X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  חדשות / מבזקים
העוזרת האישית של פישר שהפכה לעדת מדינה מספרת כיצד עבדה תעשיית הסחר במידע הסודי העידה ששי ברס היה הראשון ששילם תמורת המידע - עשרות אלפי יורו שהתחלקו בין פישר ומלכה, וגם היא קיבלה קצת
▪  ▪  ▪
פישר. "דרך צד שלישי" [צילום: מרים אלסטר, פלאש 90]
מלכה וע"י התחבקו והתנשקו
ב-4.5.15 כתבה חוקרת מח"ש, שרית עדיקא: "היום בתום הודעתה של ע"י שאלתי אותה אם היא רוצה לפגוש בערן למספר רגעים, כי הוא ביקש מראש הצוות לומר לה שלום. ע"י השיבה בחיוב. אפשרתי לשניים להיפגש בנוכחותי ובחלק מהזמן בנוכחות החוקר אלון [שפיצר]. השניים נתנו נשיקה וחיבוק לשלום. ערן הרגיע את ע"י ואמר לה שהכל בסדר ושהוא היה עושה אותו הדבר במקומה ושהוא לא כועס עליה. השניים החליפו עוד מספר רגעים של חולין ונפרדו לשלום".

"ערן ורונאל היו נפגשים, יושבים בערב במשרד, ערן היה מגיע, שותים ויסקי, ערן היה זורק שם, רונאל היה מנסה להבין לחשוב והיה אומר לעצמו: 'איך מגיעים לבן אדם, איך מגיעים לבן אדם', ואני חושבת מאוד מהר לעשות חיבורים בין אנשים ולכן היה [לי] חלק בשיחות האלו". כך פעלו ערן מלכה ורונאל פישר לפי עדותה של ע"י, העוזרת האישית של פישר שהפכה לעדת מדינה.
ב-30.4.15 העידה ע"י לראשונה על תעשיית הסחר במידע סודי שפיתחו מלכה ופישר ועל הפרשות השונות שמצאו את דרכן לכתב האישום בין השניים. היה זה לאחר שנשברה בחקירתה ובלחצו של אביה הסכימה לחתום על הסכם עדת מדינה (ראו ידיעה נפרדת). חומרי החקירה הנחשפים ב-News1 כוללים את עדויותיה של ע"י.

"מה בקצה הגלגל?" "הכסף"
מלכה. סיפור מסגרת [צילום: יונתן זינדל, פלאש 90]

אותה חקירה הסתיימה ב-2:03 לפנות בוקר, שכן חוקרי מח"ש ידעו שפרקליטתה דאז של ע"י – מירב משען ממשרדו של פישר – ואחרים מן המשרד מחכים מחוץ למשרדי היחידה בניסיון להניא אותה מלשתף פעולה. "או עכשיו או אף פעם", אמר סגן ראש מח"ש וראש צוות החקירה, משה סעדה, בנוגע למועד קיום החקירה

