X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  חדשות
ניצחון ברור למתנגדים [צילום: פטרוס קרג'יאס, AP]
חגיגות המתנגדים, הערב [צילום: פטרוס גיאנקוריס, AP]
ניצחון סוחף למתנגדי ההסדר

"היוונים הוכיחו שאי-אפשר לסחוט אותם"

ראש ממשלת יוון קורא למו"מ מיידי עם האיחוד האירופי - אך לא ברור האם יש למדינתו פרטנר סגן ראש ממשלת גרמניה: אתונה שרפה את כל הגשרים
▪  ▪  ▪

במדינות אירופה החלו להגיב (יום א', 5.7.15) על תוצאות משאל העם שנערך היום ביוון ובו הושג רוב סוחף למחנה המתנגדים לתנאי הצנע שהציעו מדינות אירופה לכלכלה היוונית הקורסת. 61.3% מהמצביעים אמרו "לא" לחבילת החילוץ האירופית, ורק 38.7% אמרו "כן" - בניגוד לסקרים שצפו מאבק צמוד בין המחנות. בורסות אירופה צפויות להגיב על התוצאות בירידות חדות.
ראש הממשלה, אלכסיס ציפראס, אשר הוביל את ההתנגדות לחבילת החילוץ, אמר: "אנו חייבים להתקדם עם המו"מ באופן מיידי. יש ליצור חזית לאומית חזקה ולהגיע לפתרון". ציפראס ביקש מנשיא יוון, פרוקופיס פבלופוליוס, לכנס את ראשי כל המפלגות, על-מנת לקבוע אסטרטגיה משותפת להמשך המגעים עם האיחוד האירופי, עם הבנק האירופי המרכזי ועם מדינות גוש האירו, בראשן גרמניה וצרפת.
ואולם, לא ברור האם ליוון יש כעת פרטנר למו"מ שכזה, למרות שראשיה הצהירו שברצונם להגיע להסכם תוך יום או יומיים. סגן ראש ממשלת גרמניה, זיגמר גבריאל, הכריז ש"יוון שרפה את כל הגשרים" שיכלו להביא לפשרה בינה לבין האיחוד האירופי. גרמניה וצרפת מובילות את הקו הנוקשה כלפי אתונה, והזהירו עוד לפני המשאל שלא יקיימו מו"מ אם חבילת החילוץ תידחה.
בנאום לאומה אמר ציפראס, כי "גם בנסיבות הקשות ביותר, אי-אפשר לסחוט את הדמוקרטיה. אין למשאל העם מנצחים או מפסידים. עצם קיומו הוא ניצחון גדול. המנדט שניתן לי אינו להיפרדות מאירופה, כי אם לחיזוק עמדתנו בשולחן המו"מ. העם היווני עשה בחירה אמיצה והיסטורית, שתשנה את השיח הקיים באירופה".
זמן קצר לאחר פרסום המדגמים אמר שר האוצר היווני, יאניס ורופקיס, כי הצבעת העם היווני הייתה הצבעה למען הדמוקרטיה והצדק החברתי וכי היא קוראת למדינות האיחוד להגיע להסכם הוגן יותר. "החל ממחר אירופה תרפא את פצעיה, את פצעינו. ה'לא' של היום הוא 'כן' גדול לאירופה הדמוקרטית", אמר והוסיף כי יוון מושיטה את ידה לעבר הנושים.
שר ההגנה היווני, פנוס קמנאוס, ציין גם הוא כי הדמוקרטיה היוונית ניצחה. "היוונים הוכיחו שאי-אפשר לסחוט, להפחיד ולאיים עליהם", אמר. ראש ממשלת יוון, אלכסיס ציפרס, שוחח עם נשיא צרפת, פרנסואה הולנד, לאחר פרסום המדגמים. הולנד צפוי לדון הערב (יום ב', 6.7.15) בנעשה ביוון עם קנצלר גרמניה, אנגלה מרקל. כמו-כן עשויה להיערך פסגת חרום של מנהיגי האיחוד האירופי, אותה יוזם נשיא מועצת אירופה, דונלד טוסק.
שר החוץ של איטליה, פאולו ג'נטיליוני, טען כי דווקא כעת זה הזמן לעשות מאמץ ולהגיע להסכם עם יוון. "אם אירופה תהיה חלשה - לא תהיה דרך להיחלץ מהמבוך היווני", כתב בחשבון הטוויטר שלו.
ובינתיים, ברוסיה מחככים ידיים בהנאה לנוכח ההכרעה היוונית המסתמנת נגד גוש האירו. סגן שר הכלכלה של רוסיה, אלכסיי ליקאצ'ב, אמר, כי מדובר בצעד נוסף שעושה יוון לקראת יציאה מגוש האירו. "יציאת יוון מגוש האירו תהיה כטיפול בהלם בעבור האיחוד האירופי, אם הוא ידע להפיק לקחים", אמר והוסיף, כי יוון צריכה להוות דוגמה למדינות אחרות שגם להן מומלץ להתנתק מגוש האירו. רוסיה עשויה לסייע כלכלית ליוון, במטרה לפגוע באיחוד האירופי.

תאריך:  05/07/2015   |   עודכן:  06/07/2015
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
"היוונים הוכיחו שאי-אפשר לסחוט אותם"
תגובות  [ 2 ] מוצגות  [ 2 ]  כתוב תגובה 
1
ניצחון אדיר לעם היווני !
מסעודה משדרות  |  6/07/15 04:53
2
הקב"ה נוקם באיחוד האירופי
דניאל143   |  6/07/15 09:46
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
עידן יוסף
תומכים בחקיקה שתשנה את אמו המידה של אגף השיקום במשרד הביטחון באופן שיכבד את נכי צה"ל
איתמר לוין
60% מהקולות שכבר נספרו הצביעו נגד תוכנית החילוץ האירופית    גם המדגמים בערוצי הטלוויזיה מצביעים על רוב למתנגדים - כפי שביקשה הממשלה
עידן יוסף
המוסדות לא יוכלו לאחר תשלום לנותני שירותים מעבר ל-30 יום מסוף החודש בו נמסר החשבון
עידן יוסף
עידן יוסף
הכלכלן הראשי במשרד האוצר הציג לממשלה סקירה על ההתפתחויות הכלכליות ותחזיות התקציב לשנים 2016-2015    התחזית: המשך צמיחה בשנתיים הקרובות
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il