X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  חדשות / מבזקים
ביקורת של העליון על נתניהו

בג"ץ: בעייתיות במינוי ליצמן

נאור תוהה לשם מה יש צורך במתווה שחילק את סמכויות שר הבריאות בין נתניהו לליצמן מלצר: החוק אינו מאפשר לראש הממשלה להיות שר קבוע רובינשטיין: המתווה הוא "בגדי המלך החדשים"
▪  ▪  ▪
ליצמן. בעל הבית [צילום: פלאש 90]

שופטי בית המשפט העליון מצביעים על בעייתיות במינויו של יעקב ליצמן לסגן שר הבריאות, כאשר למעשה הוא מתפקד כשר. הדברים נאמרו (יום ג', 7.7.15) בדיון בעתירתה של סיעת יש עתיד נגד המינוי.
השופט חנן מלצר הזכיר, כי חוק יסוד הממשלה אינו מאפשר כיום לראש הממשלה להיות גם שר, אלא רק בצורה זמנית. למרות זאת, באופן רשמי בנימין נתניהו הוא שר הבריאות וליצמן משמש כסגנו. מלצר ציין, כי בפסק דין קודם כבר הזהיר בג"ץ שהוא עלול למנוע את המצב ששב ונוצר כעת, גם בשל האיסור על כהונתו של ראש הממשלה כשר.
המשנה לנשיאה, אליקים רובינשטיין, הוסיף: "הבריאות זה לא זוטא במדינת ישראל ונוגעת לכל אחד מאיתנו באולם הזה. אתה שואל: מי אחראי לבריאות, מי באמת אחראי לבריאות? ראש הממשלה יש לו אירן וביטחון וחוץ ותקשורת ועוד כמה. צריך בעל בית, מי בעל הבית? נלך לרחוב ונשאל אדם ברחוב, ברחוב הרפואי ולא רק החרדי, יגידו: ליצמן. הוא גם יצדק, כי הוא מתפקד כבעל בית, מינה מנכ"ל בהדסה, ראיתי תוכניות, כל הכבוד, גם יש עליו שבחים, תבוא עליו ברכה".
רובינשטיין התייחס גם למתווה שגיבשו נתניהו וליצמן, בתיאום עם היועץ המשפטי לממשלה, יהודה וינשטיין, והגדיר אותו כ"סוג של בגדי המלך החדשים": "אני בטוח שהכוונות טובות אבל החיים אחרים. אז יוצא כאילו על כל דבר בעל משמעות צריך ללכת לראש הממשלה - אז או שראש הממשלה מתעמק, אז ליצמן מה חלקו; או שראש הממשלה לא מתעמק, אז כאילו". גם הנשיאה מרים נאור תהתה לשם מה יש צורך במתווה.
על-פי המתווה, הסמכויות המיניסטריאליות הקבועות בחוק יופעלו בידי נתניהו לאחר שליצמן יפנה אליו. ליצמן יעדכן את נתניהו בכל החלטה מרכזית וביישומה, ובנסיבות המתאימות יביא את הדברים להכרעתו. עוד נקבע, כי בשורה של עניינים יקבל נתניהו את ההחלטות, ובהם שינוי מערכתי במערכת הבריאות, החלטות עקרוניות בנוגע למערכת בתי החולים והחלטות בעלות השלכות תקציביות משמעותיות. ליצמן ונתניהו יקיימו פעם בשבוע ישיבות עבודה, וייפגשו בצורה סדירה גם עם מנכ"ל משרד הבריאות.
עוד העיר רובינשטיין, שאינו מבין מדוע אגודת ישראל מסרבת שליצמן יהיה שר. הוא הזכיר, כי מנהיג המפלגה, הרב יצחק מאיר לוין, היה שר בממשלה הראשונה. עוד ציין, כי ח"כ משה גפני הוא "יו"ר ועדת הכספים שזה אבי כל התפקידים, הוא אחראי לתקציבים. אז למה שהרב ליצמן לא יהיה שר ובא לציון גואל?". השופטים לא קיבלו מענה, שכן אגודת ישראל כלל לא התייצבה לדיון.
רובינשטיין הוסיף ותהה: "אני זוכר שראיתי את תמונת הממשלה לא ראיתי את [סגן שר הפנים, ירון] מזוז ו[סגנית שר החוץ, ציפי] חוטובלי כשהצטלמו אצל הנשיא אבל הרב ליצמן היה שם. למה הוא זכה בצילום כזה, להיות בין השרים? הרי הוא רק סגן שר כמו אחרים".
לעומת זאת רמזו נאור, מלצר והשופט חנן מלצר שהם לא יתערבו בשינוי לחוק יסוד הממשלה שאפשר למנות שרים בלי תיק. אפשרות זו בוטלה בכנסת הקודמת ביוזמתה של יש עתיד, שעתרה נגד החזרתה, ונאור רמזה שאין מקום להתערבות בג"ץ בחקיקה ראשית - גם אם דעתו אינה נוחה משינויים תכופים בחוקי יסוד.