"אני אספר לכם בול מה היה. ערן ורונאל היו נפגשים, יושבים בערב במשרד, ערן היה מגיע, שותים ויסקי, ערן היה זורק שם, רונאל היה מנסה להבין לחשוב והיה אומר לעצמו: 'איך מגיעים לבן אדם, איך מגיעים לבן אדם', ואני חושבת מאוד מהר לעשות חיבורים בין אנשים ולכן היה [לי] חלק בשיחות האלו. יש את האדם שצריך להיחקר, את זה אנחנו יודעים מערן, ואז מדברים איך להגיע אליו, כי אתה לא פונה לבן אדם ישירות אלא דרך צד שלישי, הצד השלישי מפנה את הבן אדם ההוא אלינו".
שאלה: "לאיזו מטרה הוא מפנה?".
תשובה: "שילוו אותו בחקירה, שיכינו אותו".
שאלה: "מהו החלק של כל אחד בסיטואציה?".
תשובה: "ערן מביא את החומר המשטרתי, או את הסיפור מסגרת על הבן אדם. רונאל דואג לייעוץ המשפטי ואני מתאמת את הפגישות כדי להניע את הגלגל".
שאלה: "מה בקצה הגלגל?".
תשובה: "הכסף".
שאלה: "איך החלוקה?".
תשובה: "בערך חצי חצי, ואני מדי פעם גם זרקו לי קצת".
שאלה: "כמה היו זורקים לך?".
תשובה: "2,000 או 1,000 אירו או דולר. לשאלתכם, אף פעם לא כסף ישראלי".
ע"י העידה, כי השתתפה בכעשרה מפגשים כאלו, אותם כינתה "סיעורי מוחות". "זו ישיבה חברית, זורקים איזה שם והכל קורה כלאחר יד". לעיתים פישר היה אומר לה למחרת בבוקר: "עזבי, לא בא לי על זה".
לדברי ע"י, "לא ראיתי אף פעם שברונו [שטיין] בתוך הבלגן הזה, לא חושפים בפניו את העניינים האלו. לשאלתך, ערן לא סיפר לי על שברונו נותן מידע. לא ערן ולא רונאל". עוד אמרה, כי לא היו אנשי משטרה נוספים שמסרו לפישר מידע סודי.
אותה חקירה הסתיימה ב-2:03 לפנות בוקר, שכן חוקרי מח"ש ידעו שפרקליטתה דאז של ע"י – מירב משען ממשרדו של פישר – ואחרים מן המשרד מחכים מחוץ למשרדי היחידה בניסיון להניא אותה מלשתף פעולה. "או עכשיו או אף פעם", אמר סגן ראש מח"ש וראש צוות החקירה, משה סעדה, בנוגע למועד קיום החקירה.

לא לעבור על הכלל האתי
ברס. המקרה הראשון [צילום: מרים אלסטר, פלאש 90]

מאוחר יותר באותו ערב, בערך בשעה 10, ישבו פישר, מלכה וע"י במשרדו של פישר "ואז הייתה חלוקה של כסף. אני חושבת שרונאל ספר את הכסף ונתן לערן חצי ואז ערן ורונאל לקחו כל אחד קצת ונתנו לי, אני חושבת שערן העביר לי את הכסף, הוא בא אלי לספה ואמר: קחי, זה שלך. אמרתי לו: זה לא בסדר. ואז הוא אמר לי: זה בסדר. לקחתי את הכסף. אני חושבת שזה היה 1,000 אירו"

ב-3.5.15 סיפרה ע"י על קבלת הכסף מהאחים אביב ויוסף נחמיאס:
שאלה: "דיברו על כסף?".
תשובה: "דיברו על כסף. אני לא זוכרת מה היו הסכומים".
שאלה: "דרך מי התבצע התשלום של האחים נחמיאס?".
תשובה: "דרך רונאל".
שאלה: "את קיבלת משהו מזה?".
תשובה: "כן, קיבלתי, אני לא זוכרת כמה".
שאלה: "מה עם ערן, הוא קיבל משהו בעקבות המידע שהעביר לרונאל?".
תשובה: "כן, אני לא זוכרת כמה".
שאלה: "איך את יודעת שהוא קיבל?".
תשובה: "כי הייתי נוכחת בחדר".
שאלה: "איך זה בוצע?".
תשובה: "זה היה במשרד של רונאל, אני לא זוכרת מי מהם ספר את הכסף והתחלקו חצי חצי וערן נתן גם לי משהו. אני לא זוכרת את הסכומים".
שאלה: "איך את יודעת שהם התחלקו חצי חצי?".
תשובה: "אל תתפסי אותי אם זה היה חצי חצי. אני לא זוכרת את הסכומים, ככה שאני לא יכולה להגיד".
שאלה: "זה היה סכום גדול, הייתה חבילה קטנה של כסף, גדולה?".
החוקרת רשמה: "החשודה מסמנת לי עם האצבעות כמות בינונית של חבילת כסף".
ע"י הסבירה, שכאשר קיבל פישר מידע ממלכה, הוא לא היה פונה ישירות ללקוח הפוטנציאלי אלא דרך אדם שלישי (כמו ששלח את יאיר ביטון לקובי כחלון), כדי שלא לעבור על הכלל האתי האוסר שידול לקוחות.
פרשת שי ברס הייתה המקרה הראשון בה עבר כסף, העידה ע"י. הקשר עם ברס נמשך כשנה וחצי, on and off כדבריה. פישר נפגש עם ברס, ולאחר הפגישה אמר לע"י ש"תכף מע"צ יהיו לקוחות של המשרד". לאחר מכן נפגשו שוב פישר וברס, וע"י הכינה את פישר לפגישה בעזרת כמה עמודים ששלח מלכה בתיבת המייל alfonio7 ששימשה להעברת החומר הסודי.
מאוחר יותר באותו ערב, בערך בשעה 10, ישבו פישר, מלכה וע"י במשרדו של פישר "ואז הייתה חלוקה של כסף. אני חושבת שרונאל ספר את הכסף ונתן לערן חצי ואז ערן ורונאל לקחו כל אחד קצת ונתנו לי, אני חושבת שערן העביר לי את הכסף, הוא בא אלי לספה ואמר: קחי, זה שלך. אמרתי לו: זה לא בסדר. ואז הוא אמר לי: זה בסדר. לקחתי את הכסף. אני חושבת שזה היה 1,000 אירו". בהשערה גסה העריכה ע"י, כי מלכה ופישר קיבלו 50,000-20,000 אירו יורו [מלכה העיד שכל אחד קיבל 32,000 אירו].
ע"י הוסיפה: "בגלל שהרגשתי לא נוח עם העניין של הכסף, היו פעמים שגם הייתי אומרת לרונאל: עזוב, שמור את הכסף אצלך, אני אקח אותו כשאצטרך... לא יכולה להסביר למה לא לקחתי".

