X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  חדשות
גובשה תוכנית להקמת רשת לאופניים בגוש-דן באורך כולל של 150 ק"מ הצפי: 10% מהנסיעות יהיו באופניים
▪  ▪  ▪
ההקמה תימשך 4 שנים [צילום: אנדרס קודקי/AP]
מש' התחבורה השקיע רק 40 מלש"ח באופניים
עידן יוסף
בחלוקה לפי עלות סלילת שביל אופניים למטר עולה כי מדובר בסלילת 100 מטר בממוצע לרשות בלבד בשנת 2013 * ארגוני הרוכבים ונציגי הערים בכינוס השדולה לתחבורה בת-קיימא: המדינה חייבת להפעיל תוכנית לאומית בתחום רכיבת האופניים * זנדברג: אגיש הצעת חוק למרחק מינימלי מרוכבי אופניים
לרשימה המלאה

בקרוב: מטרופולין האופניים של ישראל
עידן יוסף
משרד הפנים מאמץ מסמך לעידוד תחבורת אופניים בערים ובכבישים שביניהן * הפתרון שיסייע לנהגי המרכז לחסוך בדלק יקר
לרשימה המלאה

משרד התחבורה מקדם בימים אלה תוכנית להקמתה בגוש-דן של רשת מטרופולינית של שבילי "אוטוסטרדה" לאופניים, בעלות של כ-250 מיליון שקלים. מדובר ברשת שתציע לראשונה לציבור הרחב תנועה רציפה ובטוחה של שבילי אופניים, בין מרכזי הערים לאזורי התעסוקה במטרופולין תל אביב.
בשלב הראשון, יוקמו 10 שבילי אופניים, באורך כולל של כ-150 קילומטר. משרד התחבורה יתחיל בתכנון מפורט של הרשת כבר בחודשים הקרובים, מתוך מגמה לסיים את השבילים הראשונים במהלך השנה הבאה.
הרוחב: לפחות 3 מ'
שבילי האופניים המתוכננים, יהיו ברוחב של שלושה מטרים לפחות, וישולבו בהם במידת הצורך גשרים, שיאפשרו חצייה מהירה ובטוחה של כבישים מהירים. לאורך המסלולים, יוצבו מתקני דרך נוספים לרוכבים כגון: עמדות מנוחה, ברזיות, מפות ושילוט מתאים.
הערים בהן יוקמו האוטוסטרדות הן: תל אביב-יפו, רמת גן, חולון, בת ים, פתח תקוה, בני ברק, גבעת שמואל, גבעתיים, אזור, רמת השרון, ראשון לציון, רעננה, כפר סבא, הרצליה, רמלה ואור יהודה. השבילים הראשונים יוקמו באזורים בעלי פוטנציאל שימוש גבוה באופניים, הזמינים לביצוע מיידי. הרשת צפויה לקום בהדרגה, במהלך ארבע השנים הקרובות.
במקביל להקמת שבילי האופניים, יפעלו אגף תכנון תחבורתי ומינהל תשתיות במשרד התחבורה, לעידוד הרשויות להקמה או להרחבה של שבילי אופניים מזינים שיקשרו בין השבילים המקומיים בתחומן לבין הרשת המטרופולינית במטרה להגביר את השימוש באופניים.
במשרד התחבורה מציינים כי מערכות שבילי אופניים דומות הוקמו בשנים האחרונות במספר ערים בעולם כגון קופנהגן, אמסטרדם ולונדון, שם הן נוחלות הצלחה מרובה.
בימים אלה, בוחן אגף תכנון תעבורתי אפשרות לשלב תחנות להשכרת אופניים בנקודות מרכזיות לאורך הרשת שתוקם. עמדות ההשכרה יאפשרו לרוכבים לשכור אופניים חשמליים בנקודת המוצא, ולהחזירם בנקודת היעד לאורך השביל.
הצפי: עד 10% מהנסיעות היומיות בגוש-דן
התוכנית מקודמת כיום, באמצעות ועדת היגוי בינמשרדית בה שותפים משרדי התחבורה, האוצר, הפנים והרשויות המקומיות שבתחומן יסללו שבילי האופניים, וכן, נציגי חברות נת"ע, נתיבי איילון ונתיבי ישראל, העתידות לקדם את הפרויקט מטעם משרד התחבורה.
התוכנית צפויה להקל על הגודש בכבישים הצפוי בשנים הקרובות במספר אזורים בגוש-דן, בעקבות עבודות הרכבת הקלה, לצמצם את זיהום האוויר ולשפר את הבטיחות של הולכי הרגל והרוכבים.
בשנתיים האחרונות נרשם גידול חד של מאות אחוזים בשימוש באופניים חשמליים. בשנת 2013, יובאו לישראל כ-33 אלף זוגות אופניים חשמליים, ובשנת 2014 הוכפל מספרם והגיע לכ-73 אלף זוגות. משרד התחבורה מעריך כי עם יישום הרשת המטרופולינית, כ-10% מכלל הנסיעות היומיות בגוש-דן צפויים להתבצע באמצעות האופניים.
אופניים חשמליים ישיגו רכב פרטי
מנתוני משרד התחבורה עולה כי כמחצית מהנסיעות למטרות עבודה המתבצעות בגוש-דן, הן למרחק של עד שישה קילומטרים. מחקרים מהארץ ומהעולם מצביעים כי האופניים הם אמצעי התחבורה המהיר ביותר למרחקים אלה והזול מכולם.
כך למשל, נסיעה ברכב פרטי מגבעת שמואל, לצומת מעריב נמשכת כ-50 דקות, לעומת אומדן של כ-25 דקות באופניים חשמליים. נסיעה מנווה עמל בהרצליה למתחם הבורסה, נמשכת כ-55 דקות ברכב פרטי, לעומת כ-40 דקות באופניים חשמליים כאשר הרשת תוקם. נסיעה מבת ים לאזור התעשיה חולון, אורכת כ-40 דקות ברכב פרטי, לעומת כ-25 דקות באופניים חשמליים. לא נמסר כמה היא תארך באמצעות אופניים רגילים.

תאריך:  12/07/2015   |   עודכן:  12/07/2015
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
 
תגיות מי ומי בפרשה
 משרד התחבורה
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
רשת שבילי אופניים תוקם ב-16 ערים במרכז
תגובות  [ 0 ] מוצגות  [ 0 ]  כתוב תגובה 
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
יצחק דנון
ההוצאה טוענת שחברת זיעור מפרה בצורה שיטתית את זכויותיה, כאשר היא מעתיקה ומוכרת סלילי מיקרופילם של העיתונים הארץ ודה-מרקר
יצחק דנון
החברה עוסקת בייצור מערכות    אהוד שריג טוען: בני כץ הפר את התחייבותו להעביר לי 50% מזכויותיו בחברה לאחר ששיפרתי דרמטית את מצבה
יצחק דנון
סיסטם מעבדות טוענת שחברות איזוטופ ומבדקה לבניין - הנמצאות בבעלותם של קרובי משפחה - תיאמו את ההצעות הזוכות והגישו אותן יחדיו
יצחק דנון
גרופיט בנימינה, בעלת מרכז מסחרי ביישוב, טוענת שמגה הפרה בצורה חד-צדדית הסכם לשכור ממנה נכס לשם הפעלת מרכול
יצחק דנון
התנועה לחופש המידע טוענת שלא קיבלה כל מענה לבקשה ששלחה לפני ארבעה חודשים למשרד ראש הממשלה לקבלת המידע ביחס לשנת 2014
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il