X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  חדשות / מבזקים
הורה לממשלה להסביר תוך שבוע מדוע לדעתה אין לבטל את המוסד של "סגן שר במעמד שר" יחליט בהמשך האם להוציא צו על תנאי גם בנוגע להחזקת תיקים בידי ראש הממשלה
▪  ▪  ▪
ליצמן. לנמק [צילום: יונתן זינדל, פלאש 90]
הצעה לשינוי תקציב הקופות
משרד הבריאות מציע לקבוע, כי הקצאת הכספים לקופות החולים על-פי חוק ביטוח בריאות ממלכתי, תיעשה לא רק לפי מספר חבריהן, אלא גם בהתאם להוצאותיהן הצפויות. לפי תזכיר החוק שהופץ (יום ב', 13.7.15) לקבלת תגובות, התקציב ייקבע גם "בהתאם להוצאות הצפויות של קופות החולים, והיחס בין ההוצאות הצפויות של כל קופת חולים, להיקף ההוצאות הצפוי של קופות החולים האחרות, וכן בהתאם לגורמים או מאפיינים נוספים, המשפיעים על היקף ההוצאה הצפוי של קופות החולים, או על היחס בין היקף ההוצאה של כל קופת חולים, להיקף ההוצאה של קופות החולים האחרות".

הממשלה נדרשת לנמק בתוך שבוע בבית המשפט העליון את כהונתו של יעקב ליצמן כסגן שר במעמד של שר במשרד הבריאות. בג"ץ הוציא (יום ב', 13.7.15) צו על תנאי בסוגיה זו, בעקבות עתירתה של סיעת יש עתיד.
יש עתיד טענה, כי ליצמן אינו יכול להיות סגן שר במעמד של שר, כאשר פורמלית את תפקיד השר ממלא ראש הממשלה, בנימין נתניהו. ההרכב בראשות הנשיאה מרים נאור הורה למדינה לנמק "מדוע לא יבוטל המוסד של 'סגן שר במעמד שר' בכלל, ובמשרד הבריאות בפרט, בשל אי-חוקיות". עוד הורה בג"ץ לנמק מדוע לא יבוטל המתווה, אותו אישר היועץ המשפטי לממשלה, יהודה וינשטיין, בנוגע לחלוקת הסמכויות בין נתניהו לליצמן, מאחר שלכאורה אין הוא מרפא את חוסר החוקיות שבעצם המינוי.
בדיון שהתקיים בעתירה בשבוע שעבר ציין השופט חנן מלצר, כי על פניו לא יכול נתניהו לכהן גם כשר קבוע במשרדים אחרים, שכן אפשרות זו אינה קיימת בחוק יסוד הממשלה. יש עתיד הגישה עתירה מתוקנת וביקשה לקבוע בפסיקה שכהונה כזו אינה חוקית. על כך אומר בג"ץ, כי מדובר בסוגיה נכבדה, ולכן ראוי לקבל תגובה מקדמית של המדינה בטרם יוחלט האם להוציא צו על תנאי גם בנוגע אליה.

תאריך:  13/07/2015   |   עודכן:  13/07/2015
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
בג"ץ: לנמק כהונת ליצמן במשרד הבריאות
תגובות  [ 0 ] מוצגות  [ 0 ]  כתוב תגובה 
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
התפתחויות נוספות ממשלה 34
יעקב שטרכר
האם ראש הממשלה אינו עובד בצורה מסודרת? רק אם דבר מפורסם, הוא מוצא לנכון להגיע אל בית המשפחה. האם המערכת סביבו והוא עובדים בלחץ תוך כיבוי שריפות עקב זאת שדברים לא מטופלים בזמן?
אפרים הלפרין
מפלגת לפיד לא מסתדרת עם כך שח"כ ליצמן החרדי מנהל את הבריאות בכמה רמות טוב מהשרה הקודמת, והיא עותרת לבג"ץ בטענה שההסדר של מינוי ליצמן כסגן שר הפועל בפועל כשר הוא פסול, האמנם?
איתמר לוין
דחה את עתירת יש עתיד על החזרת האפשרות למינוי שרים בלי תיק, אשר בוטלה בכנסת הקודמת    נאור: צר לי שמפלגות הקואליציה דרשו תיקים נוספים, אך זו כנראה המציאות הישראלית
שמעון זיו
מה שהצחיק אותי הייתה תגובתו של יאיר לפיד להערות הבג"ץ כאשר אמר כי הממשלה צריכה לעבוד עבור האזרחים ולא לפתור בעיות פוליטיות כאלה ואחרות של ראש הממשלה. יש לי חדשות ליאיר לפיד, לעיתים סגן שר עושה יותר מהשר הממונה עליו
אלעזר לוין
ההנחות - רק בפריפריה    לא נמסר שיעור ההנחה למגרשים באזורי הביקוש    התוכנית - במסגרת "מחיר למשתכן" - חייבת באישור של מועצת מקרקעי ישראל, לאחר בדיקות שמאים וקביעת שיעור ההנחה בכל ישוב    "הנחה של 200 אלף שקל" - הסכום נראה מוגזם
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il