X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  חדשות / מבזקים
כך סיכם יו"ר ועדת החינוך, ח"כ יעקב מרגי את הדיון בוועדה לאחר אישור טבלת תשלומי ההורים לשנת הלימודים תשע"ו מנכ"ל משרד החינוך: גובה התשלומים זהה לשנה שעברה תשלומי ההורים למערכת החינוך מוערכים בכ-2-3.5 מיליארד שקלים בשנה
▪  ▪  ▪
ח"כ יעקב מרגי. קורא לביטול תלשומי ההורים [צילום: פלאש 90]

"בלב כבד אישרה הוועדה את תשלומי ההורים לשנת הלימודים תשע"ו. התשלומים הם מס רגרסיבי שצריך לעבור מן העולם" - כך סיכם יו"ר ועדת החינוך, ח"כ יעקב מרגי את הדיון לאחר שחברי הכנסת אישרו את טבלת תשלומי ההורים לשנת הלימודים תשע"ו שהגיש משרד החינוך.
בדיון שהתקיים בוועדה השתתפו גם שר החינוך נפתלי בנט ומנכ"ל משרד החינוך מיכל כהן. כהן הציגה את טבלת התשלומים, ואמרה כי גובה התשלומים זהה לתשלומים שאושרו בשנה שעברה: תשלומים עבור שירותי רשות - השאלת ספרי לימוד, סל תרבות, מסיבות, טיולים, תשלומים עבור ארגוני הורים; תשלומים עבור הזנה במסגרת חוק ארוחה יומית לתלמיד; ותשלום חובה - ביטוח תאונות אישיות לתלמידים שיובא לאישור הוועדה בשלב מאוחר יותר לאחר שיסתיים המכרז (מצ"ב הטבלה).
המנכ"לית פירטה את התחומים בהם הקל המשרד על נטל התשלומים להורים ביניהם: הרחבת חינוך חינם לגילאי 3-4, הפעלת בתי ספר של החופש הגדול, קביעת תשלום מרבי לספרי הלימוד, הרחבת תוכנית ההזנה לכ-160,000 תלמידים, הגדלת המלגות והפעלת צהרונים לגילאי 3-8 באשכולות למ"ס 1-3 ובירושלים.
חלק הארי של התשלומים לא מגיע לאישור הוועדה
יו"ר הוועדה ח"כ יעקב מרגי קרא למשרד החינוך לגבש חקיקה ממשלתית ולהעביר את תשלומי ההורים כמס פרוגרסיבי באופן שיהיה שוויוני, או לחלופין לבטל לחלוטין את תשלומי ההורים.
לדברי אסף וינינגר ממחלקת המחקר והמידע של הכנסת רק 40% מהתשלומים המאושרים לגבייה בכלל מערכת החינוך מובאים לאישור ועדת החינוך של הכנסת וכי מבקר המדינה מצא שיש חריגות רבות של מוסדות חינוך מהנהלים שקבע המשרד בגביית התשלומים מההורים. לדבריו, תשלומי ההורים למערכת החינוך מוערכים בכ-2-3.5 מיליארד שקלים בשנה.
עו"ד הרן רייכמן מהקליניקה למשפטים באוניברסיטת חיפה הוסיף ואמר כי התשלומים המובאים לאישור הוועדה הם חלקיים: "חלק הארי של תשלומי ההורים לא מגיע לוועדה. עבור מקצוע שלישי לבגרות נגבים מההורים 1,150 שקלים עבור מקצועות העשרה עוד 1,500 שקלים ההורים נדרשים לקנות טבלטים באלפי שקלים ויש מקומות שהתל"ן מגיע ל-3,450 שקלים, וזאת בלי שהכנסת נותנת על כך את דעתה. משרד החינוך עוקף את הפיקוח הפרלמנטרי ".
ד"ר יצחק קדמן מהמועצה לשלום הילד קרא לא לאשר את תשלומי ההורים. "התשלומים הם מס רגרסיבי שאין לו אח ורע במדינות העולם. זהו שיווין מזויף".

תאריך:  01/07/2015   |   עודכן:  01/07/2015
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
"בלב כבד אישרנו את תשלומי ההורים"
תגובות  [ 1 ] מוצגות  [ 1 ]  כתוב תגובה 
1
בלב ערל ואכזר של הערב-רב אושרו ל"ת
גימי-יהודי מיהודה  |  1/07/15 23:17
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
עופר וולפסון
מבין ההקלות: הקלות בדיווחים בהם מחויבות החברות, בעניין המועדים, דיווחים על-אודות שינויים בהחזקות של בעלי עניין, דיווחים על-אודות משא-ומתן ועיכוב פרסום וביטול דיווחים שלגביהם ניתן דיווח מקביל. בנוסף, מספר הקלות בכל הנוגע לעידכון ושכלול אופני הצעת ניירות ערך לציבור
יואב יצחק
הבעיה של היועמ"ש: מתן היתר לחקור את ברכה באזהרה, כדרישת מח"ש, בעבירות החמורות שנחשפו ב-News1, מחייבת במקביל השעייתו המידית מתפקידו כראש יאח"ה או הוצאתו לחופשה כפויה עד סיום החקירה    ההכרעה בימים הקרובים
יפעת גדות
שר החינוך לשעבר ח"כ שי פירון להורים המפגינים: "הממשלה הזו לא חושבת עליכם    הילדים לא מעניינים אותם, הצרכים הפוליטיים מעניינים אותם"
יפעת גדות
מפקחי משרד החקלאות חשפו 65 אריזות מזויפות של מזון ציפורים בחנות לממכר מוצרי חיות מחמד    האריזות היו ללא תווית עם פרטי היצרן והיבואן, וללא אישור הפיקוח של משרד החקלאות, ונמכרו ללא היתר
אלעזר לוין
חברת תיווך: שוכרי משרדים באזור המנהרות יבקשו הנחה בדמי השכירות, אך רק מעטים יקבלו    עירית בת ים רוכבת על הגל: תיתן הנחה של 67% בארנונה לחברות היי-טק שיעברו מתל אביב
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il