X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  חדשות / מבזקים
שר התחבורה צופה שהרכבת הקלה בגוש-דן תביא לשימוש של 50-40 אחוז בתחבורה הציבורית מנכ"ל נת"ע: הרכבת תיסע באוקטובר 2021 ואולי לפני כן ועדת משנה בראשות דב חנין תהיה הזרוע הארוכה לפיקוח מטעם ועדת הכלכלה
▪  ▪  ▪
זנדברג וכ"ץ במהלך הדיון [צילום: דוברות הכנסת]

ועדת המשנה של ועדת הכלכלה לתחבורה ציבורית, שבראשה יעמוד ח"כ דב חנין, תוקם בשבוע הבא ותעקוב מקרוב אחר התקדמות פרויקט הרכבת הקלה בגוש-דן. כך הודיע (יום ג', 30.6.15) יו"ר ועדת הכלכלה של הכנסת, ח"כ איתן כבל, בישיבה שקיימה הוועדה לבחינת הפרויקט. בפתח הדיון ביקש היו"ר כבל סקירה על ההיערכות לקראת תחילת העבודות במרכז תל אביב וההתמודדות עם ההשפעות שיהיו לעבודות על הציבור ועל בעלי העסקים.
הגדלת שימוש בנת"צים
שר התחבורה ישראל כ"ץ הדגיש כי כבר כעת מתבצעות עבודות בשטח, אך לא ידע להשיב לשאלה מה יעד השימוש של משרדו לשימוש בתחבורה הציבורית בתקופת העבודות. עם זאת, ציין כי השימוש בתחבורה הציבורית במטרופולינים עומד היום על 20% ואין סיבה שלא יהיה כמו ביתר המטרופולינים בעולם, סביב 50-40 אחוזי שימוש.
כ"ץ אמר כי המיזם מהווה גם הזדמנות למעבר לשימוש בתחבורה הציבורית וציין כי כיום "המעמד הבינוני מדיר את רגליו מהתחבורה הציבורית". לדבריו, המפתח יהיה בקידום נתיבי תחבורה ציבורית (נת"צים). הוא קרא לראשי הערים לשתף פעולה בנושא.
עוד ציין השר כי הפעימה השנייה המושמצת של הארגון-מחדש בתחבורה הציבורית בגוש-דן הביאה לעלייה של 6% במספר המשתמשים בתחבורה ציבורית במטרופולין. הוא לא הביא תימוכין לדבריו. News1 מזכיר כי לפני שנים אחדות התחייב כ"ץ לפרסם בשקיפות לציבור סקר מקיף שנעשה לבחינת תוצאות הפעימה, אך עד היום מסתיר משרד התחבורה את הסקר האמור וסיבותיו עימו.
כ"ץ מעריך שמיזם הרכבת הקלה יעלה 16.1 מיליארד שקלים - אומדן מוסכם על כל משרדי הממשלה, ואמר כי הוא משוכנע לחלוטין בתקפות האומדנים ולוחות הזמנים לביצוע. עוד אמר כי הוא משוכנע שרוב הציבור תומך במיזם. לגבי הסדרי התנועה החדשים העריך כי ההתרעה תהיה חמורה מאשר המצב בשטח. כ"ץ, שנמנע בדרך כלל מלעלות על אוטובוסים, אמר כי הוא מתכוון להיות על האוטובוס הראשון בזמן תחילת העבודות, אך לא התחייב לסיורים דומים בהמשך. הוא שב ומתח ביקורת על המלצת מנכ"ל חברת נת"ע לצאת לדרך שעה מוקדם יותר וביקש ממנו להשאיר לאחרים המלצות מעין אלה. אחד הח"כים העיר בהומור כי יש להוסיף שעה לשעון.
הנחת ארנונה לבעלי עסקים
על מתווה הפרויקט - מחציתו בגובה פני הקרקע ומחציתו תת-קרקעי - אמר כי הוא עדיף מאשר שהכל יהיה מעל, כי כך נמנע חיכוך עם יתר גורמי התחבורה. הוא הוסיף כי הוא לא מקל ראש בהשפעה על הציבור, התעשיה ובעלי העסקים ואמר כי "כלקח מירושלים, עיריית תל אביב צריכה לתת הנחות בארנונה לבעלי העסקים ואני לוקח על עצמי להביא את האישורים ממשרד הפנים". היו"ר כבל הבהיר כי הוועדה תתייצב בעניין זה לצד השר כ"ץ ותיתן לו גיבוי.
