתמורה העבירו שני הקצינים הבכירים לפישר מידע על חקירות - אך לא המשיכו לחקור בכיוון זה    פישר טען שיש מרכיבים רבים בקביעת שכר טירחה ושאת השירות לשטיין העניקה רות דוד    אילון מכלוף העיד: פישר התגאה בקשריו עם ברכה ומני יצחקי
מחלקה ראשונה
שטיין שימש בתפקידו הקודם כמנהל כללי של חברת יהודה פלדות בע"מ. קודם לכן שימש שטיין כסמנכ"ל בחברת יהודה פלדות וכסמנכ"ל פיתוח עסקי בחברת יהודה רשתות פלדה בע"מ
עופר וולפסון
עובדי המרכז הלוגיסטי וסניפי השיווק של נגב קרמיקה ברחבי הארץ התחלקו לשתי קבועות והחליטו להתארגן ולהקים ועד - באמצעות שני ארגוני העובדים המתחרים    ההנהלה תמתין להכרעת בית המשפט בנושא
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il