X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  חדשות / מבזקים
הפחית שנתיים מעונשו של מי שביצע במשך עשר שנים עבירות מין וירטואליות בעשרות ילדות בנות 14-10 - למרות שדחה את כל נימוקי הסניגורים להקלה בעונש
▪  ▪  ▪
"עבירות מסוכנות יותר" [צילום: AP]
שופטים או טכנאים?
"עת לעשות לה' הפרו תורתך" - פסוק זה מספר תהילים שימש את חכמינו כאסמכתא לכך שבשעת צורך גדול, חורגים מן הדין הרגיל ומן הכללים המקובלים. ולענייננו: כאשר פשע נעשה נפוץ ופגיעתו רעה במיוחד, מענישים מיד בחומרה. במיוחד כאשר מדובר בשופטי בית המשפט העליון, שאמורים להתוות כיוון ולא להיות טכנאי-משפט ההולכים בעקבות הפסיקה הקיימת.
"עקרון ההדרגתיות בענישה" אומר למעשה, שכל הקודם זוכה: מי שמבצע עבירה שעדיין אין עליה פסיקה רבה, יקבל עונש קל יותר ממי שיבצע בדיוק את אותה עבירה בעוד שנתיים-שלוש. ומכיוון אחר: סבלו של קורבן מוקדם שווה פחות מאשר סבלו של קורבן מאוחר. זוהי חשיבה טכנית קרה, המתעלמת מן המציאות המשתנה המחייבת לעיתים להפר את התורה הרגילה ולעשות.
ועוד נקודה: עיקרון זה משדר את ההנחה, שהעבריין נטל סיכון של עונש מסוים, ושאם היה יודע שהעונש יהיה חמור בהרבה - לא היה חוטא. לפי הנחה זו, ההיגיון צריך לעבוד בכיוון ההפוך: כאשר נתקלים בעבירה קשה, צריך מהרגע הראשון לקבוע רף מחיר שיהפוך אותה ל"לא כדאית" בעיני עבריינים עתידיים - ולא לעשות זאת במשך תקופה ממושכת. החובה היא להגן מיד על הקורבן הבא. בפסק הדין המובא כאן, בית המשפט העליון נכשל בצורה קשה במשימה החשובה של הרתעת מי שפוגעים בצורה קשה בילדים.

בית המשפט העליון הקל (6.7.15) בעונשו של עבריין מין שביצע עשרות עבירות וירטואליות כלפי ילדות בנות 14-10 במשך עשר שנים, בנימוק של "עקרון ההדרגתיות בענישה". זאת, לאחר שעל פני עמודים רבים הביע השופט מני מזוז את סלידתו ממעשיו של המערער.
המערער, שהיה סמנכ"ל בחברת היי-טק, נדון בבית המשפט המחוזי מרכז ל-14 שנות מאסר לאחר שהודה ב-29 אישומים שעניינם עבירות מין באינטרנט כלפי 33 ילדות מזוהות ועוד עשרות קורבנות שלא זוהו. האיש יצר קשר עם הילדות בצ'אטים, תוך שהוא מתחזה לאישה צעירה, נערה או נער, ניהל איתן התכתבויות בעלות אופי מיני בוטה ואף סוטה, והביא אותן לביצוע מעשים מיניים בגופן.
ביקורת על ששי גז
מזוז דוחה תחילה את כל טענותיהם של הסניגורים, עוה"ד ששי גז ושירן גולברי. בין היתר הוא קובע, בניגוד לטענותיהם, כי אין הבדל בין עבירות מין פיזיות לעבירות מין וירטואליות. לדבריו, "הזמינות המיידית, האנונימיות והיכולת ליצור קשר עם קורבנות רבים, כמו גם הסיכון המועט להיתפס, הופכים את
עבירות המין בזירה האינטרנטית למסוכנות אף יותר מבעולם המציאות, והכמות הגדולה של ילדות ונערות צעירות שהמערער לכד ברשתו - תוכיח. זו מציאות בעייתית מאוד ההופכת קטינים וקטינות ל'טרף קל' לשוחרי רע מסוג המערער".
