X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  חדשות / מבזקים
היחסים של חמאס עם הרשות הפלשתינית הדרדרו לשפל המדרגה והיא מאיימת לפגוע במנגנוני הרש"פ בגדה המתיחות חסרת התקדים בין שני הגופים עלולה להתפרץ למעשי אלימות נגד ישראל
▪  ▪  ▪
פלשתיניות מתגודדות מול מחסום קלנדיה [צילום: מוחמד מג'די/AP]

בימים האחרונים הגיעה המתיחות ביחסים בין הרשות הפלשתינית לבין תנועת חמאס לשיא חדש שמאיים לפוצץ לחלוטין את אופציית הפיוס הלאומי ביניהן ולהצית גל אלימות בגדה.
מנגנוני הביטחון של הרש"פ עצרו בימים האחרונים יותר מ-170 פעילים של חמאס בגדה המערבית - דבר שהביא לחילופי ההאשמות חריפים בין דוברי התנועה לבין דוברי הרש"פ.
הגנרל עדנאן דמירי, דובר המשטרה הפלשתינית בגדה, הסביר את גל המעצרים בכך שלרש"פ יש מידע ש"תנועת חמאס ותנועת האחים המוסלמים רוצות לגרור את הגדה המערבית למלחמה עם הכיבוש(ישראל, י.ב.) או למלחמה פנימית ובמקביל להגיע עם ישראל להסכם רגיעה ארוך טווח ברצועת עזה".
דמירי הסביר כי הרש"פ נחושה לסכל את הכוונות האלה, "לא נאפשר לחמאס לשנות את המציאות בגדה המערבית ולהפוך אותה למציאות הקיימת במדינות ערב שמסביב כמו בסוריה ובעירק" הוא הדגיש.
גל המעצרים של הרש"פ נעשה בסמיכות זמנים לגל מעצרים של השב"כ, שחשף תשתית של עשרות פעילים של תנועת חמאס בגדה שתכננו לעשות פיגועים.
צאלח אלערורי, חבר הלשכה המדינית של חמאס השוהה בטורקיה והאחראי להפעלת הזרוע הצבאית של חמאס בגדה, אמר ב-4 ביולי בראיון לערוץ הטלוויזיה אל-אקצה כי "המעצרים הפוליטיים בגדה הם על-רקע ההתנגדות לכיבוש בלבד, הרש"פ איננה רוצה התנגדות אמיתית ולא מאפשרת לה להתפשט, היא רוצה התנגדות בשליטה מלאה".
גל המעצרים של הרש"פ מצטרף גם לגורם מתח נוסף אחר והוא כישלון המאמצים להקים "ממשלת אחדות לאומית" בהשתתפות תנועת חמאס לאחר שמחמוד עבאס החליט לפרק את "ממשלת ההסכמה הלאומית", שהוקמה לפני שנה בהסכמת חמאס, כדי להראות כי הוא "בעל הבית" בשטחים לאחר שהוא לא היה שותף למגעים העקיפים בין ישראל לחמאס על הסכם רגיעה ארוך טווח ברצועת עזה.
המתיחות בין הרש"פ לתנועת חמאס קשורה גם לנעשה בצפון סיני. שר החוץ הפלשתיני ריאד אלמאלכי אישר את האשמות ישראל כי תנועת חמאס משתפת פעולה עם ארגון "אנצאר בית אלמקדס" בסיני, המזוהה עם דאעש. בראיון שהעניק ב-4 ביולי לערוץ "רוסיה אליום", אמר אלמאלכי כי "יש לרש"פ הוכחות כי תנועת חמאס מעורבת בהתקפות הטרור האחרונות במצרים".
ההתבטאות הזו עוררה זעם רב בקרב הנהגת חמאס שמיהרה להכחיש את הדברים. היא רואה בהתבטאות הזו ניסיון משותף של הרש"פ וישראל להסית את מצרים נגדה ולדחוף אותה לפעולה צבאית נגד חמאס ברצועת עזה, לאחר שבשבועות האחרונים חל שיפור מסוים ביחסי חמאס עם מצרים.
המשך המתיחות בין חמאס לרש"פ עלול להגביר את מעשי האלימות בשטחי הגדה, אסמעיל אלאשקר מבכירי תנועת חמאס הזהיר ב-4 ביולי כי "מנגנוני הביטחון של הרש"פ בגדה עלולים להפוך מטרה להתנגדות כתוצאה מהמשך רדיפתם בגדה", וקרא לתנועת פתח להתערב כדי להפסיק את המעצרים.
