X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  חדשות
ח"כ ישראל אייכלר נבחר לכהן כיו"ר הוועדה לפניות הציבור שלוש מתוך ארבע הישיבות הראשונות יעסקו בתחבורה ציבורית
▪  ▪  ▪
אייכלר. עם הפנים לאזרח [צילום: יונתן סינדל/פלאש 90]

הוועדה המיוחדת לפניות הציבור התכנסה לראשונה בכנסת ה-20 ובחרה (יום ב', 29.6.15) פה אחד בח"כ ישראל אייכלר מיהדות התורה לכהן כיו"ר הוועדה. יו"ר הכנסת יולי אדלשטיין ברך את היו"ר הטרי ואמר: "יש לנו כאן מקרה מאוד מעניין של ועדה שלכאורה חריגה בנוף של הכנסת מכיוון שכל ועדה יש לה סמכויות ברורות וברור על מה היא מפקחת וכאן הרבה תלוי במיומנויות של היו"ר.
"אנחנו מאחלים לך המון הצלחה, כנסת זה לא רק 120 אנשים פוליטיים אלא גם מוסד, וזה לא רק זכותו אלא חובתו לטפל בפניות ציבור והכנסת כמוסד צריכה לתת מענה. אנחנו נצטרך למצוא שיתוף פעולה נכון בין כל הגורמים ושלא יהיה שכרנו בהפסדנו. אם הציבור יראה בכנסת כתובת ומקום שגם פותר בעיות אז התדמית של הכנסת תעלה ונרגיש הרבה יותר טוב מבחינת היחס של הציבור הישראלי למוסד הזה".
היו"ר אייכלר שחשק בראשות הוועדה אמר: "הייחודיות של הוועדה הזו מתבטאת בכך שכולם רצו לסגור אותה. יש סיבה למה לא רוצים אותה כי היא הוועדה היחידה שהיא נציגת האזרח שלא הצליח לקבל את מה שהוא צריך מהביורוקרטיה אל מול השלטון. זה תמצית התפקיד של הכנסת. באופן טבעי, ועדות הכנסת עוסקות עם הזרועה המבצעת ואין לכנסת קשר אישי עם הבוחר. הוועדה היחידה שכל אזרח יכול להתעמת מול הביורוקרטיה זו הוועדה הזו. יהדות התורה מוותרת על דברים חשובים יותר, בשבילנו יו"ר ועדת פניות ציבור חשוב הרבה יותר. עבדות אני נותן לך ולא שררה".
שלוש מתוך ארבע הישיבות הראשונות של הוועדה שנקבעו עוסקות בתחבורה ציבורית, נושא שאייכלר רואה בו חשיבות רבה.
ח"כ אורי מקלב שעמד בעבר בראשות הוועדה: "זאת הוועדה שהיא הכי שנויה במחלוקת וזו גם המעלה שלה. יש המצדדים בה ויש המתנגדים לה וזו מחלוקת מהותית בשאלה מה התפקיד של נבחרי הציבור. יש כאלה שרואים בחברי הכנסת כמו הנהלה של דירקטוריון, אבל אלה המצדדים בה רואים בחברי הכנסת ככאלה שצריכים לפעול למען בוחריה ולא למען נבחריה. הוועדה הזו עשתה הרבה דברים ומי שליווה את הוועדה יודע שמהפכות שקרו במדינה התחילו פה בוועדה. השינוי בסלולר, בביטוח לאומי, תחליפי חלב, חנייה בבתי חולים תחבורה ציבורית ושורה ארוכה של נוסעים".
שר הדתות דוד אזולאי שעמד אף הוא בעבר בראשות הוועדה: "מי שמכיר את הרב אייכלר יודע עד כמה הנושא בנפשו ושהוא האיש הנכון במקום הנכון. אני יכול להעיד שנעשים פה הרבה חסדים עם הרבה אנשים. הוועדה והצוות עושים פה עבודת קודש והגיע הזמן שהוועדה הזו תהפוך לוועדה סטטוטורית".
ח"כ מנחם אליעזר מוזס: "הרב אייכלר הראה לי שיש לו כבר היום 200 פניות ציבור מה שמראה שזו וועדה מאוד חשובה". ח"כ משה גפני ברך את אייכלר ואמר: זה שיש את הוועדה הזו זה כבוד לכנסת ואתה מתאים לעניין הזה. אני מאחל לך הצלחה בתפקיד ותדאג לאנשים שבאמת זקוקים לעזרה".
חבר הוועדה ח"כ אוסאמה סעדי מהרשימה המשותפת: "זו וועדה חשובה ואולי זו אחת הוועדות היחידות בכנסת שאפשר לעבוד בהרמוניה בין קואליציה ואופוזיציה ולא צריך לריב כמו וועדות אחרות. ידינו מושטת לשיתוף פעולה".
חברי הוועדה יהיו חברי הכנסת סופה לנדבר מישראל ביתנו, מנחם אליעזר מוזס מיהדות התורה, אוסאמה סעדי מהרשימה המשותפת, ורועי פולקמן מכולנו. טרם הוחלט על נציגי הליכוד, יש עתיד, ושניים מהמחנה הציוני שטרם החליטה מי יהיו נציגיה.

