X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  חדשות / מבזקים
מיקי רביב, דרור גנון ויהודה בר-אור [צילום: פוטו נגבה]
תוספת 300 אוטובוסים לתגבור גוש-דן
יתוספו בחודשים הקרובים במסגרת עבודות הרכבת הקלה ותשומת האוטובוסים תגדל ב-15% המסגר, החשמונאים ובגין יוקצו לתחבורה ציבורית נהגי מוניות ספיישל מציעים לשנע חצי מיליון איש במחיר מוסכם
גנון. תוספת 15 בתשומות [פוטו נגבה]

בר-אור. מוניות מיוחדות [פוטו נגבה]

רביב. גם באשדוד ובאשקלון [פוטו נגבה]

עידן יוסף
"כשהרכבת הקלה תפעל, הכל יפרח"

עידן יוסף
רמלוד מעכבות את רפורמת התעריפים הארצית

נושא גודש התנועה הצפוי בגוש-דן עלה (יום ה', 25.6.15) במסגרת חבר-דיון בוועידת ישראל לתחבורה שהתקיימה ברמת גן. "אין ספק שתחילת עבודות הרכבת הקלה היא דבר מורכב שייצר שיבושים, אך הפן החיובי יהיה שיפור התחבורה הציבורית", פתח את חבר הדיון דרור גנון, מנהל אגף בכיר לתחבורה ציבורית במשרד התחבורה.
גנון: "כדי להתמודד עם העומס הצפוי, יצרנו רשת של נתיבים בלעדיים ואכיפה לתחבורה הציבורית לזמן העבודות בצירים מרכזיים כמו: רחוב המסגר בשני כיוונים (שיכלול גם נתיבי עקיפה מקבילים בתחנות שיאפשרו לאוטובוסים לעקוף אוטובוסים אחרים בתוך נתיב התחבורה הציבורית), החשמונאים בשני הכיוונים, רחוב בגין שהחל ב-15 באוגוסט יהיה מיועד אך ורק רק לתחבורה ציבורית משני הכיוונים. יש תוכנית שלמה לגבי אכיפת הבלעדיות בנתיבי התחבורה הציבורית עם משטרת ישראל, שתמנע כניסת כלי רכב פרטיים לרחובות המיועדים לתחבורה ציבורית ותכלול גם את הנתיבים הקיימים באלנבי, בדרך נמיר וכו'.
"אנחנו מדברים על הוספה של כˉ100-85 אוטובוסים באוגוסט ובהמשך עד מרס עוד 220 אוטובוסים שנמצאים בהליכי הרכבה וייצור. אנחנו הולכים להגדיל ב-15% את תשומות האוטובוסים באזורי העבודות ולרווח את "שעות השיא" בהן התדירות גבוהה יותר. היום שעות השיא הם חלון זמן שבין 06:30 ל-08:30 בבוקר, אנחנו הולכים להגדיל את חלון הזמנים הזה מ-06:00 עד 09:00. אנחנו לא נגיד לאנשים איך להתנהל בזמן העבודות. התפקיד שלנו הוא לאפשר את הכלים להתמודד עם העבודות ולתת פתרון טוב להתנהל במרחב, כדי לאפשר גמישות הגעה ליעדים מרכזיים. נקבל היזון חוזר מההתפתחויות בשטח ונעשה תיקונים מיידיים בהתאם בתוך שלושה-ארבעה ימים. אנחנו נפתח חמ"ל לצורך העניין. גם לבעלי מוגבלויות תהיה הנגשה מלאה לתחנות האוטובוסים ב-100%".
יהודה בר-אור מאיגוד נהגי המוניות הארצי אמר: "יש פתרונות נוספים. העבודות יפגעו בנו. לא נוכל לעמוד מהצד ולראות איך פרנסתנו נעצרת. אנו מציעים למשרד התחבורה ולנת"ע הצעה לשיתוף פעולה עם נהגי המוניות ספיישל. אנחנו נבקש היתר זמני בזמן העבודות לתפקד כמוניות שירות במחיר מוסכם לשנע באזור העבודות בעיר. זה תוספת של קרוב ל-20 אלף מוניות שיכולות להסיע ארבעה אנשים כל אחת, ונוכל להסיע יותר מחצי מיליון תושבים ביום. צריך לתת לנו נתיבים פנויים שלא ניתקע בפקקים. לא להיות כמו אווז עיוור. בקרוב נסיים לגבש את התוכנית ונגיש אותה למשרד התחבורה".
מיקי רביב, סמנכ"ל חברת בומברדיה, אמר בדיון כי "הכל מבינים את ההכרח לפתור את בעיית הפקקים ואני מקווה לביצוע מהיר. אין פתרון קסם. הדבר דורש תשתית חשמל, תקשורת ואיתות. אני מקווה שנת"ע תשכיל לחבר בין הקבלנים לרשויות. שתקל על הקבלנים ויקימו את הפרויקט מהר יותר. תחילת העבודות היא עוד דחיפה לפיתוח התחבורתי המרשים בישראל, גם ביחס למקומות אחרים בעולם, וההשוואה לברלין אינה דמיונית. אין הוקוס פוקוס, זה מערכת מורכבת ובנייה שלה לוקחת זמן. פתרון תחבורתי בגוש-דן לא יכול רק להתבסס על סוג אחד של תחבורה, זו מערכת שלמה של פתרונות שצריך להמשיך ולגבש. יש כמה אפשרויות תנועה - בגובה פני הקרקע, מוגבהת (מונורייל) ומטרו. עכשיו בונים רכבת קלה תת-קרקעית. זה יקל על הזיהום במטרופולינים הגדולים, וצריך פרויקטים של הסעת המונים גם בערים כמו אשדוד ואשקלון, שהדעת לא כל כך ניתנת לגדילתן".

תאריך:  28/06/2015   |   עודכן:  28/06/2015
+רכבת תקלה
09:21 28/06/15  |  נפתלי גוטמן   |   לרשימה המלאה

בשעה טובה הודיעו שחפירות הרכבת הקלה בתל אביב יחלו בקרוב ובעוד כשש שנים, בעזרת השם, הן צפויות להסתיים ותהיה בתל אביב רכבת קלה-תחתית כמו כל מטרופולין אחר  ▪  זהו, שלא בדיוק...

כרמלית - השיא שלנו [צילום: איתמר לוין]

מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
תוספת 300 אוטובוסים לתגבור גוש-דן
תגובות  [ 0 ] מוצגות  [ 0 ]  כתוב תגובה 
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
התפתחויות נוספות תחבורה ציבורית
עידן יוסף
שמואל רפאלי מונה ליו"ר דן, עופר זילבגר מונה למנכ"ל
עידן יוסף
הזוכה במכרז ינהל את פרסום החוצות בכל תחנות הרכבת וידרש לשדרג את מתקני הפרסום למסכי מדיה דיגיטליים מתקדמים
עידן יוסף
נהגי אוטובוסים ונציגי עובדים מחברות התחבורה הציבורית התכנסו כדי לאחד כוחות במטרה להביא ליישום דוח קוצ'יק לשיפור מעמד הנהגים ולפתרון המחסור בענף
עידן יוסף
התפטר גם ראש חטיבת המשק מאיר ברכה, שחשיפת חשדות נגדו למעשי מרמה והונאה ולהוצאת כספים במרמה מחברת דן ב-News1 הובילה לחקירת משטרה
עידן יוסף
ביטול הנסיעות בשבת של קו 104 והחזרתן אינו תקלה נקודתית אלא סימפטום לרקב תכנוני במשרד התחבורה שמעיד על ניתוק מהשטח
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il