X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  חדשות / מבזקים
בניגוד לעמדת הממשלה ממשיך משרד התחבורה לאשר פתיחת קווי תחבורה ציבורית באופן הגורם להמשך הסדר ההפרדה בין המינים בקווים המשרתים את המגזר החרדי דיווח: ביטול כניסה ליבנה בעקבות לחץ חרדי
▪  ▪  ▪
סופרבוס. 4 קווים מדלגים
ביטול הכניסה ליבנה?
בתוך כך, בעיתונות החרדית דווח כי בלחצם של עסקנים חרדיים תבוטל בקרוב כניסתו של קו אגד הנוסע מאשדוד לרמת גן (351?) לתחנה המרכזית ביבנה. קו זה עובר בדרכו בבני ברק ומשמש בעיקר אוכלוסייה חרדית שמקצתה אינו שבע רצון בלשון המעטה מכך שהאוטובוס אוסף נוסעים לא-חרדיים בדרך. אם אכן יש אמת בדיווח, הרי שמדובר בביטול של 29 נסיעות ביום!

משרד התחבורה אישר את פתיחתם של ארבעה קווים מדלגים חדשים ש"נתפרו" לציבור החרדי - שלושה מהשכונות החרדיות בטבריה ואחד מחיפה. כך נודע ל-News1.
מדובר בקו אגד משכונה חרדית בחיפה למודיעין עילית (קו 918) ובשלושה קווים של סופרבוס - טבריה-אלעד-גבעת זאב (849), טבריה-מודיעין עילית (850) וטבריה-נתניה [קרית צאנז] (851). כמו-כן יתוגבר הקו המדלג 969 מטבריה לבני ברק, שבעבר הופעל בידי אגד ועבר לאחרונה לסופרבוס.
פעילות הקווים מטבריה מתבססת בעיקר על הזמנה טלפונית מראש במוקד טלפוני המפורסם בריכוזים חרדיים. סופרבוס אינה מאפשרת הזמנת מקומות באמצעות האינטרנט. ייתכן שהדבר נועד לצמצם עליית נוסעים מזדמנים שאינם חרדיים, ובפרט חיילים.
בדצמבר 2014 הכין מרכז המחקר והמידע של הכנסת מסמך מקיף על תופעת הקווים המדלגים, ונכתב בו כי תכנון קווים אלה מנוגד לעמדת הממשלה, וגורם להמשך הסדר ההפרדה בין המינים בקווים המשרתים את המגזר החרדי.
"הקווים המדלגים" מהווים מעין שעטנז תחבורתי - הכלאה לא-טבעית בין קו מאסף שעוצר בתחנות רבות בתוך העיר, לבין קו ישיר/מהיר שנוסע ללא עצירות בין שתי ערים. מצד אחד, יש להם תחנות רבות בעיר המוצא ותחנות רבות בעיר היעד; ומצד שני הם אינם עוצרים בתחנות בין עיר המוצא לעיר היעד, או עוצרים בתחנות ספורות בלבד. בחלק מ"הקווים המדלגים" יש עצירות בין עיר המוצא לעיר היעד, שנעשות ליד ערים או ריכוזי אוכלוסייה חרדיים.

תופעת "הקווים המדלגים" – קווי אוטובוס בין-עירוניים ייחודיים עבור האוכלוסייה החרדית / מסמך
מסמך זה (41 עמ') נכתב לבקשת הוועדה למעמד האשה ולשוויון מגדרי ונושאו תכנון קווי אוטובוס בין-עירוניים עבור האוכלוסייה החרדית. לצורך מסמך זה כינינו אותם "קווים מדלגים", משום שהם מקשרים באופן ישיר בין ריכוזי אוכלוסייה חרדיים תוך שהם "מדלגים" על תחנות ראשיות, שמאופיינות בריבוי נוסעים שאינם חרדים. במסמך יש ניסיון לעמוד על הקשר שבין תכנון הקווים בצורה זו לבין הימשכותם של הסדרי ההפרדה במקומות הישיבה בין גברים לבין נשים באוטובוסים שמשרתים את האוכלוסייה החרדית. במסמך יוצגו הנושאים הבאים: • רקע – קווים בין-עירוניים. • תכנון קווים עבור האוכלוסייה החרדית. • יצירתם של "קווי מהדרין" והמאבק נגד הדרת נשים בהם. • "קווים מדלגים". • פעולות למניעת הדרת נשים בתחבורה הציבורית. • עלייה לאוטובוס מכל הדלתות.
תאריך:  09/07/2015   |   עודכן:  09/07/2015
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
אושרה פתיחת 4 "קווים מדלגים" לחרדים
תגובות  [ 0 ] מוצגות  [ 0 ]  כתוב תגובה 
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
התפתחויות נוספות תחבורה ציבורית
עידן יוסף
משרד התחבורה מקדם תוכנית ארצית לתחבורה ציבורית ממוקדת ומתוגברת לאזורי תעסוקה עתירי עובדים    השירות יהיה בתשלום ויחל כבר השנה
עידן יוסף
מדוע מצפצף משרד התחבורה על מבקר המדינה ושבועות ספורים אחרי הבטחתו שיפסיק לטייח תלונות ציבור בנושא התחבורה הציבורית ממשיך כאילו כלום?
עידן יוסף
שר התחבורה תוקע את רפורמת התעריפים בתחבורה הציבורית בשל מחלוקת מול האוצר על מקורות המימון לסבסוד הנסיעה ברכבות בדרום    האוצר מוכן לסבסוד אם תעריף הנסיעה בגוש-דן יעלה ל-7.30 ש"ח
עידן יוסף
נציג המשרד אמר לוועדה לפניות הציבור כי בכוונת המשרד לעבור לשימוש בערך צבור    בתחילת 2016 יונהג ערך צבור בכל הארץ, למעט בירושלים    אחרי החגים - טעינת רב-קו גם באינטרנט
עידן יוסף
ועדת הכלכלה דורשת כי הדיווח על הפרות מסירת מידע לציבור יימסרו לוועדה בלבד    תובעת הטלת קנסות על מפעילי רכבות
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il