X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  חדשות
משרדי מע"מ ברשות המסים ערכו ביקורות למאות רופאים פרטיים בכל רחבי הארץ על פי הממצאים הראשוניים, רופאים רבים העלימו הכנסות ודרשו החזרים מהמדינה על הוצאות פרטיות בהיקפים של עשרות מיליוני שקלים‎
▪  ▪  ▪
[צילום: יח"צ]

משרדי מע"מ בכל רחבי הארץ ניהלו בשבוע האחרון מבצע ביקורות רחב היקף בקרב למעלה מ-250 רופאים פרטיים, תוך התמקדות ברופאים המתמחים בהזרקות בוטוקס, כאשר על פי הממצאים הראשוניים של המבצע נתגלו ליקויים חמורים אצל 36% מהעוסקים שבוקרו בהיקף של עשרות מיליוני שקלים. כך מסרה (יום ד', 8.7.15) רשות המסים. לעסקים אלו יוצאו בהמשך שומות מס בהתאם.
הפעילות נערכה לאחר איסוף מידע מודיעיני והיערכות שכללה הוצאת צווי חיפוש בעסקים ובבתים של חלק מהעוסקים, ובוצעה בשיתוף יחידות החקירות של רשות המסים, משטרת ישראל ומשרד הבריאות.
במקרים לא מעטים התגלה כי הרופאים דיווחו לרשות המסים על הכנסות הנמוכות משמעותית מהכנסותיהם בפועל וכי לא הוציאו חשבוניות עבור שירותים שנתנו. כך, במהלך חקירתה של רופאה מאזור הצפון שהודתה בעבירות אלו, התברר גם כי נהגה "לשלם" עבור שכירת קליניקה באמצעות מתן הזרקות בוטוקס לבעלי הנכס. במקרה אחר, מצאו עובדי מע"מ מסמכים בביתה של רופאת משפחה מאזור פתח תקווה המעידים על רכישת בוטוקס וחומצות הילרוניות המשמשות בהליכים קוסמטיים בשווי של מאות אלפי שקלים ובכמות המספיקה לביצוע מאות הליכים, שטענה כי הזריקה אותם כולם לעצמה. רופא שיניים, שהינו בעלים של קליניקה המעסיקה כ 10 עובדים בישוב באזור ירושלים, הודה במהלך החקירה כי העלים קניות בסך של כמיליון שקל של שתלים וחומרים דנטליים וכן לא דווח על עסקאות. בתיק ממצאים ראשוניים בסך של 3.3 מיליון שקל, ספריו נפסלו ונפתח נגדו הליך פלילי.
תופעה חמורה שנתגלתה אצל רופאים בכל האזורים היא ניכוי הוצאות אישיות והצגתן כאילו היו הוצאות של העסק המותרות בניכוי, בהיקפים של מיליוני שקלים על חשבון משלם המסים: רופאה מאזור המרכז ניכתה הוצאות משפטיות בהיקף של כחצי מיליון שקל עבור מכירת דירתה בקיסריה; רופא שיניים מאזור חיפה קיזז באופן שוטף הוצאות פרטיות כגון רכישת מוצרי מזון בסופרמרקט למשפחתו, אכילה במסעדות ובתי קפה ואף את חשבון הטלוויזיה בכבלים ואילו רופא פנימאי מאזור טבריה הסביר כי "נאלץ" להשמיט למעלה מחצי מיליון שקלים מהכנסותיו על מנת לממן את הליך הגירושין שלו.
בנוסף לרופאים, המבצע התמקד גם בספקים לענף: באחד מהמקרים נעצר ושוחרר בערבות אחד מהספקים הגדולים בארץ של ציוד רפואי בתחום האסתטיקה - גבריאל חנני מראשון לציון, בחשד שהבריח ארצה ציוד רפואי קוסמטי במטרה לחמוק מתשלום מס. במקרה נוסף, עובדי משרד מע"מ עכו, בשיתוף חוקרי מכס ומע"מ חיפה ומשרד הבריאות, פשטו על מפעל יצרני העוסק בתחום הייצוא של חומצות הילרוניות מצוידים בצווי חיפוש, בעקבות מידע מוקדם. במהלך חיפוש שנערך במפעל התגלו חומרים ומסמכים רבים, מתוכם עלה כי קיים פער של מיליוני שקלים בין העסקאות המדווחות בשיעור אפס לבין היצוא בפועל של המפעל, דבר המעלה חשד כבד כי החברה מכרה מוצרים רבים בארץ אך דיווחה עליהם כייצוא לחו"ל על מנת להימנע מתשלום מע"מ.
כחלק מהמבצע נערכה על ידי כל משרדי מע"מ והיחידה הארצית לאכיפת הגבייה ברשות המסים גם פעילות כלל ארצית לגביית חובות (לא בענף הרפואה), במהלכה נגבו מחייבי מס קרוב ל- 100 מיליון שקל ועוקלו 71 רכבים של חייבים שלא הסדירו חובם.

תאריך:  08/07/2015   |   עודכן:  08/07/2015
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
רופאים העלימו הכנסות ודרשו החזרים מהמדינה
תגובות  [ 0 ] מוצגות  [ 0 ]  כתוב תגובה 
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
יצחק דנון
סגן שר השיכון תובע 200,000 שקל מרפאל בן-שטרית, שהחליף אותו בתפקיד ראש העירייה, בטענה ללשון הרע
איתמר לוין
המדינה הסכימה שעונש המאסר שהוטל על אולמרט בפרשת טלנסקי - שמונה חודשים בפועל - יעוכב עד להכרעה בערעורו על הרשעתו וחומרת עונשו
יפעת גדות
פסלו של השחקן הממוקם בפארק דיסני ליד ידוענים רבים יוסר לאור התגליות האחרונות על השחקן
יצחק דנון
ציון נתן טוען ללשון הרע בראיון שהעניק כץ, שהיה מבעלי הקבוצה, בשנת 2010 לערוץ הספורט    תובע פיצוי של 500,000 שקל
יצחק דנון
עובדת מנפאל, נגדה הוגש כתב אישום על התעללות באמו של הנתבע, תובעת ממנו 7.5 מיליון שקל בטענה שאנס אותה במשך חמש שנים
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il