X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  חדשות / מבזקים
מנכ"ל נתיבי ישראל לשעבר אומר שפישר התיימר לסגור תיק נגד בנו - כאשר למעשה לא היה תיק טוען שלא שילם לפישר: "הבנתי באמת שהוא חנטריש"
▪  ▪  ▪
ברס. פנייה לשטיין [צילום: פלאש 90]
"לחמם את הגיזרה"
ב-25.5.14 התכתבו ערן מלכה ורונאל פישר בווטסאפ בעניינו של שי ברס, כאשר המטרה הייתה ליצור אצלו את הרושם שמתנהלת חקירה כדי להביאו לשלם לפישר.
פישר: "צריך לחמם את הגיזרה. אסור מיד, שיהיה טבעי".
מלכה: "אולי נזמין את מבקר הפנים [של נתיבי ישראל] לתשאול קצר".
פישר: "יפה".

מנכ"ל נתיבי ישראל לשעבר, שי ברס, ביקש להיעזר בקשריו של רונאל פישר עם ניצב ברונו שטיין כדי לקדם אינטרסים של החברה. כך מגלה חומר החקירה הנחשף ב-News1. עדותו של ברס גם חושפת כיצד העלים מהרשויות 200,000 דולר שהחזיק במזומן בביתו - בעודו משמש כמנכ"ל חברות ממשלתיות גדולות (נתיבי איילון ולאחר מכן נתיבי ישראל).
ברס העיד ב-3.5.15, כי בקרת הרמזורים של נתיבי ישראל הייתה בתחנת המשטרה בבית דגן. הוא ביקש להעביר אותה משם, "אבל ברונו [שהיה מפקד משטרת התנועה] לא רצה שזה יעבור ועשה לי עם זה הרבה צרות. אני ביקשתי ממנו [רונאל] שיבקש מברונו שיירד לי מהזנב ויתן לי לעשות את העבודה שלי לתפיסתי, שיתן לי להעביר את האנשים שלי. ברונו לא הסכים ולא יצא מזה כלום. כשהתחלפו זה עבד. זו הייתה הבקשה לי מרונאל להתערב עם המשטרה.
"אחר כך השתנה הדבר. פישר פנה אלי בערך לפני שנה, אולי פחות. הוא סיפר לי שיש עלי חקירה. רונאל אמר לי שהוא יכול להראות לי מה החקירה, על מה חוקרים... בערך מספר שבועות לאחר מכן, פרק זמן לא ארוך אחרי, הוא זימן אותי שוב ונתן לי רשימה כתובה בכתב יד של כ-15 סעיפים... הוא אמר שהמידע מגיע מלה"ב. לא אמר לי ממי ואני לא יודע מי יש לו שם.
"...קראתי את זה ואמרתי לו: שיחקרו אין שם כלום. לא שילמתי כסף על המידע, הוא רצה כסף על הפעולה שתקדם את החקירה... הוא אמר לי: אני יכול, אם תשלם כסף, שהחקירה הזאת תיגמר. נדמה לי 50,000-70,000 דולר, משהו סכום כזה דמיוני".
החוקרים תהו מדוע המשיך ברס, לאור זאת, להיפגש עם פישר. הוא השיב: "מִפַּחַד. אני פחדתי לאן אני נכנס עכשיו, אז רציתי לדעת. אומרים לך שיש עליך דברים, אז לא תלך לראות?".
ברס סיפר, ששנתיים קודם לכן התקשר אליו פישר ואמר לו שבנו דני הסתבך בעבירות סמים. "הוא מיהר מדי, כי לא היה שום תיק. פישר ניסה להפחיד אותי ואמר שיש נגד הבן שלי תיק על סמים... הוא אמר שהוא יכול לסגור את התיק כשלמעשה למיטב הבנתי כבר מהתחלה לא היה תיק. אבל זה המצג שהוא הציג לי בפגישה. הוא לא דיבר איתי על כסף".
"אמר שהוא מכיר את כל העולם"
בחקירתו יומיים לאחר מכן אמר ברס, כי לפני שבע שנים מכר משק במושב נווה ירק תמורת מיליון דולר, רכש דירה בתל אביב ב-2.8 מיליון שקל ונותרו ברשותו 200,000 דולר שהחזיק במזומן בביתו. "זה היה קטע לא מוצהר. השתמשתי בכסף הזה לכל מיני השלמות בבית, טיולים בחו"ל וכאלה דברים". בין היתר, שילם ברס בכסף זה תמורת כרטיסי טיסה למקסיקו, גווטמאלה, הודו, יפן וסין.
בחוזרו לפרשת פישר טען ברס, כי רק כעת הוא מבין שנפל בפח המניפולציה שביצע עליו פישר. לדבריו, פישר אמר לו שמקורו של החומר בעניינו הוא בלה"ב, שהחקירה עדיין בשלב המודיעיני ושאין עליו האזנות. עוד אמר פישר, כי יהיו מעקבים אחרי ברס במכוניות מאזדה; מלכה העיד, כי פישר ביים "מעקבים" שכאלו בעזרתה של עדת המדינה, ע"י.
ברס נשאל מדוע האמין לפישר, אם - כדבריו - הוא לא ביצע עבירה כלשהי. הוא השיב: "יש מקרים שאתה מחליט לעשות משהו, שלא חופפת במדויק לנוהל הקיים, הן ליד. פתאום בתוך כל הדבר הזה פישר בא ומספר לי שאני כנראה עבריין, מספר לי כל מיני דברים ושהמשטרה בעקבותי. זה הכניס אותי ללחץ.
"פישר אמר שיכול לעזור לי, לשמור עלי ולדאוג לי ושאני אוכל לישון בשקט בכיוון הזה, אמר שהוא מכיר את כל העולם. הוא הציג לי שני מצגים. האחד: שהוא מכיר את כל המערכת של המשטרה, לפני ולפנים. השני: שמכוח ההיכרות הזו הוא יוכל לעזור לי במצוקות שיהיו לי ככל שיהיו".
ברס היכה על חטא: "היו אורות אזהרה אבל עדיין הופנטתי ממנו. הבטחות שהוא הבטיח ולא קוימו, אז למה להמשיך להאמין... מתי שהבנתי באמת שהוא חנטריש זה היה כשהוא הראה לי את הרשימות האלה והוא רצה כסף כדי להוריד דברים, ואמרתי לו שזה סתם ואין פה כלום". עם זאת, ברס אמר שלא שילם לפישר דבר, ושהעסקתו בידי נתיבי ישראל הייתה החלטה של רשות החברות ולשביעות רצונה המלאה של החברה.

