X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  חדשות / מבזקים
אגמון-גונן מורה לראשונה לחשוף חקירות שערכו בעלי תפקיד שמונו בידי בית המשפט ההחלטה - ביחס לחקירות שערכו מפרקיה של רשת בורגר ראנץ' לאחר קריסתה
▪  ▪  ▪
בעיקר חקירות של אנשי פז

בעלי תפקידים בחברה שקרסה, המתמנים בידי בית המשפט, חייבים להעביר לנושי החברה את הפרוטוקולים של החקירות שערכו לגבי נסיבות הקריסה. כך קובעת לראשונה (יום ב', 13.7.15) שופטת בית המשפט המחוזי בתל אביב, ד"ר מיכל אגמון-גונן.
לדברי אגמון-גונן, יש לראות את מסירתם של פרוטוקולים אלו כחלק ממהפכת המידע והשקיפות העוברת על העולם, ואשר חלה גם על המגזר הפרטי-העסקי. לדעתה, זכותם של הנושים לקבל את הפרוטוקולים גם כאשר אין הם מצביעים על מטרה ספציפית לשמה הם דרושים להם, וזאת מכמה נימוקים:
"ראשית, כדי לאפשר את השיח המתקיים היום באשר להליכי חדלות פרעון ומהן הסיבות המובילות לכך, כמו גם הפתרונות הראויים. שיח זה חשוב גם לאור העובדה שאנו עומדים לפני דיונים בחוק חדלות פירעון חדש. שנית, כדי לאפשר מעורבות של הנושים בתהליכי קבלת ההחלטות ולבסוף ובעיקר, כדי להביא לפיקוח על הליך הפירוק בכלל, ושיפור פעולת בעלי התפקיד לאור הידיעה כי הם נתונים לפיקוח מעבר לפיקוח הכללי של הכנ"ר ובית המשפט".
לצד זאת, ממשיכה אגמון-גונן, גם עקרון פומביות הדיון מצדיק את חשיפת הפרוטוקולים, שכן המפרקים והכונסים פועלים כזרועו הארוכה של בית המשפט. לנושים יש אינטרס מהותי בתיק הספציפי, ולכן הפיקוח שלהם על המתרחש בו יהיה טוב יותר מזה של בית המשפט ושל כונס הנכסים הרשמי, המטפלים בתיקים רבים, היא מוסיפה. מאידך-גיסא, אגמון-גונן דוחה את הטענות לפיהן חשיפת הפרוטוקולים תביא להימנעות משיתוף פעולה עם בעלי התפקיד.
הדברים נאמרו בהחלטתה של אגמון-גונן לחשוף בפני חברת אשפלסט, אחת מנושיה של רשת בורגר ראנץ', את הפרוטוקולים של החקירות שערכו מפרקי הרשת - עו"ד שאול ברגרזון ורו"ח אליעזר שפלר. הבקשה מתייחסת במיוחד לחקירותיהם של נושאי תפקיד בחברת פז, שהייתה בעבר בעלת השליטה בבורגר ראנץ'. את אשפלסט ייצגו עוה"ד יצחק אבירם ושחר בן-מאיר, את בעלי התפקיד ייצגו עוה"ד אמיר דולב ועמית לדרמן, ואת הכנ"ר - עו"ד נחמה אבן-ספיר.

תאריך:  13/07/2015   |   עודכן:  13/07/2015
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
חקירות בחברה שקרסה ייחשפו בפני הנושים
תגובות  [ 0 ] מוצגות  [ 0 ]  כתוב תגובה 
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
איתמר לוין
בית המשפט המחוזי ביטל פסק דין של השופטת סיגל רסלר-זכאי בתיק בו מעורב בנק דיסקונט, שניתן כאשר אביה - עו"ד יהודה רסלר - היה "זקוק נואשות לחסדי הבנק"
עופר וולפסון
יו"ר ועדת ביקורת המדינה קארין אלהרר: "התחום עדיין פרוץ וההנחיות עדיין לא ברורות. ההבחנה בין מתנה לגמול, מותירה עדיין שיקול דעת רחב מאוד למי שיצטרך לשלם מס"    נציג מבקר המדינה: "חלק מהמקובלים צברו הון רב של מאות מיליוני שקלים, ומשום-מה אינם מחויבים במס"
יפעת גדות
שתי אבני קלע בנות כ-2000 שנה, הושארו על-ידי אלמוני בחצר המוזאון לתרבות האיסלאם בבאר שבע ומועברות לידי אוצרות המדינה ברשות העתיקות
יפעת גדות
מערכת הבחירות האחרונה הייתה חגיגת "חופש ביטוי" של אמירות גזעניות כנגד כל קבוצות המיעוט בישראל    המטה למאבק בגזענות יצא בקריאה לבחירות ללא גזענות כפי שעשה במערכות הבחירות האחרונות בישראל, אך הנתונים מעידים כי נגע הגזענות בישראל פשה גם בדרגים הגבוהים ביותר בשלטון ודבק בבעלי התפקידים שאמורים לנהל את המדינה ולהצעידה לעתיד טוב יותר
איתמר לוין
רעייתו של ראש הממשלה לשעבר הורשעה בהעסקת עובדת זרה בניגוד לחוק    בית הדין: יש מקום לסנקציה כספית מרתיעה; מאידך - ברק-פריאל שילמה לעובדת את כל המגיע לה
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il