תאריך:  30/06/2015   |   עודכן:  30/06/2015
+מבקר המדינה יפרסם דוח על מתווה הגז
14:06 30/06/15  |  עופר וולפסון   |   לרשימה המלאה

מנכ"ל המשרד: "טיוטת הדוח תפורסם בתוך ימים, והדוח בתוך שבועות, ותהיה בו ביקורת נוקבת"  ▪  שגריר ארה"ב בישראל ניסע לשכנע הח"כים הערבים לתמוך במתווה הממשלה - ללא הצלחה

מרזל. תמונה חסרה [צילום: יח"צ]
+זנדברג: לבחון כיוונים חדשים ללגליזציה
01:11 30/06/15  |  

חברת הכנסת תמר זנדברג (מרצ) נבחרה לשמש כיושב-ראש הוועדה למאבק בנגע הסמים. עם בחירתה אמרה כי לצד המשך המאבק בסמים הקשים נכון לבחון כיוונים חדשים שיאפשרו לגליזציה ומניעת הפללה של משתמשים. בכוונתה לקיים בוועדה בחינה עניינית מבוססת נתונים במטרה להסיר חסמים ובורות שנקבעו עם השנים.

+"שוק התקשורת המסחרית חייב לעבור טלטלה"
00:52 30/06/15  |  עידן יוסף   |   לרשימה המלאה

בדיון בוועדת הכלכלה שעסק בהוצאה לפרסומות בערוצים המסחריים אמר היו"ר איתן כבל: "כל שוק התקשורת המסחרית מתנהל בקריצות והעלמות עין ואסור שזה יימשך - אם צריך נזמין את שר התקשורת שייתן את הדעת על כך"  ▪  המשנה למנכ"ל רשת: פייסבוק ויוטיוב לוקחים חצי מיליארד שקל מתקציב הפרסום

[צילום: פלאש 90]
+שקד: החוק שיחסוך 6,000 תיקים בשנה
00:44 30/06/15  |  

מליאת הכנסת אישרה בקריאה ראשונה את הצעת החוק הממשלתית ההוצאה לפועל (תיקון מס' 46), התשע"ה-2015 לפיה יוגדל סכום התביעה על סכום קצוב שניתן לבקש לבצעה בהוצאה לפועל מ-50,000 ל-70,000 שקלים חדשים. כמו-כן מוצעים בה כללים לעניין המצאת בקשה לתביעה על סכום קצוב לנתבע. שרת המשפטים איילת שקד: "אחרי שההצעה הזו תהפוך לחוק היא תחסוך 6,000 תיקים בשנה שבמקום לדון בהם באריכות בבתי משפט, יוכלו לקבל מענה מהיר ופשוט דרך ההוצאה לפועל".

