כוונת
רכבת ישראל למלא אחר הוראת
משרד התחבורה לתגבר את מערך רכבות הנוסעים בתקופת עבודות הרכבת הקלה בגוש-דן, כדי לשפר את השירות לנוסעים המגיעים לתל אביב עשויה להיות מסוכלת בידי ועד העובדים, המצוי בסכסוך מתמשך מול ההנהלה.
ועד עובדי הרכבת הורה לעובדים שלא להפעיל את הרכבות שתוכננו לתגבר את השירות לנוסעים בשל העבודות. מדובר בהוספה מתוכננת של 14 רכבות בשעות השיא בגוש-דן - רכבת אחת לכל כיוון: בשעות השיא של הבוקר לאורך שלוש שעות (תוספת של 6 רכבותולאורך 4 שעות שיא אחר-הצהריים (תוספת של 8 רכבות), כאשר כל רכבת מכילה עד 1,000 נוסעים.
ראשי ועד העובדים מסרו בהודעתם כי ההסתדרות הנחתה את העובדים שלא למלא כל הוראה הקשורה לתוספת רכבות זו.
הנהלת רכבת ישראל מסרה כי היא מצרה על הצעדים של ועד העובדים שיפגעו ברווחת מאות אלפי הנוסעים לגוש-דן, בשעה כה משמעותית בהקמת הרכבת הקלה.
מוועד העובדים נמסר כי ההנהלה לא הודיעה לוועד על הכוונה להוציא רכבות נוספות והחליטה על כך באופן חד-צדדי וללא התחשבות בעובדה שיש מחסור חריף בכוח אדם זה חודשים ארוכים. "מצער שבמקום שההנהלה תישא באחריות לכך ותכשיר כוח אדם, היא בוחרת להכפיש את הוועד".
הוועד ציין כי שלום (שלי) אוחובסקי, סמנכ"ל חטיבת הנוסעים ברכבת, הודה בפני הוועד שהתשובה החיובית למשרד התחבורה ניתנה בחיפזון וכלאחר יד מבלי לבדוק את מכלול המשמעויות התפעוליות של המהלך, והאשים כי ההנהלה מאשימה את העובדים כהרגלה. בהנהלה דוחים את הדברים ואומרים כי הוא לא אמר מעולם כלאחר-יד ובחיפזון. דובר הרכבת ישראל טל סרנגה: "זה נכון שמשרד התחבורה ביקש תשובה זריזה. בלי קשר - זו החלטה ניהולית גרידא שאינה פוגעת בעובדים בדבר ולכן לא מצריכה מו"מ איתם. מזכיר שמשמרת נהג קצובה לשמונה שעות וחצי, מתוכן שש נהיגה. בפועל הם נוהגים בממוצע 4.5 שעות".