עבודה לא קלה
מנכ"ל חברת נת"ע, יהודה בר-און, אמר כי העבודות יחלו ב-2 באוגוסט מאחר שבאוגוסט יש קיטון דרמטי בנפחי התנועה. הוא ציין כי בתחילה הסדרי התנועה יהיו קשים, אך הם ישתנו וישתפרו במהלך שלוש השנים הבאות לטובת הנהגים והתחבורה הציבורית. הוא ציין כי עם תחילת העבודות יהיו 3,500 מקומות חניה בחניונים מהם ייצא שירות הסעיות, כעבור כחודשיים יתוספו עוד 500 מקומות חניה ובעוד כˉ8-6 חודשים יהיו בסך-הכל 8,000 מקומות חניה בחניוני חנה וסע. עוד הוסיף הדובר כי ההתחלה יתבצעו העבודות בטור כדי לאפשר הסתגלות להסדרי התנועה החדשים, ובסוף - בעוד חודש וחצי, תחל עבודה על כל 9 תחנות תת-קרקעיות במקביל, תוך שמירה על תנועה רציפה לאורך התוואי, אך עם כמות נתיבים קטנה יותר.
בר-און ציין כי התקיימו מפגשים עם בעלי העסקים, ונת"ע תאפשר לכל בעלי העסקים גיבוי לוגיסטי לפריקה ולטעינה באופן רציף. "עם הרבה אחריות, אין שום סיבה בעולם - בדקנו עצמנו ובדקו אותנו - שבאוקטובר 2021, ואולי לפני כן, הרכבת לא תיסע", אמר בוודאות.
ח"כ תמר זנדברג (מרצ) אמרה כי "הפרויקט מהווה הזדמנות פז בשנים הקרובות לעבור למטרופולין שיהיה מבוסס על תחבורה ציבורית, כי לא תהיה דרך אחרת להתנייע". עם זאת היא ציינה כי כדי שזה יקרה צריך ששירות המובטח, האכיפה בנת"צים ועוד אלמנטים אכן יקרו. ח"כ קארין אלהרר (יש עתיד) קראה לוודא שההסדרים החדשים יונגשו גם לבעלי מוגבלויות. ח"כ יואל חסון (המחנה הציוני) אמר כי צריך לעשות הכל למנוע קריסת בעלי עסקים. ח״כ איילת נחמיאס-ורבין קראה לשינוי צו הארנונה כך שיאפשר לרשויות להפחית זמנית את הארנונה או באמצעות ערבות מדינה אם העסקים הקטנים יזדקקו לאשראי. כמו-כן קראה לוודא כי הפגיעה הנגרמת להם כתוצאה מתשתיות כמו חשמל ומים אשר יופסקו בעת השיפוצים תהיה מינימלית. לדבריה, על הרשויות לאגם את המשאבים על-מנת למזער את הפגיעה בתושבים על-ידי ניהול השלבים הראשונים של הפרויקט על-ידי תקשורת אינטנסיבית עם הציבור. היא גם ביקשה להוסיף רשיונות למוניות על-מנת לשפר את זמינות התחבורה.
בתגובה משותפת של חמש הערים בתוואי הקו האדום, נמסר כי במסגרת הסיוע לעסקים יש לבחון מתן הקלות במס הכנסה, במע"מ, בחשמל, בהוצאות שכר דירה ובמתן פתרונות תחבורה אלטרנטיביים בחינם ללקוחות העסקים. ראש עיריית בת ים יוסי בכר הודיע כי ייתן הטבות והנחות מפליגות בארנונה (בכפוף לאישור משרד הפנים) לעסקים שיחליטו להשתקע בעיר.
חשש מתוהו ובוהו
ח"כ דב חנין (הרשימה המשותפת), אמר כי צריך לעשות הכל שהעסקים הקטנים לא יתמוטטו. הוא הוסיף כי חייבים להוסיף הרבה יותר נת"צים, ואמר כי לא נרכשו מספיק אוטובוסים חדשים. עוד אמר כי אין די במספר מקומות החניה הקיים וקרא להרחיב את חניון הנתיב המהיר. "כדי לבצע מהפכה גדולה ולגרום לאנשים להשאיר את האוטו בבית, אני מציע לשקול לאפשר גם את החניה בחינם", אמר.
