X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  חדשות
שופט ביהמ"ש המחוזי בתל אביב, חאלד כבוב:

בנק חייב לפקח ולמנוע מעילות

קיבל חלקית תביעת לקוחות של הבנק הבינלאומי על נזקיהם בעקבות פעולות אסורות של יועץ השקעות קובע שהבנק לא התנהל כראוי לאחר גילוי המעשים
▪  ▪  ▪
"לא יכול להתנער מאחריות"
כבוב נגד סוקולובסקי
השופט חאלד כבוב מותח ביקורת חריפה על רו"ח רן סוקולובסקי, שהגיש חוות דעת מטעם התובעים, וקובע שלא ניתן להסתמך עליה. "מדובר בחוות דעת חלקית ומגמתית המסתמכת, כמעט באופן בלעדי, על גירסת התובעים תוך התעלמות מנתונים חשבונאיים גלויים וקשיחים", אומר כבוב. הוא גם מזכיר, שאין זו הפעם הראשונה בה בית המשפט דוחה חוות דעת של סוקולובסקי מאותן סיבות ומזכיר שגם בית המשפט העליון עשה זאת.

הבנק הבינלאומי כשל בטיפולו בלקוחות שנפלו קורבן למעשי מירמה מצידו של יועץ ההשקעות שרון נתנאל, מעשים שהתגלו ביולי 2009. כך קובע (28.6.15) שופט בית המשפט המחוזי בתל אביב, חאלד כבוב, אשר גם מטיל באופן עקרוני אחריות על בנקים כאשר עובדיהם מבצעים עבירות.
לדברי כבוב, "הבנק הוא שקובע את נהלי הפיקוח והבקרה על עובדיו, מקל וחומר כאשר מדובר בעובדים אשר פועלים במסגרת ייפוי כוח אשר ניתן להם מהלקוח - לנהל מאות אלפים ואף מיליוני שקלים מכספו, והם עושים מדי יום פעולות פיננסיות על-פי שיקול דעתם. אין הבנק יכול להתנער מאחריות באמירה סתמית של הנחיות ונהלים לעובדים, כדי לזכות בהגנה.
"...מתן אמון מצד הלקוח בעובד בכיר בתפקיד יועץ השקעות, מחייב את הבנק להבין היטב שכנגד אמון רב שכזה, יש צורך במערך בקרה ופיקוח קפדניים ותמידיים אחר פעולותיו של יועץ ההשקעות - מעקב תדיד ויומיומי. לקוחות חותמים על ייפוי כוח לעובדי הבנק על בסיס הנחת יסוד כי אלו מייצגים את הבנק וכי הבנק פועל למען לקוחותיו, ולא כדי לפגוע בהם".
כבוב קיבל בצורה חלקית מאוד את תביעתם של חברת פזרון ובעליה, עובדיה מעלם ואלישע אדר, על הנזקים שנגרמו להם בעקבות מעשיו של נתנאל. הלה הודה בביצוע עשרות פעולות אסורות בחשבונות לקוחותיו, כולל ארבע פעולות כאלו בחשבון של פזרון. התובעים טענו שהדבר מלמד שנעשו עוד עשרות פעולות אסורות בחשבונם, אך כבוב אומר שלא הצליחו להוכיח זאת. הוא גם דוחה את טענת התובעים, לפיה היה על הבנק להוכיח שלא נעשו פעולות כאלו.
כבוב קיבל עקרונית את טענת התובעים, לפיה הבנק נהג שלא כראוי לאחר גילוי מעשיו של נתנאל, כאשר הותיר פתוחות במשך חודשים ארוכים את האופציות שפתח נתנאל לתובעים ואשר בהן נגרמו להם הנזקים המקוריים. לצד זאת אומר כבוב, כי התובעים - אשר ידעו מאוחר יותר על מעשיו של נתנאל - לא הורו לסגור את האופציות, ובכך ביקשו ליהנות מכל העולמות: להרוויח אם האופציות יעלו, ולתבוע את הבנק אם הן יירדו.
לדברי כבוב, "מקום בו לקוח מאבד את אמונו בבנק - לאחר גילוי מעילה בכספו על-ידי פקיד, שלוח, יד ארוכה מטעמו של הבנק - לא מצופה ממנו ליטול את המושכות ולהגיב טוב יותר מהבנק". הוא החליט להטיל את האחריות על הבנק, משום שכוחו היה רב יותר.
פזרון ובעליה תבעו פיצוי של 2.3 מיליון שקל, אך כבוב קבע שהבנק ונתנאל ישלמו להם 26,000 שקל (בתוספת ריבית והצמדה מיולי 2009) בגין נזקים שגרמו מעשיו של נתנאל, והבנק לבדו ישלם 190,000 שקל (בתוספת כנ"ל) בשל התרשלותו לאחר גילוי המעשים. השניים גם ישלמו הוצאות בסך 40,000 שקל. את התובעים ייצג עו"ד אלדד רוט, את הבנק ייצגו עוה"ד שרון לובצקי-הס ושחר הרון, ואת נתנאל - עו"ד תומר פרסלר.

תאריך:  12/07/2015   |   עודכן:  12/07/2015
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
 
תגיות מי ומי בפרשה
 חאלד כבוב / Khaled  Kaboub
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
עידן יוסף
המחלוקת בין כחלון ונתניהו סביב דרישות החרדים למימוש ההסכמים הקואליציוניים עשויה להביא לדחייה בדיוני התקציב    ביהדות התורה מזהירים: אם ההבטחות לא ייכנסו לתקציב - הממשלה תיפול
עידן יוסף
השר לביטחון פנים מותח ביקורת על כך שגופי האכיפה לא נקטו פעולה למרות הפרסומים ב-News1 ושמרו על שתיקה    הורה למ"מ המפכ"ל להקים צוות הפקת לקחים
עידן יוסף
נפתחה ועידת קמפ דייויד
אביתר בן-צדף
לפצצות הקטנות יש מנגנון ביות, המאפשר הנחיה מרחוק ונעילה על המטרות עד השמדתן בכל מזג-אוויר ובכל תנאי תאורה    הפצצות מותאמות למטוס אף-15 ולמטוס אף-35, וכעת מתאימים אותן להפעלה ממטוסי אף-18 וממטוס אף-16
אביתר בן-צדף
הארבעה אסטרונאוטים מנוסים, שיחד צברו יותר מ-400 ימים בחלל    ספייס-אקס אמורה לשגר את המעבורות המסחריות שלה החל משנת 2017 מכף קנוורל בפלורידה    החללית של בואינג טרם הגיעה לשלב של ניסויי טיסה והחברה השלישית, שבונה חלליות מסחריות, לא הצליחה לשגר לחלל שום חללית מאז הסתיו האחרון
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il