ראש
הרשות הארצית לתחבורה ציבורית ב
משרד התחבורה, מאיר חן, מעריך כי עד סוף 2015 יושלם השלב הראשון של תוכנית ארצית ל"קווי הזנק" - שירות תחבורה ציבורית מהיר ויעיל לאזורי התעסוקה. בניגוד לשירות הסעיות ("שאטלים" בחינם), הנהוג למקצת מקומות התעסוקה, כאן מדובר באוטובוסים בתשלום.
מטרת השירות נועדה להפחית גודש תנועה למוקדי תעסוקה מרכזיים באמצעות תגבור בתחבורה ציבורית למוקדי תעסוקה עתירי עובדים. המיפוי נעשה כך שיכלול נוסעים באזורים הסמוכים למוקדי התעסוקה ועובדים המגיעים מחוץ למעגל הגאוגרפי הקרוב. בבסיס התגבור עומדת ההבנה שגישה נוחה למקום העבודה מהווה נדבך מרכזי במערך השיקולים התעסוקתיים ובוויתור על נסיעה ברכב הפרטי.
הכנת מסלולי הנסיעה נעשית בתיאום עם כלל הגופים - מנהלות מוקדי התעסוקה, רשות התכנון במשרד האוצר ולא ברר אם גם המשרד להגנת הסביבה שותף בכך. הרשות לתחבורה ציבורית מבקשת לקבוע אמות-מידה להפעלת שירות, אשר ניתן יהיה ליישמו באופן הדרגתי, ועדיין לא ידוע מהם יעדיו של השלב הראשון בתוכנית.
שר התחבורה, ישראל כ"ץ, אמר כי ""קווי ההזנק יאפשרו למשתמשי הדרך להשאיר את הרכב הפרטי בבית, ולנסוע במהירות וביעילות למקום עבודתם". לדבריו, זהו צעד חשוב ומשמעותי בעידוד השימוש בתחבורה הציבורית.
השם "קווי הזנק" אינו מדויק כל כך משום שהמילה הזנק בעברית פירושה "סטארט אפ", ולא בכל מוקדי התעסוקה יש תעשיית הזנק. ניתן להעריך כי הכוונה היא לקווי הזנקה/זינוק שלמעשה מקדמים את הנוסע מהר יותר למקום עבודתו, והשם "קווי הזנק" הוא בעצם שם שיווקי.