תאריך:  02/07/2015   |   עודכן:  02/07/2015
+התנהלות רשלנית בחקירת פרשיות פישר
11:13 02/07/15  |  חיים שטנגר   |   לרשימה המלאה

בכל הכבוד הראוי, למחלקה המשפטית של היחידה לחקירת שוטרים וליחידה לחקירת שוטרים, דומה, כי התנהלותם של שני גופים אלה, הינה התנהגות של מי שגררו רגליים והגישו, לכאורה, על כורחם ושלא ברצונם, כתב-האישום המשולב נגד הנאשמים, בחיפזון יתר ובדיעבד, כפי שהתברר, לאחר מכן באופן בלתי מושלם וחסר

רונאל פישר. טרם מוצו כלל הליכי החקירה [צילום: יונתן זינדל, פלאש 90]
+"הרגשתי כמו שאתה יושב עם השטן"
08:12 02/07/15  |  איתמר לוין   |   לרשימה המלאה

המסעדן ארז מוסצ'ו העביר לרועי בר את הצעתו של פישר לסגור את התיק נגדו תמורת 2 מיליון דולר, ולאחר מכן התחנן שפישר יסייע לבר

"יש לו הרבה כסף" [צילום: עדי ארד]
+"דוד אמרה לי: את תתמוטטי ותגמרי את זה"
08:11 02/07/15  |  איתמר לוין   |   לרשימה המלאה

ע"י טוענת שרות דוד הציעה לה להתמוטט בחקירתה  ▪  דוד: זה היה סוג של בדיחה אחרי שבחקירתה הראשונה ע"י צעקה "אבא אבא"  ▪  מיכל פישר: איש לא הציע לע"י לברוח מהארץ

דוד. "עשתה הכל להרגיע אותי" [צילום: מרים אלסטר, פלאש 90]

מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
 
תגיות מי ומי בפרשה
 אביב נחמיאס / Aviv Nahmias  אורי כרמל / Uri Carmel  אילון מכלוף / Eylon  Machluf  איתן פלג / Eitan Peleg  אלון חסן / Alon  Hassan  אסף גולן / Assaf Golan  ברונו שטיין / Bruno Shtein  ג'ויה סקפה-שפירא / Joya SKAPPA-SHAPIRO  דב גלעד כהן / Dov Gilad  Choen  זוהר בוצ'ן / Zohar Botchen  חגית מאק-קלמנוביץ / Hagit  Mack-Kalmanovich  יאיר ביטון / Yair Biton  יאיר  גולן / Yair Golan  יוסף נחמיאס / Yossef Nahmiass  יוסף נחמיאס  יורם ברק / Yoram Barak  יעקב וינרוט / Yaakov Weinroth  יצחק רוכברגר / Yitzhak  Rochberger  ירון בארי / Yaron Be'eri  ליאורה נהון / Liora Nahon  ליזי שובל-בר / lizzy  shoval Bar  משה סובל / Moshe Sobel  משה סעדה / Moshe Saadda  נועם עוזיאל / Noam Uziel  נחשון שוחט / Nahshon Shohat  נסים מרום / Nissim Marom  ע"י  עדי כרמלי / Adi Carmeli  עופר ברטל / Ofer Bartal  עפר נמרודי / Ofer Nimrodi  ערן מלכה / Eran  Malka  קובי כחלון / kobe kahlon  קרן אלטמן / Keren Altman  רון שפירא / Ron Shapira  רונאל פישר / Ronel Fiaher  רונן יצחק / Ronen Yitzhak  רועי בר / Roee Bar  רות דוד / Ruth David-Blum  רמי דואני / Rami Douani  שי ברס / Shay Baras  ששון חי / Sasson Hay
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
ע"י: שתו ויסקי, ערן זרק שם, רונאל היה חושב איך להגיע אליו
תגובות  [ 10 ] מוצגות  [ 10 ]  כתוב תגובה 
1
ישראל חברה במדרון
מיכל מירושלים  |  2/07/15 09:48
 
- ואיך את חושבת שאני מרגיש??
דוד צימרמן  |  2/07/15 10:50
 
- אכן,זו שאלה שצריכה לעלות בלב
מיכל מירושלים  |  2/07/15 13:04
 
- לאחר שנכוותי הסקתי את המסקנה
רועה העצים  |  2/07/15 13:22
 
- אני בוכה איתך ובוכה על המדינה
דגדג  |  2/07/15 15:27
2
נמוך מזה בלתי
אפשרי  |  2/07/15 13:12
3
מה בחקירת דוד כפרקליטת המחוז
אפילו מתגמד  |  2/07/15 15:59
4
כמה חיים נהרסו בגלל הצמד ?
דן ה  |  2/07/15 17:38
 
- עובדות: שופט מחוזי נויטל
חבר של פישר  |  2/07/15 21:55
5
םשטר מסואב
היהודי הנצחי   |  3/07/15 00:08
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
התפתחויות נוספות פרשת רונאל פישר
איתמר לוין
מח"ש: נחתם הסדר גם עם לקוח לשעבר של פישר    מבקשת לחקור באזהרה את פישר והאחים נחמיאס, לאחר שדוד וביטון כבר נחקרו    אומרת שיש מידע על פרשות נוספות של מכירת מידע מסווג
איתמר לוין
מנכ"ל נתיבי ישראל לשעבר אומר שפישר התיימר לסגור תיק נגד בנו - כאשר למעשה לא היה תיק    טוען שלא שילם לפישר: "הבנתי באמת שהוא חנטריש"
איתמר לוין
חילופי ווטסאפים בין רונאל פישר ליאיר ביטון ובין ערן מלכה לפישר מרמזים שביטון ידע לפחות שבוע לפני מעצרו על החקירה נגדו    ביטון מסר: פישר היה שותף ב-25% בחברה שבבעלותו
איתמר לוין
הודתה שהיא מעבירה חומר חסוי בנסיעה לבודפשט, אך טענה שלא ידעה מהו מקורו    ארבעה ימים לפני כן אמרה לחוקרים: "שבועת צופים שלא ידעתי"    אומרת שאינה יכולה להסתכל כעת בעיניו של איש מן הפרקליטות
איתמר לוין
"הבנתי שיש לי בעיה, ויש לי בעיה עם מישהו שעובד עם המשטרה, תופר תיקים וגוזר קופונים איתה"    פישר: הבנתי שיש לי לקוח חזיר; טוען שמכר לחסן סיפור על תשלום שוחד לגורמים במשטרה כדי לקבל ממנו את השכר שהגיע לו
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il