X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  חדשות / מבזקים
בית המשפט המחוזי בתל אביב: גוגל הייתה חייבת להסיר פרסום המהווה לשון הרע נגד עו"ד עמי סביר, לאחר שהמפרסם המקורי שאול בר-נוי סירב לתקן אותו
▪  ▪  ▪
הודעה והסרה [צילום: עבד אל-רחים חטיב, פלאש 90]

גוגל תפצה את עו"ד עמי סביר ב-80,000 שקל לאחר שסירבה להסיר לשון הרע נגדו. כך קבעה (22.6.15) שופטת בית המשפט המחוזי בתל אביב, אביגיל כהן.
בשנת 2003 ייצג סביר את לשכת עורכי הדין בהליך משמעתי נגד עורך דין, שהגיע עד בית המשפט העליון והסתיים בהרשעתו של אותו עורך דין בחמישה אישומים. שאול בר-נוי, בעלי אתר "דיון פומבי", פרסם ידיעה על אותו פסק דין בכותרתה נאמר שסביר הוא עורך הדין המורשע. ידיעה זו מופיעה בגוגל אחרי חיפוש שמו של סביר, עד למועד פסק הדין בערעור, למרות שאין מחלוקת על כך שהיא כוזבת ומהווה לשון הרע.
בית משפט השלום בתל אביב קיבל את תביעתו של סביר נגד בר-נוי וחייב אותו לפצות את סביר ב-80,000 שקל, אך דחה את תביעתו נגד גוגל. כהן קיבלה את ערעורו של סביר בנוגע לגוגל וקבעה, שחברה זו תחויב בפיצוי יחד ולחוד עם בר-נוי, שכן זהו מקרה מובהק בו היה עליה לפעול לפי נוהל "הודעה והסרה" שגובש בפסיקה ולהסיר את הידיעה ברגע בו הוכיח לה סביר שהיא כוזבת.
"מנוע חיפוש צריך להסיר פרסום מעוול כאשר אין ספק בכך שתוצאת החיפוש במנוע החיפוש שגויה לחלוטין", קובעת כהן, בציינה שזהו אחד ממקרי הקיצון בהם יש להטיל חובה זו. אם קיים ספק בדבר נכונות הפרסום, רשאית גוגל לדבוק בעמדתה ולפיה תתערב בתכני החיפוש רק לפי צו שיפוטי; אך אין מקום לעמדה זו כאשר ברור לחלוטין שהתוצאה כוזבת. אין המדובר בצנזורה מראש אלא בהסרה בדיעבד של עוולה מובהקת, מדגישה כהן. משנוכחה גוגל לדעת שבר-נוי אינו מתקן את הפרסום, היא הייתה חייבת להסיר אותו.
כהן גם דחתה את ערעורו של בר-נוי באומרה, כי הפרסום בגוגל נובע מהפרסום ב"דיון פומבי", איש אינו טוען שהדברים אמת וברור שהם לשון הרע. היא דחתה את טענת ההתיישנות של בר-נוי באומרה, כי מאחר שהפרסום מופיע עד עצם היום הזה - אין נפקות לכך שהוא נעשה לראשונה ב-2003.
גם פרסום פסק הדין במלואו אינו מאיין את לשון הרע של בר-נוי, שכן האדם הסביר אינו מתעמק בתוצאות החיפוש אלא קורא את הכותרת, במיוחד בעידן בו גוגל הוא מכשיר מרכזי לבדיקות ראשוניות של איש על רעהו, מוסיפה כהן, וברור מהו הרושם שייווצר על סביר מצד מי ששוקל לשכור את שירותיו. סירובו הבלתי-מובן של בר-נוי לתקן את המעוות אינו יכול לשאת את הגוון האידיאולוגי שניסה להלביש עליו, היא קובעת.
כהן החליטה - לא בלי היסוס, לדבריה - שלא להתערב בסכום הפיצוי שקבע בית משפט השלום, ובנקודה זו דחתה את ערעורו של סביר. בר-נוי וגוגל חויבו גם בתשלום הוצאות בסך 10,000 שקל כל אחד. את גוגל ייצגו עוה"ד רות לובן, ברק טל וליאת בבלוקי-פילרסדורף, ואת בר-נוי - עוה"ד רונן שיין, אברהם דינרי ואמנון מלמד.

תאריך:  28/06/2015   |   עודכן:  28/06/2015
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
גוגל תפצה על פרסום כוזב
תגובות  [ 2 ] מוצגות  [ 2 ]  כתוב תגובה 
1
מה קרה שהאמת חשובה?
אהרון שחר  |  28/06/15 10:30
2
"מעגל הקסמים" של בית המשפט
Asafsher  |  28/06/15 13:48
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
איתמר לוין
פרסום ראשון של ההודאה הדרמטית ב-4.5.15    "חיי נהרסו, איבדתי את דמות הגיבור שילדי ייחסו לי"    מספר כיצד התחלקו הוא, פישר ועדת המדינה במאות אלפי שקלים בשעות לילה מאוחרות    טוען שפישר ביקש מעוזרתו לפתות אותו ודאג להשקות אותו בחצי בקבוק ויסקי בכל פגישה
עידן יוסף
יתוספו בחודשים הקרובים במסגרת עבודות הרכבת הקלה ותשומת האוטובוסים תגדל ב-15%    המסגר, החשמונאים ובגין יוקצו לתחבורה ציבורית    נהגי מוניות ספיישל מציעים לשנע חצי מיליון איש במחיר מוסכם
עידן יוסף
בין המפגינים למשטרה נרשמו עימותים לאחר ניסיון לחסום את נתיבי איילון    השר גבאי: "לא יעלה על הדעת שבסוגיה הכלכלית הכי משמעותית למדינת ישראל יתקיים דיון טכני ולא מהותי ופרטני"
יואב יצחק, עידן יוסף
מקור הרעש: מדרום לישראל    רשתות תקשורת זרות דיווחו על רעידת אדמה בקהיר    עוצמת הרעש: 5.2 בסולם ריכטר    צפויות רעידות עוקבות
עופר וולפסון
ראש ממשלת צרפת: המתקפה ביום שישי תיצור מתיחות ניכרת בצרפת - ביתה של האוכלוסייה המוסלמית הגדולה באירופה    רמת האבטחה באזור הפיגוע הועלתה לשיא
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il