+אושרה הארכת תקופת מבחן למאגר הביומטרי
00:41 30/06/15  |  עידן יוסף   |   לרשימה המלאה

יחימוביץ': סיסמה אפשר להחליף, תעודת זהות אפשר לעשות חדשה אבל תווי פנים וטביעת אצבע אי-אפשר לבטל וכשהם במאגר הם לנצח ואי-אפשר לשלוט על זה. אין מדינה שמחזיקה מאגר מפלצתי כזה על תושביה

[צילום: דיגיטל אי-לוק]
+הוארכה הוראת מעבר להסדרת דחיית שירות בני"שים
00:37 30/06/15  |  

מליאת הכנסת אישרה בקריאה שנייה ושלישית את חוק שירות ביטחון (תיקון מס' 19) (תיקון) (הארכת תוקף הוראת מעבר), התשע"ה-2015. התיקון מסדיר את דחיית שירותם ואת שילובם בשירות צבאי ואזרחי של תלמידי הישיבות. בין היתר, החוק קובע כי שר הביטחון יקבע, באישור ועדת החוץ והביטחון, אמות מידה להכרה בישיבות שתלמידיהן יהיו רשאים לדחות את שירותם. כדי לשמור על רצף בהליכי דחיית השירות, נקבעה הוראת מעבר לשנה, ולפיה רשימת הישיבות תמשיך להתבסס על אמות המידה של החוק הקודם ("חוק טל"). ביש עתיד מחו על אישור החוק.

+חובת תיעוד חקירה לא תחול על חקירת חשוד בטחוני
00:35 30/06/15  |  

הכנסת אישרה בקריאה שנייה ושלישית את חוק סדר הדין הפלילי (חקירת חשודים) (תיקון מס' 7) (הארכת תוקף של הוראת שעה לעניין חקירת חשוד בעבירת ביטחון), התשע"ה-2015.תוארך הוראת השעה הקובעת כי החובה לתעד חקירת חשוד בתיעוד חזותי או בתיעוד קולי לא תחול על חקירת חשוד בעבירת ביטחון. תוקפה הכולל של הוראת השעה, לפי ההצעה, יהיה 17 שנים מיום תחילת החוק.

+המחנה הציוני: שיטת הקומבינה בהיחבא נכשלה
00:09 30/06/15  |  

מסיעת המחנה הציוני נמסר: "הערב ממשלת השיתוק של נתניהו נחלה מפלה ושיטת הקומבינה בהיחבא נכשלה. הודעת רה"מ כי מתווה הגז ייחשף לציבור על כל פרטיו היא ניצחון השקיפות הציבורית שהובלנו מול ההסתרה וההפחדה של ביבי. אנו מודים ושמחים על כך ששאר סיעות האופוזיציה נרתמו למאבק שהובילו ראש האופוזיציה, יצחק הרצוג, ויו"ר הסיעה חברת הכנסת מיכאלי ולא נתנו למחטף לעבור".

+נתניהו דחה את ההצבעה על מתווה הגז
23:31 29/06/15  |  עידן יוסף

ראש הממשלה בנימין נתניהו החליט לדחות את ההצבעה על העברת סמכויות שר הכלכלה לממשלה. ראש הממשלה הנחה לפרסם את מתווה הסדר הגז לציבור בתוך זמן קצר, מיד עם השלמת הניסוח המשפטי שעליו עמלים בשעות אלה, ולאפשר דיון ציבורי מקיף על כל חלקי המתווה. ראש הממשלה משוכנע שכאשר ייחשף הציבור לכל פרטי ההסדר ולתועלת הרבה הגלומה בו למשק הישראלי ולביטחון הלאומי, תתמוך גם הכנסת בהצעת הממשלה.


מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
 
תגיות מי ומי בפרשה
 אבי דיכטר / Avi Dicter  אביגדור (איווט) ליברמן / Avigdor  Liberman  אברהם נגוסה / Avraham Neguise  אוסאמה סעדי / Osama Saadi  אופיר אקוניס / Ofir Akunis  אורי מקלב / Uri Maklev  אורי יהודה אריאל / Uri Yehuda  Ariel  אורלי לוי-אבקסיס / Orly Levi-Abekasis  אורן חזן / Oren Hazan  אחמד טיבי / Ahmad  Tibi  איוב קרא / Ayoob Kara  איילת נחמיאס-ורבין / Ayelet Nahmias-Verbin  איילת שקד / Ayelet Shaked  איימן עודה / Eiman Ode  אילן גילאון / Ilan Gilon  איתן ברושי / Eitan Broshi  איתן כבל / Eitan Cabel  אכרם חסון / Akram Hasson  אלון שוסטר / Schuster Alon  אלי אלאלוף / Eli Alaluf  אלי כהן / Eli Cohen  אליהו בן-דהן / Eliyahu Ben-Dahan  אלעזר שטרן / Elazar Shtern  אמיר אוחנה / Amir Ohana  אראל מרגלית / Erel Margalit  אריה מכלוף דרעי / Aryeh  Machluf Deri  באסל גטאס / Basel  Ghattas  בנימין נתניהו / Benjamin  Netanyahu  גילה גמליאל / Gila  Gamliel  גלעד מנשה ארדן / Gilad  Erdan  ג'מאל זחאלקה / Jamal  Zahalka  דוד אזולאי / David Azulai  דני עטר / Danielle Attar  דני בן יוסף דנון / Dani Danon  המחנה הציוני / Hamachane Hzioni  זאב אלקין / Ze'ev Elkin  זאב בנימין בגין / Ze'ev Binyamin Begin  זוהיר בהלול / Zohir Bahalul  ז'קי לוי / jackie Levy  חיים ילין / Haim Yalin  חיים כץ / Haim Katz  חיליק (יחיאל) בר / Yehiel Bar  חמד עמאר / Hamad Amar  חנין זועבי / Haneen  Zoabi  טלי פלוסקוב / Tali  Ploskov  יאיר לפיד / Yair  Lapid  יגאל גואטה / Igal  Guetta  יהדות התורה והשבת  יהודה גליק / Yehuda Glick  יואב בן-צור / Yoav Ben-Tzur  יואב גלנט / Yoav Galant  יואב קיש / Yoav Kish  יואל חסון / Yoel Hason  יואל (יולי) אדלשטיין / Yoel Edlshtein  יואל קוסטנטין רזבוזוב / Yoel Konstantine  Razvozov  יוליה  מלינובסקי / Yuliya Melinovsky  יוסף גריף / Yosef Garif  יוסף תיסיר ג'בארין / Yousef Taysir Jabareen  ינון מגל / Yinon  Magal  יעל גרמן / Yael  German  יעל כהן-פארן / Yael  Cohen Paran  יעקב ליצמן / Yaakov Litzman  יעקב מרגי / yaakov Margi  יעקב פרי / Yaakov  Perry  יפעת שאשא-ביטון / Yifat  Shasha-Biton  יצחק כהן / Yitzhak  Cohen  יצחק (איציק) שמולי / Itzik  Shmuli  ירון מזוז / Yaron Mazuz  יריב לוין / Yariv Levin  ישראל אייכלר / Yisrael  Eichler  ישראל כץ / Israel  Katz  ישראל ביתנו  מאיר כהן / Meir  Cohen  מאיר פרוש / Meir Porush  מייקל אורן / Michael Oren  מיכאל  מלכיאלי / Michael Malkieli  מיכל בירן / Michal Biran  מיכל רוזין / Michal Rozin  מיקי לוי / Mickey  Levy  מירב בן-ארי / Meirav  Ben-Ari  מירי  רגב / Miri Regev  מכלוף מיקי זוהר / Miki Zohar  מנואל טרכטנברג / Manuel