תאריך:  07/07/2015   |   עודכן:  07/07/2015
+בג"ץ צפוי לדחות העתירה נגד גלנט
13:36 07/07/15  |  איתמר לוין   |   לרשימה המלאה

השופטים רומזים שלא יתערבו במינויו של גלנט לשר הבינוי למרות פרשת הקרקעות במושב עמיקם  ▪  מלצר: אין ממצא שיפוטי נגד גלנט  ▪  נאור: אנחנו לא נהיה ועדת חקירה

גלנט. החזיר חלק מהקרקע [צילום: פלאש 90]

מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
בג"ץ: בעייתיות במינוי ליצמן
תגובות  [ 3 ] מוצגות  [ 3 ]  כתוב תגובה 
1
שופטים קשקשנים
אליהו חיים  |  7/07/15 12:52
2
כשהפחד שולט - מרבים בדבורי סרק ל"ת
עעע  |  7/07/15 14:18
3
ליצמן וזועבי אנטיציונים
ציון לגואל  |  7/07/15 14:40
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
התפתחויות נוספות ממשלה 34
עומר כהן
העתירה לבג"ץ שהגישה התנועה לאיכות השלטון כנגד אריה דרעי, צפויה להיכשל כשלון חרוץ    מכיוון שמדובר בבחירה חופשית ומודעת, אין זה ראוי שבית המשפט יתערב בה, ויקבע לציבור שלם, שהבחירה שעשה אינה ראויה
עידן יוסף
הכלכלן הראשי במשרד האוצר הציג לממשלה סקירה על ההתפתחויות הכלכליות ותחזיות התקציב לשנים 2016-2015    התחזית: המשך צמיחה בשנתיים הקרובות
איתמר לוין
התנועה עתרה לבג"ץ נגד כוונת הממשלה להעביר בשבוע הבא את בתי הדין ממשרד המשפטים למשרד לענייני דת, ונגד ההסכם הקואליציוני המבטיח לש"ס נציגות בלעדית בוועדה למינוי דיינים
יורם דורי
דוברי האופוזיציה נאלמו. מעניין לאן נעלם ונאלם מועמד האופוזיציה לשר ביטחון, עמוס ידלין? איפה נמצא בדיוק יצחק הרצוג? היכן ראש השב"כ לשעבר יעקב פרי? ואיה מתבודד יאיר לפיד? את כולם נשאה הרוח לעבר שדה הגז תמר או אולי נאכלו על-ידי "לוויתן"
ראובן לייב
הסיבה: האופוזיציה מנמנמת ולא מפעמת בה שום רוח של קרב. היא מפוצלת וגם די מותשת ואין בה איום להפלת השלטון
רשימות נוספות
מבקר המדינה יפרסם דוח על מתווה הגז   /  עופר וולפסון
נתניהו שוקל להפוך ההצבעה על הגז להצבעת אמון  /  לילך ויסמן
אושר מחדש חוק הרשות להתחדשות עירונית  /  אלעזר לוין
ממשלת חלם  /  אפרים הלפרין
הליכוד זה נתניהו  /  זאב בן-יוסף
מפלגת לפיד – קדנציה אחרונה?  /  אפרים הלפרין
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il