לקראת הדיון ביצע ח"כ חנין עבודה מקיפה ממנה עלה חשש לתוהו ובוהו תחבורתי. "כמו ברפואה, כשהעורקים נסתמים - דרוש צינתור", אמר. "ובמקרה של גוש-דן, הצינתור הדרוש הוא נתיבי תחבורה ציבורית". לדבריו, דרוש שינוי תרבותי שישכנע את הציבור שנסיעה ברכב פרטי תהווה עבור הנהגים עונש בעוד שנסיעה בתחבורה ציבורית תביא אותם ליעדם במהירות, בנוחות ובזול. הוא ממליץ גם להגדיר נתיבי תחבורה ציבורית ולאכוף את השימוש בהם; להגביר הקישוריות בין הרכבת לבין אמצעי התחבורה האחרים; לרכוש אוטובוסים חדשים; לשלם שכר הוגן לנהגים וליידע את הציבור, כדי להקל על ההסתגלות לשינויים.
סגנית ראש עיריית תל אביב, מיטל להבי, קראה לקדם את תיקון החקיקה שיאפשר סמכויות אכיפה לרשויות המקומיות. היא הסבירה כי העירייה יכולה לבצע אכיפה באמצעות מצלמות, שתהייה הרבה יותר אפקטיבית משוטר שעוצר את התנועה וגורם לגודש תנועה. עוד קראה להבי לדאוג ליידע את הציבור, שלדבריה אינו מבין את הסדרי התנועה החדשים. מנכ"ל לשכת ארגוני העצמאים והעסקים בישראל (לה"ב), מוטי שפירא, אמר כי הפתרון לבעלי העסקים הוא לא בארנונה, וקרא לשלב כוחות של האוצר ורשות המיסים ולמצוא פתרונות דומים לאלה שניתנים כמו במבצעים צבאיים כדוגמת "צוק איתן" ו"עמוד ענן". סגן ראש עיריית נתניה, אלי דלל, אמר כי צריך לנצל את ההזדמנות לסלול שבילי אופנים מנתניה ועד אשדוד. הוא הוסיף כי לתל אביב נכנסים לפחות 240 אלף כלי רכב ביום, ואמר כי 8,000 חניות זה רק פסיק קטן. הוא קרא "ליצור עשרות אלפי חניות אחרת הפקק יגיע עד נתניה".
היו"ר כבל הבהיר כי ועדת המשנה לתחבורה ציבורית תהיה הזרוע הארוכה שלו ושל הוועדה בטיפול בנושא, אותו הגדיר כ"פרויקט לאומי שכולם צריכים להתייחס אליו ככזה".

תאריך:  01/07/2015   |   עודכן:  01/07/2015
+פלוג לכנסת: העלו גיל הפרישה לנשים
13:09 01/07/15  |  עופר וולפסון   |   לרשימה המלאה

נגידת בנק ישראל אומרת כי ככל שיוקדם הליך העלאת גיל הפרישה ניתן יהיה לבצעו בצורה מדורגת יותר שתאפשר למעסיקים ולעובדים להתאים עצמם ולהיערך לשינוי מבעוד מועד  ▪  "תבטיח חיסכון פנסיוני והכנסה הולמת"

[צילום: יוסי זמיר]
+ועדת הכלכלה נגד הפרטת מבחני הנהיגה
00:38 01/07/15  |  עידן יוסף   |   לרשימה המלאה

דורשת משר התחבורה לקבוע שהפער בין בחינה לבחינה לא יעלה על 60 יום  ▪  ח"כ נורית קורן: אם הדבר לא יקרה אגיש הצעת חוק שתגביל את זמן ההמתנה  ▪  משרד התחבורה: באוגוסט נקלוט 6 בוחנים נוספים  ▪  ח"כ פריג': משרד התחבורה "מורח" אותנו

[צילום: פלאש 90]

מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
 
תגיות מי ומי בפרשה
