"באחרונה התגלו מקרים, שבהם מוכרים סוכני ביטוח ונציגי חברות ביטוח פוליסות בניגוד לאתיקה, ולעתים בניגוד לחוק". כך אמרה המפקחת על הביטוח,
דורית סלינגר. היא דיברה (יום ד', 1.7.15) בוועידה התשיעית של סוכני ויועצי ביטוח, שנערכה בראשון לציון מטעם יומון הביטוח "עדיף".
סלינגר: "אנו רואים זאת בחומרה רבה. מוכרים פוליסות וביטוחים ללקוחות שלא הבינו מה מוכרים להם. לעתים, הם לא הבינו שמכרו להם פוליסה, והם מגלים זאת רק כאשר מופיע חיוב (של הפרמיה) בכרטיס האשראי שלהם. זוהי תופעה פסולה. הורנו לחברות הביטוח, כי במקרים כאלו הן חייבות להחזיר את הכספים ללקוחות. ננקוט פעולות קשות נגד מי שיטעה את הציבור, ונטיל גם קנסות".
המפקחת הודיעה כי בקרוב יופץ נוסח סופי של תקנות בנושא זה. התקנות יחייבו את הסוכנים ונציגי החברות להזדהות ולהבהיר מיד בתחילת השיחה, שהם מבקשים למכור ללקוח פוליסה. יהיה עליהם להסביר בפירוט במה מדובר. הפיקוח רואה בחומרה את התופעה של "מוקדים טלפוניים", שבהם מנסים למכור פוליסות לציבור.
עוד אמרה המפקחת שהיא רואה בחיוב כניסת בתי השקעות למכירת מוצרים פנסיוניים, כי ככל שיגדל הגיוון בשוק זה, כך ייטב לציבור.
בנושא אחר ציינה שהחל בשנה הבאה יהיה על הגופים המוסדיים, קרי חברות הביטוח, לבנות מודלים של מוצרי פנסיה בהם יותאמו מסלולי ההשקעה לגיל החוסך. דוגמה ידועה: כשהמבוטח מגיע לגיל פנסיה, יש לדאוג שמסלולי ההשקעה של הכספים שלו יהיו עם סיכון כספי נמוך.
כן אמרה סלינגר, שעל הענף ועל הפיקוח על הביטוח יהיה למצוא דרכים איך להבטיח את שמירת ערכה הריאלי של הפנסיה. הדבר נעשה דחוף, לאור הריבית הנמוכה הקיימת זה זמן ניכר בשוק ההון מצד אחד, והתארכות תוחלת החיים מצד שני.