X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  חדשות / מבזקים
הקונה, ששמו נאסר בינתיים לפרסום, קנה ב-13 השנים האחרונות 8 דירות, השכיר לפחות את חלקן, ולא דיווח על הכנסות ב-1.5 מיליון שקל, ואולי יותר יוכל לצאת מחרתיים מישראל, בתנאי שיפקיד ערבויות ב-1.1 מיליון שקל
▪  ▪  ▪
שמונה דירות [צילום אילוסטרציה: פלאש 90]

תושב חוץ העלים בעשור שעבר הכנסות ב-1.5 מיליון שקל שהיו לו מהשכרת ארבע דירות שהיו אז בבעלותו. כך טען (יום א', 5.7.15) מפקח בכיר במס הכנסה, בדיון בבית משפט השלום בתל אביב. נמסר, כי בבעלותו של אותו תושב חוץ יש או היו במשך השנים 8 דירות. בית המשפט התיר לו לצאת מהארץ, בתנאי שיפקיד ערבויות בסכום כולל של 1.1 מיליון שקל.
רשות המיסים מסרה לבית המשפט כי החשוד קנה בין 2002 ל-2006 חמש דירות. באחת מהן התגורר בעת ביקוריו בארץ, ואת ארבע האחרות השכיר. ארבע הדירות האמורות הושכרו בממוצע ל-10 שנים, והניבו הכנסות של 150,000 שקל לדירה לשנה - 1.5 מיליון שקל סך הכול. הוא לא דיווח על הכנסות אלו. רשות המיסים שלחה לו פעמיים טופס, להצהיר על הכנסותיו - הוא לא נענה ולא דיווח.
ב-2009 קנה אותו תושב חוץ דירה נוספת, ומכר אותה ב-2011. אשתקד קנה עוד שתי דירות בהרצליה. סך הכל היו בבעלותו, בתקוות שונות, שמונה דירות. הוא השכיר לפחות 4 מהן, מבלי לדווח על ההכנסות.
אתמול הפכה החקירה לגלויה. החוקר שאל אותו מדוע לא ידווח, ותגובתו: "אינני גר פה. נתתי לעורך דין לטל בזה. מה שהייתי צריך לשלם -שילמתי. לא אמרו לי שום דבר אחר".
המדינה ביקשה צו עיכוב יציאה - וחזרה בה
נציג מס הכנסה, המפקח ראובן סולומון, הביע חשש כבד שבכוונת התושב לצאת מישראל ולא לחזור אליה. הוא ביקש תחילה להוציא צו עיכוב יציאה, אך לאחר הפסקה בדיון, ניאות להתיר לו לצאת מחרתיים (יום ד', 8.7.15). לחשוד שני דרכונים, ישראל ואמריקני, המופקדים אצל פקיד שומה. השופטת אפרת בוסני פסקה, שהדרכונים יוחזרו לו לקראת יציאתו, בתנאי שקודם לכן יפקיד ערבויות ב-1.1 מיליון שקל. לאחר שיחזור לארץ, יפקיד את הדרכונים אצל עו"ד קובי לוי.
הערכה: העלמת ההכנסות גדולה יותר
על-פי הנתונים שנמסרו בבית המשט, אפשר להעריך שיש אפשרות סבירה, שהעלמת ההכנסות גבוהה מ-1.5 מיליון שקל. על-פי הנתונים, עמד שכר הדירה שגבה (ולא דיווח) על כ-3,100 שקל לחודש בממוצע לדירה. זהו שכר דירה נמוך מהמקובל בשוק, אפילו בערים מחוץ לתל אביב.
בנוסף, לא נמסר האם ובכמה השכיר תושב-החוץ דירה שהייתה בבעלותו בין 2009 ל-2011, ואת שתי הדירות שקנה אשתקד. לא נמסר האם דיווח על הכנסותיו מהשכרת הדירות, אם היו כאלו.
"זו רק ההתחלה"
רשות המיסים אומרת, כי באחרונה שלחה לכ-100 אלף איש הודעות עם דרישה לדווח על הכנסותיהם. ההודעות נשלחו לאנשים, שהתברר שאינם מדווחים על הכנסות, ומצד שני יש לרשות המיסים הערכות ונתונים, שיש להם הכנסות שאינן מדווחות.
הרשות אומרת, כי המקרה האמור של תושב החוץ "הוא רק ההתחלה", וכי בימים הקרובים ינקטו פעולות נגד עשרות חשודים נוספים בהעלמת הכנסות. צו איסור הפרסום לגבי שמו של החשוד יפוג בעוד שלושה ימים (יום ה', 9.7.15).

תאריך:  06/07/2015   |   עודכן:  06/07/2015
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
"תושב חוץ העלים הכנסות מדירות להשקעה"
תגובות  [ 1 ] מוצגות  [ 1 ]  כתוב תגובה 
1
האם תשובה שילם מס הכנסה על
שבץ חלובה  |  6/07/15 14:52
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
יצחק דנון
תאגידי הקיבוץ הארצי טוענים שרוב חברי העמותה מנסים לסלק אותם כדי למנוע ביקורת, וכי העמותה פועלת לסגת מעסקה לבנייה על קרקעותיה
איתמר לוין
וילנר דחתה בקשה לתביעה ייצוגית נגד תנובה שהוגשה בטענה להטעיית צרכנים בשמו של "פרילי טבע"    קובעת: טענת המבקש שהופתע לגלות את הרכיבים - קנטרנית
יפעת גדות
קוראת לציבור להפסיק ולצרוך את מוצרי החברה" בעקבות המסרים השוביניסטים בפרסומות 'גולדסטאר'    קמפיין עלה הבוקר בעמוד הפייסבוק של הארגון
עופר וולפסון
עלייה של 15% ביבוא כלי רכב פרטיים בחודש יוני צמצמה את מגמת הירידה מתחילת השנה    כ-22.5 אלף כלי רכב יובאו    זינוק ביבוא מייבשי כביסה
עופר וולפסון
ההסכמים הם חלק ממהלך ארגוני רחב של החברה המרכזית לכלל עובדיה, וכוללים בין היתר העלאה מיידית של שכר המינימום ל-5,000 שקל בפעימה אחת, הגדלת ההפרשות הפנסיוניות, קרן השתלמות לכל עובד עם שיעור הפקדות מקסימלי מטעם המעביד
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il