 אבי דיכטר / Avi Dicter  אביגדור (איווט) ליברמן / Avigdor  Liberman  אברהם נגוסה / Avraham Neguise  אגד  אגד תעבורה  אוסאמה סעדי / Osama Saadi  אופיר אקוניס / Ofir Akunis  אורי מקלב / Uri Maklev  אורי יהודה אריאל / Uri Yehuda  Ariel  אורלי לוי-אבקסיס / Orly Levi-Abekasis  אורן חזן / Oren Hazan  אחמד טיבי / Ahmad  Tibi  איוב קרא / Ayoob Kara  איילת נחמיאס-ורבין / Ayelet Nahmias-Verbin  איילת שקד / Ayelet Shaked  איימן עודה / Eiman Ode  אילן גילאון / Ilan Gilon  איתן ברושי / Eitan Broshi  איתן כבל / Eitan Cabel  אכרם חסון / Akram Hasson  אלון שוסטר / Schuster Alon  אלי אלאלוף / Eli Alaluf  אלי כהן / Eli Cohen  אליהו בן-דהן / Eliyahu Ben-Dahan  אלעזר שטרן / Elazar Shtern  אמיר אוחנה / Amir Ohana  אמיר אסרף / Amir Asraf  אראל מרגלית / Erel Margalit  אריה מכלוף דרעי / Aryeh  Machluf Deri  באסל גטאס / Basel  Ghattas  בנימין נתניהו / Benjamin  Netanyahu  גילה אדרעי  גילה גמליאל / Gila  Gamliel  גלעד מנשה ארדן / Gilad  Erdan  ג'מאל זחאלקה / Jamal  Zahalka  דב חנין / Dov Hanin  דן / Dan  דני עטר / Danielle Attar  דני בן יוסף דנון / Dani Danon  המחנה הציוני / Hamachane Hzioni  זאב אלקין / Ze'ev Elkin  זאב בנימין בגין / Ze'ev Binyamin Begin  זוהיר בהלול / Zohir Bahalul  ז'קי לוי / jackie Levy  חיים ילין / Haim Yalin  חיים כץ / Haim Katz  חיליק (יחיאל) בר / Yehiel Bar  חמד עמאר / Hamad Amar  חנין זועבי / Haneen  Zoabi  טלי פלוסקוב / Tali  Ploskov  יאיר לפיד / Yair  Lapid  יגאל גואטה / Igal  Guetta  יהודה בר-און / Yhuda Bar-On  יהודה גליק / Yehuda Glick  יואב בן-צור / Yoav Ben-Tzur  יואב גלנט / Yoav Galant  יואב קיש / Yoav Kish  יואל חסון / Yoel Hason  יואל (יולי) אדלשטיין / Yoel Edlshtein  יואל קוסטנטין רזבוזוב / Yoel Konstantine  Razvozov  יוליה  מלינובסקי / Yuliya Melinovsky  יוסף גריף / Yosef Garif  יוסף תיסיר ג'בארין / Yousef Taysir Jabareen  ינון מגל / Yinon  Magal  יעל גרמן / Yael  German  יעל כהן-פארן / Yael  Cohen Paran  יעקב ליצמן / Yaakov Litzman  יעקב מרגי / yaakov Margi  יעקב פרי / Yaakov  Perry  יפעת שאשא-ביטון / Yifat  Shasha-Biton  יצחק כהן / Yitzhak  Cohen  יצחק (איציק) שמולי / Itzik  Shmuli  ירון מזוז / Yaron Mazuz  יריב לוין / Yariv Levin  ישראל אייכלר / Yisrael  Eichler  ישראל כץ / Israel  Katz  ליבנת כהן-דן / Livnat Cohen-Dan  מאיר כהן / Meir  Cohen  מאיר פרוש / Meir Porush  מטרופולין /  Metropoline  מיטל להבי / Meital Lehavi  מייקל אורן / Michael Oren  מיכאל  מלכיאלי / Michael Malkieli  מיכל בירן / Michal Biran  מיכל רוזין / Michal Rozin  מיקי לוי / Mickey  Levy  מירב בן-ארי / Meirav  Ben-Ari  מירי  רגב / Miri Regev  מכלוף מיקי זוהר / Miki Zohar  מנואל טרכטנברג / Manuel Trajtenberg  מרב מיכאלי / Merav  Michaeli  מרדכי (מוטי) יוגב / Mordhay  Yogev  משה גפני / Moshe Gafni  משה כחלון / Moshe Kahlon  משה (בּוֹגי) יַעלון / Moshe  Ya'alon  משולם נהרי / Meshulam Nahari  משרד התחבורה  נאוה בוקר / Nava Boker  נורית קורן / Nurit Koren  נחמן שי  ניסן סלומינסקי / Nissan Slomiansky  נפתלי בנט / Naftali  Bennett  נת"ע - נתיבי תחבורה עירוניים בע"מ / .NTA - Metropolitan Mass Transit System Ltd  נתיב אקספרס  סופרבוס /  Superbus  סילבן שלום / Silvan  Shalom  סעיד  אלחרומי / Said Elharumi  סתיו שפיר / Stav Shafir  עאידה  תומא-סלימאן / Aida  Touma-Suleiman  עבד אל-חכים חאג' יחיא / Abd al-Hakim  Hajj Yahya  עבדאללה אבו-מערוף / Abdullah  Abu Ma'aruf  עודד פורר / Oded Forer  עיסאווי פריג' / Issawi Frej  עליזה לביא / Aliza Lavi  עמיר ארמונד פרץ / Amir  Peretz  עמר בר-לב / Omer  Bar-Lev  עפר שלח / Ofer  Shelah  פנינה תמנו-שטה / Pnina Tameno-Shete  ציפי חוטובלי / Tzipi  Hotovely  ציפי לבני (שפיצר) / Tzipi  Livni  קארין אלהרר / Karin  Elharar  קווים  קסניה סבטלובה / Ksenia Svetlova  רוברט אילטוב / Robert Ilatov  רויטל סויד / Revital Swid  רועי פולקמן / Roei Folkman  רחל עזריה / Rachel  Azaria  שולי מועלם-רפאלי / Shuli  Mualem-Refaeli  שי  פירון / Shai  Piron  שלי רחל יחימוביץ' / Shelly  Yachimovich  שרון גל / Sharon Gal  שרן השכל / Sharren Haskel  תמר זנדברג / Tamar Zandberg
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
כ"ץ: משוכנע בתקפות האומדנים ולו"ז הרק"ל
תגובות  [ 0 ] מוצגות  [ 0 ]  כתוב תגובה 
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
התפתחויות נוספות כנסת 20
עופר וולפסון
יו"ר הוועדה גפני הודיע כי בכוונתו לרכז את כל היוזמות בכנסת לכלל חקיקה אחת שתרכז את כל המרכיבים הנדרשים להטבת מצבם של העצמאים    הורה ללשכה המשפטית להתחיל בניסוחים לקראת תחילת הדיונים    60 אלף עסקים קטנים נסגרו ב-2014
עופר וולפסון
ועדת הכספים אישרה את הצו שיהיה בתוקף עד סוף 2017    יו"ר ועדת הכספים גפני קרא לאוצר לעודד הסבת מטוסים לשימוש בדלקים מזהמים פחות
עופר וולפסון
מנכ"ל המשרד: "טיוטת הדוח תפורסם בתוך ימים, והדוח בתוך שבועות, ותהיה בו ביקורת נוקבת"    שגריר ארה"ב בישראל ניסע לשכנע הח"כים הערבים לתמוך במתווה הממשלה - ללא הצלחה
עידן יוסף
בדיון בוועדת הכלכלה שעסק בהוצאה לפרסומות בערוצים המסחריים אמר היו"ר איתן כבל: "כל שוק התקשורת המסחרית מתנהל בקריצות והעלמות עין ואסור שזה יימשך - אם צריך נזמין את שר התקשורת שייתן את הדעת על כך"    המשנה למנכ"ל רשת: פייסבוק ויוטיוב לוקחים חצי מיליארד שקל מתקציב הפרסום
עידן יוסף
יחימוביץ': סיסמה אפשר להחליף, תעודת זהות אפשר לעשות חדשה אבל תווי פנים וטביעת אצבע אי-אפשר לבטל וכשהם במאגר הם לנצח ואי-אפשר לשלוט על זה. אין מדינה שמחזיקה מאגר מפלצתי כזה על תושביה
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il