דובר המשטרה הפלשתינית הגנרל עדנאן דמירי הגיב ב-5 ביוני על דבריו של אלאשקר ואמר כי הרש"פ עצרה בגדה פעילי חמאס שתכננו לפגוע במנגנוני הרש"פ ובביטחון הפנימי. "אם חמאס תנקוט בפעולות טרור שיפגעו בביטחון הפלשתיני היא תתקל בתגובה שהיא איננה מעלה על דעתה" הזהיר דמירי.
הגברה אפשרית של מעשי האלימות בגדה תשליך באופן טבעי גם על ישראל. הנסיון מעיד על כך שבכל סכסוך ועימות פנים-פלשתיני מאשימים הפלשתינים בסופו של דבר את ישראל והאלימות עלולה להיות מופנית לעברה.
אחד הדברים שמפריעים ביותר לתנועת חמאס הינו שיתוף הפעולה הביטחוני בין הרש"פ לישראל והיא עלולה לנסות ולחבל בו באמצעות הגברת מעשי הטרור בגדה ובתוך הקו הירוק במיוחד בירושלים.
מה שמדאיג הינו העדר גורם ערבי מתווך בין שני הצדדים שיכול לפעול כדי להרגיע את הרוחות, בגלל האירועים בצפון סיני ניתן להעריך כי מצרים איננה סומכת על תנועת חמאס ואיננה ששה לתווך בינה לבין הרשות הפלשתינית. לכן אפוא המתיחות הזו הינה מסוכנת ומהווה פוטנציאל להתלקחות מעשי אלימות.

תאריך:  06/07/2015   |   עודכן:  06/07/2015
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
ברחבי הרשת / פרסומת
התפתחויות נוספות ישראלי-פלשתיני
ישראל רוזנבלט
ירושלים הגיבה בשתיקה מוזרה על תמיכת כל מדינות האיחוד האירופי בהחלטת המועצה לזכויות האדם של האו"ם. הנציג הבריטי טרח להסביר כי לישראל מותר להגיב אבל רק "באופן מידתי". שתי תזכורות לצבועי ה"פורין אופיס" על "תגובות לא מידתיות" של בריטניה: בפרשת ה"מוות בסלע" וכלפי ערביי ג'נין, בתקופת המנדט
רבקה שפק ליסק
אי ההבנה הטראגית של האינטליגנציה והשמאל במערב היא שעם בן פחות ממאה שנים רוצה לנשל עם בן למעלה מ-3,000 שנים ממאמציו לשקם עצמו במולדתו הישנה
איציק וולף
ראש הרשות הפלשתינית נפגש עם צעירים פלשתינים ועודד אותם להמשיך במעשי הטרור נגד ישראלים    "הפעילות של ההתנגדות העממית היום מהווה חלק מרוח האינתיפאדה שאותה אנחנו צרכים לקדם"
פנינה שרביט ברוך, קרן אבירם
דוח ועדת החקירה שמינתה מועצת זכויות האדם של האו"ם לגבי מבצע צוק איתן, למרות ניסיונו להצטייר כמקצועי ומאוזן, הוא דוח בעייתי מאוד    הניתוח המוטה והבלתי מקצועי של פעילות לחימתית באזור מאוכלס, מבוסס על מתודולוגיה שגויה, ציפיות בלתי ריאליות ועל סטנדרטים החורגים מן הקבוע בדיני הלחימה ומהנהוג ע"י צבאות אחרים בעולם
רפי לאופרט
אני מציע לכולם, ובראש ובראשונה לגורמים המופקדים על ביטחונם של אזרחים, לבצע כהלכה את חובתם, ולא להתפלא שאם לא יעשו כן, יקחו האזרחים שוב את החוק לידיהם, כי אין לפניהם דרך אחרת להתגונן
רשימות נוספות
שתי רקטות שנורו מסיני נפלו באזור הדרום  /  עופר וולפסון
לחקור פשעי המלחמה במהלך "צוק איתן"  /  עופר וולפסון
הרשות הפלשתינית עצרה 108 אנשי חמאס  /  עופר וולפסון
הבעיה הקיומית של ישראל  /  זאב בן-יוסף
ברוך גולדשטיין  /  עידן יוסף
עמי פופר  /  עידן יוסף
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il