X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  חדשות / מבזקים
שר האוצר כחלון חתם על תקנות המאפשרות ייבוא בפטור ממכס של שורת מוצרי מזון ומוצרים לתעשיית ייצור המזון, במטרה להתגבר על מחסורים שנוצרו בשנה הנוכחית
▪  ▪  ▪
הוארך הפטור בייבוא ביצים במסגרת מכסה מוגדלת [צילום: פלאש 90]

שר האוצר, משה כחלון, חתם (יום ג', 30.6.15) על תקנות המאפשרות ייבוא בפטור ממכס של שורת מוצרי מזון ומוצרים לתעשיית ייצור המזון, במטרה להתגבר על מחסורים שנוצרו בשנה הנוכחית, לווסת עליות מחירים עתידיות ולאפשר תחרותיות. בחלק מן המקרים מדובר בהארכת פטור קיים או הגדלת מכסת הייבוא המיובאת בפטור ממכס, ובחלק מן המקרים מדובר בפטור חדש.
במרבית המקרים אין למדינה הפסד הכנסות, מאחר שללא מתן הפטור - לא היה מתבצע ייבוא בפועל, דבר שהיה גורם לעליית מחירים לצרכן הסופי.
אלו רשימת המוצרים הפטורים החל ב-1 ביולי 2015:
  • ביצים - הוארך הפטור בייבוא ביצים במסגרת מכסה מוגדלת אשר תעמוד על 250 מיליון ביצים עד לסוף שנת 2015, בשל מחסור מסתמן בביצים מגידול מקומי ועל-מנת שלא ליצור עליית מחירים לצרכן.
  • חלמוני ביצה לתעשיה - הוארך הפטור הקיים עבור ייבוא של חלמוני ביצה שהופקו מביצי חופש שלא עברו שינויים גנטיים ובעלי אישור של סחר הוגן, במסגרת מכסה של 150 טון, עד לסוף שנת 2016. חלמונים אלה משמשים כחומר גלם לתעשיית הגלידות המיועדת ברובה לייצוא ועל כן, הוארך הפטור על-מנת להקל על התעשיה המקומית בעמידה בתחרות העולמית.
  • שקדים - הוארך הפטור הקיים במסגרת מכסה של 1,700 טון לשנה עד סוף שנת 2016, במטרה לווסת את עליית המחירים המשמעותית של שקדים בתקופה האחרונה.
  • בוטנים קלופים - הוארך הפטור בייבוא בוטנים קלופים לצרכי תעשיה במסגרת מכסה של 1,200 טון בשנה, עד סוף שנת 2016 וזאת, לאור הפער בין הביקוש לבוטנים לתעשיה לבין היצע בוטנים אלה בגידול מקומי.
  • אגסים - הוארך הפטור הקיים במסגרת מכסה של עד 3,000 טון לשנה עד סוף שנת 2015, בשל יבול נמוך וסבירות שהמחירים יאמירו.
  • גרגירי חומוס - הוארך הפטור הקיים של עד 8,000 טון בפטור ממכס עד סוף שנת 2016 וזאת, בשל קיטון משמעותי בשטחי הגידול ובסך היבול לדונם שהוביל לעליית מחירי החומוס בשנים האחרונות בארץ ובחו"ל.
  • מיץ תפוזים לתעשיה - הוארך הפטור הקיים למכסה של עד 5,000 טון בשנה עד סוף שנת 2017, בשל נסיגה בגידול תפוזים בישראל שכתוצאה ממנו מסתמן מחסור לצורכי תעשיית המיצים בישראל. הפטור חל על מיץ תפוזים קפוא באריזות המכילות 230 ליטר ומעלה, או מיץ תפוזים שאינו קפוא באריזות המכילות 100 ליטר או יותר.
  • תפוחי אדמה המיועדים לתעשיה - ניתן פטור לייבוא של 6,000 טון נוספים על המכסה הקיימת של תפוחי אדמה כך שסך ייבוא תפו"א יעמוד על עד 11,000 טון בשנה בפטור ממכס עד סוף שנת 2015 וזאת, לאור העובדה כי קיים מחסור בתפוחי אדמה בגודל המתאים לעיבוד תעשייתי, עקב פגעי מזג האוויר.
  • מיץ ענבים לתעשיית היין - ניתן פטור ממכס בייבוא של מיץ ענבים, המשמש חומר גלם ליקבים, בהיקף של עד מיליון ליטר בשנה עד לסוף שנת 2015 וזאת, בשל מחסור הנגרם בשל שנת השמיטה.

תאריך:  30/06/2015   |   עודכן:  30/06/2015
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
 
תגיות מי ומי בפרשה
 משה כחלון / Moshe Kahlon
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
פטור ממכס לשורת מוצרים לתעשיית המזון
תגובות  [ 0 ] מוצגות  [ 0 ]  כתוב תגובה 
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
יצחק דנון
ביטל צו ארעי שאסר על נת"ע לחתום על החוזה שהיקפו 3 מיליארד שקל עם קבוצת CTRG וסולל-בונה    גלה-שפיר תוכל לעתור תוך עשרה ימים
עופר וולפסון
ועדת הכספים אישרה את הצו שיהיה בתוקף עד סוף 2017    יו"ר ועדת הכספים גפני קרא לאוצר לעודד הסבת מטוסים לשימוש בדלקים מזהמים פחות
עופר וולפסון
בנק ישראל הכריז שורת צעדים להרחבת התפוצה והשימוש בכרטיסי חיוב מידי    הבנקים יחויבו להציע כרטיס חיוב מידי לכל בעלי כרטיס חיוב רגיל    העמלה הצולבת תהיה מופחתת לעומת כרטיסים רגילים
עופר וולפסון
מנכ"ל המשרד: "טיוטת הדוח תפורסם בתוך ימים, והדוח בתוך שבועות, ותהיה בו ביקורת נוקבת"    שגריר ארה"ב בישראל ניסע לשכנע הח"כים הערבים לתמוך במתווה הממשלה - ללא הצלחה
מירב ארד
משרדי האפוטרופוס הכללי, הכונס הרשמי והרשם לענייני ירושה במשרד המשפטים ייסגרו למשך מספר שעות ולא תתקיים קבלת קהל    העובדים מוחים על סחבת במו"מ להסדרת תנאי העסקתם בהסכם קיבוצי חדש
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il