X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  חדשות / מבזקים
על-רקע קריסת הרשת שהקים:

מייסד עדן טבע נגד מגה

גיא פרוביזור, שהודח לפני חודשיים מתפקיד המנכ"ל, טוען: מגה רוקנה את עדן טבע מרקט מנכסיה, פעלה בניגוד עניינים וקיפחה את שותפיה
▪  ▪  ▪
פרוביזור. טוען לקיפוח [צילום: מורג ביטן]
הקפאת הליכים לעדן טבע
סגן נשיא בית המשפט המחוזי מרכז, אילן שילה, נענה (יום ה', 9.7.15) לבקשת מגה והקפיא לחודש את ההליכים נגד עדן טבע מרקט. שילה מינה את עו"ד דורית לוי-טילר כנאמנה לרשת לתקופת ההקפאה, וקבע דיון במעמד הנושים ל-14.7.15. מגה הודיעה בבקשת ההקפאה, כי היא מוכנה למכור את עדן טבע או חלקים ממנה.
חובותיה של הרשת (לא כולל למגה עצמה) מסתכמים ב-156 מיליון שקל, בעוד שווי נכסיה הוא 35 מיליון שקל בלבד. מגה גם מציעה הסדר נושים, לפיו העובדים יקבלו את מלוא שכרם רק עד התקרה הקבועה בפקודת החברות, הבנקים יקבלו 75% מהחובות כלפיהם, והספקים - 60% בלבד. הצעה זו היא שתעמוד במרכז הדיון שיקיים שילה בשבוע הבא.

גיא פרוביזור, שהיה מייסד רשת עדן טבע מרקט ומנהלה הכללי עד לפני חודשיים, טוען (יום ה', 9.7.15) שקבוצת אלון - השולטת כיום ברשת דרך מגה - מקפחת אותו.
פרוביזור מבקש מבית המשפט המחוזי בתל אביב להורות למגה לרכוש את מניותיו ברשת (49%), יום אחד לאחר שמגה ביקשה הקפאת הליכים לעדן טבע והודתה שזו חדלת פרעון. פרוביזור מבקש לקבוע שעל מגה לשלם לו 78 מיליון שקל - שווי המניות כיום לפי הערכה שבידיו - או 42 מיליון שקל, בהתאם לשווי בו רכשה מגה את השליטה בעדן טבע.
לטענת פרוביזור, קבוצת אלון איימה שאם לא ימכור לה את מניותיו בנזיד עדשים - היא תדאג לקבלן ללא תמורה, והיא מממשת איום זה בבקשת הקפאה ההליכים לעדן טבע. לטענתו, הדבר בא לאחר תקופה ארוכה בה פעלה מגה לריקון עדן טבע מתוכן והעברת פעילותה אל מגה, תוך בזיזת מותגיה של עדן טבע מרקט, פגיעה אנושה במוניטין שלה והשחתת ערכה.
לדברי פרוביזור, הוא התנגד למהלכי אלון שנעשו בניגוד להסכמים עימו ודרש שאלון תזרים את הכספים הדרושים לחברה. בתגובה, ניסתה אלון לדלל את חלקו כנגד ההזרמה מצידה, למרות שהיא חייבת לממן את פעילות עדן טבע ללא התניה שכזו. עוד הוא טוען, שפיטוריו מתפקיד המנכ"ל נעשו בתגובה לסירובו למלא את דרישות אלון.
עוד טוען פרוביזור, כי מגה ואלון ביצעו בעדן טבע פעולות בניגוד עניינים בוטה, תוך שהן מעדיפות את טובת מגה על פני טובת החברה. אלון בלמה את תנופת התפתחותה של עדן טבע, שצמחה בתוך ארבע שנים משני סניפים לכ-20, והתנערה ממחויבותה להעמיד לרשותה את הכספים הדרושים לפעילותה השוטפת ולהמשך פיתוחה.
פרוביזור גם מעלה טענות בנוגע למשבר אליו נקלעה מגה עצמה, ואשר הביא אותה שלא לעמוד בהתחייבויותיה כלפי עדן טבע. לדבריו, אלון משכה ממגה דיבידנד של 10 מיליון שקל בסוף 2013 תוך הסוואת הפסדים בסך 130 מיליון שקל. עוד הוא יוצא נגד העברת נכסי המקרקעין של מגה לחברת רבוע כחול נדל"ן, גם היא בשליטת מגה, ואשר לדבריו משכירה אותם למגה במחירים מפולפלים המסתכמים ב-140 מיליון שקל בשנה. טרם הוגשה תגובת אלון.

תאריך:  09/07/2015   |   עודכן:  09/07/2015
+דודי ויסמן התפטר מתפקיד דירקטור באלון רבוע כחול
18:15 09/07/15  |  עופר וולפסון   |   לרשימה המלאה

ויסמן התפטר מתפקידו עקב אי-הסכמה עם החלטות הדירקטוריון  ▪  שימש דירקטור בחברה מאז 2003 וכמנכ"ל עד מרס 2015

דודי ויסמן [צילום: אייל יצהר]

מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
ברחבי הרשת / פרסומת
התפתחויות נוספות מגה - המשבר
איתמר לוין
מגה מבקשת להקפיא את ההליכים נגד הרשת שבשליטתה ומודה שהיא חדלת פרעון    החובות לעובדים, לספקים ולבנקים: 156 מיליון שקל    מציעה תספורת של 25% לבנקים ושל 40% לספקים
איתמר לוין
בשבועיים הקרובים תרכוש הרשת מוצרים במזומן ותשלם לספקים מדי יום שישי, ולבעלי הנכסים - פעם בשבועיים    שטראוס: הדוחות לא גילו את כל האמת    נציג מגה: הכל תלוי באספקה השוטפת
איתמר לוין
הבנק מזהיר שלא יפרע בסוף השבוע תשלומים של 170 מיליון שקל של הרשת לספקיה אם הסכום לא יופקד מראש בחשבונה    מבהיר גם שכרגע אין לרשת מסגרות אשראי מאושרות
איתמר לוין
שטראוס: יש להכניס את הרשת להקפאת הליכים; בעליה משכו דיבידנדים ואשמים במצבה    חוגלה: ההסדר פוגע בזכות לממש פוליסת ביטוח אשראי
איתמר לוין
החברה המרכזית מתנגדת לתוכנית ההבראה של הרשת וטוענת שמדובר למעשה בהקפאת הליכים תוך ניסיון לגלגל את החובות על הספקים
רשימות נוספות
מגה מבקשת לאשר את תוכנית ההבראה  /  איתמר לוין, עופר וולפסון
מאות יפוטרו ממגה; "ההסכם יציל את הרשת"  /  אילנית חיות
מגה מתכננת סגירת 10 סניפים  /  אילנית חיות
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il