מזוז מותח ביקורת חריפה על גז: "מופרכת ואף מקוממת טענת בא-כוח המערער שאין ליחס מידת חומרה ייתרה לעבירות מין באינטרנט שהרי הצד השני יכול לנתק את המחשב בכל עת. טענה זו מקוממת כאשר היא מתייחסת לילדות בנות 14-12 שנים ואף פחות, וכאשר הקשר הוא בדוי ובמסגרתו מפעיל המערער מניפולציות שונות ואף מעשי סחיטה ממש כלפי הקטינות. אכן היו כאלה שניתקו את המחשב או סירבו להצעותיו, אך האשם במקרים שלא כך נעשה, רובץ כולו לפתחו של המערער".
מזוז גם מכנה את מעשיו של המערער "נפשעים ומעוררי סלידה", "מעשים רבים וקשים, מעוררי סלידה ממש", "מניפולציות קשות", "תפיסתו המעוותת". לדבריו, עונשו של המערער אינו חורג מרמת הענישה ההולמת מקרים מסוג זה, וגזרי דין קלים יותר אינם דומים לחומרת המקרה הנדון.
החלטה לקונית
עוד אומר מזוז כי "האינטרס הציבורי מחייב כי ענישת עברייני המין תבטא את מידת הסלידה של החברה ממעשיהם הנפשעים, תמנע הישנותם ותרתיע אחרים מביצוע עבירות אלו. האינטרס הציבורי מתחזק שעה שביצוע עבירות המין מופנה כלפי קטינים וקטינות, וזאת בשל הפוטנציאל ההרסני של השפעת עבירות אלו על מי שזהותם האישית והמינית טרם התעצבה".
למרות כל אלו, אחרי 16 עמודים של הנמקה מחמירה, אומר מזוז בלקוניות: "עם זאת, לא בלי התלבטות, החלטנו להפחית במידת מה מעונשו של המערער וזאת בהתחשב ב'עקרון ההדרגתיות' בענישה. אמנם, כפי שנזכר לעיל, בית משפט זה כבר הביע עמדתו באשר לחומרת התופעה של עבירות מין המבוצעת באמצעות רשת האינטרנט, ואולם הפסיקה בתחום הנדון עדיין מועטה וטרם נצברה פסיקה בהיקף המגבש מדיניות ענישה ברורה. על כן מצאנו שלא למצות את הדין עם המערער, כמתחייב חומרת מעשיו, תוך התווית הדרך לעתיד באשר למדיניות הענישה הראויה בעבירות מסוג זה".
עונשו של המערער הופחת בשנתיים והוא ירצה 12 שנות מאסר. השופטים חנן מלצר ודפנה ברק-ארז הסכימו עם מזוז. את המדינה ייצגה עו"ד סיגל בלום.

תאריך:  07/07/2015   |   עודכן:  07/07/2015
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
העליון הקל עם פדופיל בשל "עקרון ההדרגתיות"
תגובות  [ 0 ] מוצגות  [ 0 ]  כתוב תגובה 
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
איתמר לוין
מלצר: כאשר קיים דפוס פעולה של העברת מידע בין החברה לבין איש הפנים, הדבר עשוי להוות ראיה נסיבתית שבה ניתן להיעזר כדי לקבוע שהמידע הועבר גם במקרה קונקרטי
גד פרץ
פלאפון רוכשת את פעילות המפעיל הווירטואלי מקבוצת אלון, ושתי החברות יתחלקו בהכנסות במשך 3 שנים    מנויי יופון יעברו באופן שקוף לפלאפון, ללא צורך בהחלפת סים וללא שינוי במסלולים הקיימים
אלעזר לוין
אחד מששת הקבלנים שזכו במכרזי "מחיר מטרה" במודיעין חושף: רווחי הקבלנים כה גדולים, שגם לאחר מכירת 75% מהדירות במחירים נמוכים, הם ירוויחו 20.5% על הפרויקט    הסוד: קנו את המגרשים בזול, כ-470 אלף שקל לדירה
עידן יוסף
ח"כ עיסאווי פריג' טוען כי המונח שבעבר נועד לעודד יהודים לעסוק בעבודת כפיים הפך ברבות השנים למפלה כלפי מי שאינו יהודי
עידן יוסף
הזמין את הנשיא לסיור בשטח שם יוכל ללמוד את הדברים באופן ברור    ריבלין: דוח בגין הוא המקום שממנו נכון להתקדם
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il