תאריך:  01/07/2015   |   עודכן:  01/07/2015
+פישר לביטון ערב מעצרו: "אני מקווה שהמשטרה שומעת"
07:49 01/07/15  |  איתמר לוין   |   לרשימה המלאה

חילופי ווטסאפים בין רונאל פישר ליאיר ביטון ובין ערן מלכה לפישר מרמזים שביטון ידע לפחות שבוע לפני מעצרו על החקירה נגדו  ▪  ביטון מסר: פישר היה שותף ב-25% בחברה שבבעלותו

פישר. "אהבת עולם" [צילום: יונתן זינדל, פלאש 90]
+רות דוד על חומר החקירה שהעבירה
לביטון: כמו מטומטמת, לא חשבתי
07:44 01/07/15  |  איתמר לוין   |   לרשימה המלאה

הודתה שהיא מעבירה חומר חסוי בנסיעה לבודפשט, אך טענה שלא ידעה מהו מקורו  ▪  ארבעה ימים לפני כן אמרה לחוקרים: "שבועת צופים שלא ידעתי"  ▪  אומרת שאינה יכולה להסתכל כעת בעיניו של איש מן הפרקליטות

דוד. מדוע התמוטטה [צילום: יונתן זינדל, פלאש 90]

מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
 
תגיות מי ומי בפרשה
 אביב נחמיאס / Aviv Nahmias  אורי כרמל / Uri Carmel  אילון מכלוף / Eylon  Machluf  איתן פלג / Eitan Peleg  אלון חסן / Alon  Hassan  אסף גולן / Assaf Golan  ברונו שטיין / Bruno Shtein  ג'ויה סקפה-שפירא / Joya SKAPPA-SHAPIRO  דב גלעד כהן / Dov Gilad  Choen  זוהר בוצ'ן / Zohar Botchen  חגית מאק-קלמנוביץ / Hagit  Mack-Kalmanovich  יאיר ביטון / Yair Biton  יאיר  גולן / Yair Golan  יוסף נחמיאס / Yossef Nahmiass  יורם ברק / Yoram Barak  יעקב וינרוט / Yaakov Weinroth  יצחק רוכברגר / Yitzhak  Rochberger  ירון בארי / Yaron Be'eri  ליאורה נהון / Liora Nahon  ליזי שובל-בר / lizzy  shoval Bar  משה סובל / Moshe Sobel  משה סעדה / Moshe Saadda  נועם עוזיאל / Noam Uziel  נחשון שוחט / Nahshon Shohat  נסים מרום / Nissim Marom  ע"י  עדי כרמלי / Adi Carmeli  עופר ברטל / Ofer Bartal  עפר נמרודי / Ofer Nimrodi  ערן מלכה / Eran  Malka  קובי כחלון / kobe kahlon  קרן אלטמן / Keren Altman  רון שפירא / Ron Shapira  רונאל פישר / Ronel Fiaher  רונן יצחק / Ronen Yitzhak  רועי בר / Roee Bar  רות דוד / Ruth David-Blum  רמי דואני / Rami Douani  שי ברס / Shay Baras  ששון חי / Sasson Hay
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
ברס החזיק 200,000 דולר במזומן עליהם לא דיווח
תגובות  [ 0 ] מוצגות  [ 0 ]  כתוב תגובה 
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
התפתחויות נוספות פרשת רונאל פישר
איתמר לוין
חילופי ווטסאפים בין רונאל פישר ליאיר ביטון ובין ערן מלכה לפישר מרמזים שביטון ידע לפחות שבוע לפני מעצרו על החקירה נגדו    ביטון מסר: פישר היה שותף ב-25% בחברה שבבעלותו
איתמר לוין
הודתה שהיא מעבירה חומר חסוי בנסיעה לבודפשט, אך טענה שלא ידעה מהו מקורו    ארבעה ימים לפני כן אמרה לחוקרים: "שבועת צופים שלא ידעתי"    אומרת שאינה יכולה להסתכל כעת בעיניו של איש מן הפרקליטות
איתמר לוין
"הבנתי שיש לי בעיה, ויש לי בעיה עם מישהו שעובד עם המשטרה, תופר תיקים וגוזר קופונים איתה"    פישר: הבנתי שיש לי לקוח חזיר; טוען שמכר לחסן סיפור על תשלום שוחד לגורמים במשטרה כדי לקבל ממנו את השכר שהגיע לו
איתמר לוין
האזנת סתר חושפת כיצד לחץ פישר על חסן להסכים למסור לו 150,000 דולר    פישר הבטיח להחזיר לחסן את הכסף אם לא תושג המטרה - סגירת שניים מהתיקים נגדו
איתמר לוין
מספר שהזהיר את פישר שלא לקבל כסף מחסן, מחשש שהלה ישתמש בכך כדי להשיג לעצמו הקלות, ושלא ייפגש איתו בבית קפה בו עלולות להיות מותקנות מצלמות
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il