X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  חדשות
מודל ראשון בארץ של בית גידול לנטיעת עצי רחוב הפרויקט "עשה עלייה" מפרויקט ההתחדשות העירונית הגדול של רחובות שטוקהולם, בירת שבדיה
▪  ▪  ▪
יותר צל [צילום: חורשים, משתלה של עצים]

זה לא מחזה נדיר לפגוש מדרכות עקומות שהורמו על-ידי שורשי עצים ולא ניתן לצעוד עליהן בבטחה, או שורשי עצים שחדרו לתוך צינורות, מרזבים וביוב והביאו לסתימות והצפות. מחזה שכיח נוסף הינו עצים שמפסיקים להתפתח ולצמוח אחרי מספר שנים, מתמוטטים ונופלים ברוחות עזות או מתנוונים ומתים.
הסיבה לכך היא שהעצים נשתלים ברחובות הערים בסביבה לא מתאימה, וכתוצאה מכך שורשי עצים מרימים את המדרכה ותשתיות אחרות בחיפוש אחר אוויר ומים, וגורמים למפגעים עירוניים או פשוט מפסיקים להתפתח.
כדי לפתור בעיה זו, פקיד היערות במשרד החקלאות ופיתוח הכפר הקים צוות היגוי ותכנון שפיתח מודל ראשון בארץ של בית גידול לנטיעת עצי רחוב, בתוכו יינטעו עצי העיר העתידיים. המדובר בקונסטרוקציה ייעודית, המספקת לעץ תנאי גידול מיטביים במדרכות הערים, ומהווה אינקובטור טוב לשורשי העץ.
בימים אלה מעביר משרד החקלאות ופיתוח הכפר את פיתוח שיטת ייצוב המדרכות והרחבת בית הגידול למתכנני ערים ואדריכלי רשויות, ומדריך את הרשויות כיצד ליישמו. בנוסף, פרויקטים לאומיים חדשים יחויבו לנטוע עצים בשיטה זו. כך לדוגמה, במסגרת העבודות על תוואי הרכבת הקלה בתל אביב, מחויבת חברת נת"ע לנטוע את העצים בתוואי המסילה בשיטה זו.
רצועות צל
הפרויקט "עשה עלייה" מפרויקט ההתחדשות העירונית הגדול של רחובות שטוקהולם, בירת שבדיה. על-פי השיטה, מתחת לשכבת המדרכה העליונה מפזרים שברי סלעים, המונעים מהמדרכה לשקוע ובו בזמן מאפשרים אוורור נאות וחדירת מים לשורשים. בין חללי שברי הסלעים מחדירים את הקרקע המתאימה לגידול.
מעבר ליתרון המובנה של בית גידול שלא "מרים" מדרכות, יתרון מהותי נוסף של השיטה הינו היכולת לנטוע עצים במרחק של כ-10 מטר האחד מהשני, ומכאן ניתן לנטוע עצים גדולים יחסית, שיוכלו ליצור רצועת צל לאורך כל הרחוב בזמן קצר. על-פי שיטה זו ניתן להגיע להצללה מוחלטת של רחובות תוך 5 שנים, לעומת פי שניים ויותר שנים, כאשר נוטעים עצים בבורות השתילה המקובלים היום.

הקרב על הפיקוס
פקיד היערות במשרד החקלאות דורש לשמר עץ פיקוס ותיק ועצום בתוואי הרכבת הקלה בתל אביב
▪  ▪  ▪

במסגרת העבודות על הרכבת הקלה בגוש-דן, מבצע פקיד היערות במשרד החקלאות ופיתוח הכפר בקרה על תוכניות נתיב הרכבת בהתייחס לעצים בתוואי המסילה והתחנות. במסגרת הבקרה שנעשתה על הקו האדום של הרכבת, עולה כי בתחנת שאול המלך, הממוקמת ברחוב מנחם בגין, סומן עץ פיקוס השדרות כמיועד לכריתה, בגלל רצון להרחיב את הכביש על חשבון המדרכה והעץ, הנטוע בה.
לדעת פקיד היערות המדובר בעץ בן עשרות שנים, עצום בגודלו, בעל נוף ברוחב 18 מ', המתנשא לגובה של 15 מ', מדובר בעץ משמעותי מאוד, הנראה למרחוק, וזכה לציונים המקסימאליים בערכו לסביבה. לדעתו מדובר במופע חד-פעמי של עץ יוצא דופן – ועל כן הוא ראוי לשימור.
מבדיקה שערך המשרד עם נת"ע, עולה כי ההחלטה לכרות את העץ התקבלה על ידם מתוך ידיעה כי לא ניתן להעתיקו, בשל תשתיות תת-קרקעיות סבוכות ורגישות, לרבות קו מתח גבוה של חברת החשמל, ומתוך פתרון כולל לבעיות התנועה באזור. עם זאת, במשרד החקלאות עמדו על דעתם כי ניתן לפתור את בעיית התנועה בתכנון שונה של הצומת, כך שגם יישמר את העץ המרשים.
לאחר דיונים של אנשי פקיד היערות במשרד החקלאות ופיתוח הכפר עם צוות התכנון התנועתי של נת"ע ומשרד התחבורה, גובש פתרון הנדסי, כך שבכל שלבי העבודה יישמר הפיקוס. משרד החקלאות ימשיך לעקוב מקרוב אחר העבודות בכדי להבטיח כי הפיקוס ברחוב מנחם בגין פינת מוזס יישמר וימצא פתרון מוסכם לנתיב התחבורה.

תאריך:  02/07/2015   |   עודכן:  02/07/2015
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
משרד החקלאות משרטט את רחובות העיר העתידיים
תגובות  [ 0 ] מוצגות  [ 0 ]  כתוב תגובה 
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
איתמר לוין
טוען שהשופטים סובל ופרידמן-פלדמן חרגו מהסמכות שניתנה להם בידי ביהמ"ש העליון    יוצא נגד קבלת ההקלטות של זקן ונגד הקביעה לפיה התשלומים שקיבלה היו שימוש פרטי בכספי הקופה הסודית
עופר וולפסון
מנכ"ל דלק קידוחים: "נאלצנו להסכים למתווה. ההסכם כולל עבורנו גזירות קשות וחסרות תקדים בעולם"    "רמת המחירים בישראל היא בהחלט סבירה יחסית להשקעה"   
אלעזר לוין
המוכרים גובים 50,000 שקל למ"ר    "לקוחות מעדיפים פנטהאוזים, שאין בהם מדרגות פנימיות, על פני דופלקסים עם מדרגות"
יצחק דנון
טוענת שלא קיבלה את מלוא התמורה המגיעה לה על הקמת תחנת מודיעין מרכז - שבע שנים לאחר שהתחנה נפתחה לקהל
עופר וולפסון
היקף העסקה הכולל עם איירבוס הינו כ-38 מיליון דולר    התקבולים הצפויים מסך הסכמי החכירה של גלובל כנפיים בשנים הבאות מסתכמים בכ-140 מיליון דולר
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il