Trajtenberg  מנחם אליעזר מוזס  מרב מיכאלי / Merav  Michaeli  מרדכי (מוטי) יוגב / Mordhay  Yogev  משה גפני / Moshe Gafni  משה כחלון / Moshe Kahlon  משה (בּוֹגי) יַעלון / Moshe  Ya'alon  משולם נהרי / Meshulam Nahari  נאוה בוקר / Nava Boker  נורית קורן / Nurit Koren  נחמן שי  ניסן סלומינסקי / Nissan Slomiansky  נפתלי בנט / Naftali  Bennett  סופה (סופיה) לנדבר / Sofa  Landver  סילבן שלום / Silvan  Shalom  סעיד  אלחרומי / Said Elharumi  סתיו שפיר / Stav Shafir  עאידה  תומא-סלימאן / Aida  Touma-Suleiman  עבד אל-חכים חאג' יחיא / Abd al-Hakim  Hajj Yahya  עבדאללה אבו-מערוף / Abdullah  Abu Ma'aruf  עודד פורר / Oded Forer  עיסאווי פריג' / Issawi Frej  עליזה לביא / Aliza Lavi  עמיר ארמונד פרץ / Amir  Peretz  עמר בר-לב / Omer  Bar-Lev  עפר שלח / Ofer  Shelah  פנינה תמנו-שטה / Pnina Tameno-Shete  ציפי חוטובלי / Tzipi  Hotovely  ציפי לבני (שפיצר) / Tzipi  Livni  קארין אלהרר / Karin  Elharar  קסניה סבטלובה / Ksenia Svetlova  רוברט אילטוב / Robert Ilatov  רויטל סויד / Revital Swid  רועי פולקמן / Roei Folkman  רחל עזריה / Rachel  Azaria  שולי מועלם-רפאלי / Shuli  Mualem-Refaeli  שי  פירון / Shai  Piron  שלי רחל יחימוביץ' / Shelly  Yachimovich  שרון גל / Sharon Gal  שרן השכל / Sharren Haskel  תמר זנדברג / Tamar Zandberg
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
אייכלר: מוכן לעמוד מול הביורוקרטיה
תגובות  [ 0 ] מוצגות  [ 0 ]  כתוב תגובה 
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
התפתחויות נוספות כנסת 20
עידן יוסף
ראש הממשלה: אירן תקבל אפשרות לבנות כמות בלתי מוגבלת של סרכזות. שיאפשרו לה לפרוץ לפצצה גרעינית בתוך זמן קצר    על הפלשתינים: "התפישה שחזרה לגבולות 67' תפתור את הבעיה הוכחה כלא-נכונה"
עידן יוסף
ועדת הכלכלה אישרה להאריך את עבודת רשות השידור בשלושה חודשים נוספים    היו"ר כבל: אם ראש הממשלה מתכוון להחזיר את הפוליטיקה לרשות - שישכח מזה    אקוניס: אין סיכוי להקים את התאגיד החדש בלו"ז שנקבע בחוק    באב"ד: יש קושי רב לממן את הרשת בתקופת הביניים
לילך ויסמן
הכנסת תצביע הלילה על העברת הסמכויות בעניין הגז לממשלה    יעלון: כחלון, גלנט וכץ חייבים להצביע; יש לנו סיכוי לעסקות אפילו עם טורקיה    ליברמן עשוי לתמוך בממשלה; זהבה גלאון: הוא משת"פ
קיסר קבהא
סגן שר הפנים, ח"כ ירון מזוז, היה גס ובוטה מאוד כשהצהיר מעל בימת הכנסת ש"המדינה בכלל עושה טובה לערבים, שהיא נותנת להם תעודות זהות". הצהרה שלטעמי ולטעמם של רבים אחרים, גזענית ושערורייתית מאוד, והוא צריך לקחתה בחזרה
עידן יוסף
ועדת השרים לחקיקה תומכת בהצעת החוק של ינון מגל בעניין אספקת מוצרים, כניסה למקום ציבורי ועוד
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il