X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  חדשות / מבזקים
תוכנית הצמצום והייעול הרב-שנתית נושאת בחובה הצערה של פיקוד הצבא וצמצום יחידות עורפיות הנחת העבודה של צה"ל: אירן תמשיך בתוכנית חשאית לפיתוח מיזם הגרעין
▪  ▪  ▪
איזנקוט. 2,500 אנשי קבע יפוטרו

צה"ל מציג תוכנית צמצום וייעול רב-שנתית, יממה לפני פרסום דוח ועדת אלוף במיל' לוקר, לשינוי תקציב הביטחון. על-פי התוכנית, יפוטרו 2,500 אנשי קבע וישוחררו מאה אלף חיילי מילואים. יצומצמו חטיבות ארטילריה וגדודי חי"ר קל, וייעשה קיצוץ ביחידות החינוך, הרבנות וקצין המילואים הראשי.
גורם צבאי בכיר אמר כי הנחת העבודה של צה"ל היא שאירן תמשיך בתוכנית חשאית לפיתוח מיזם הגרעין, וכי היא תמשיך להיות המשימה הראשונה בתוכנית העבודה הרב-שנתית החדשה של צה"ל.
הרמטכ"ל גדי איזנקוט כינס את סגל הפיקוד הבכיר בצה"ל, להצגת תוכנית העבודה הרב-שנתית "גדעון", שהכנתה החלה לפני כחצי שנה, עם כניסתו לתפקידו.
התוכנית, בסימן שילוביות בין-זרועית ודינמיות, תאחד מטות ומשימות משיקות, תמשיך במגמת קיצוץ במספר משרתי הקבע, תשנה תמהילי כוח אדם וכן תביא לקיצוץ ולסגירת מסגרות שירות ומשימות.
ראש אגף התכנון, אלוף נמרוד שפר, שמסיים היום את תפקידו ופורש לאחר 36 שנות שירות מצה"ל, הציג את שלבי עיצוב התוכנית. ראש אגף המבצעים, אלוף ניצן אלון, הציג את אסטרטגיית צה"ל שגובשה על-ידי קודמו, אלוף יואב הר-אבן. ראש אגף כוח האדם, אלוף חגי טופולנסקי, הציג את אסטרטגיית כוח האדם שתלווה את צה"ל בשנים הקרובות, לרבות מודל שירות הקבע החדש. התוכנית מצעירה את הצבא בגיל וגורמת לסגל הפיקוד בדרגות הביניים להיות צעיר יותר.
רא"ל איזנקוט וציין כי התוכנית הוצגה ואושרה על-ידי שר הביטחון, משה יעלון, ותעבור עתה לשלב התכנון. במקביל תוצג התוכנית בפני הדרג המדיני, כחלק מהערכות צה"ל ומוכנותו לשנים הקרובות.
הוא התייחס לפרסום הצפוי של דוח לוקר, וציין כי צה"ל ילמד את הדוח והמלצותיו, ובמקביל יציג לדרג המדיני את תוכנית "גדעון", הכוללת בתוכה את ההצעה למודל הקבע ופנסיה החדש שיספק מענה הולם למשרתי הקבע.
לדבריו, הוא רואה חשיבות בשמירה על משרתי הקבע וזכויותיהם: "יש לנהוג בהם בכבוד הראוי לציבור המשרת את המדינה. פגיעה במשרתים פוגעת בצה"ל מלעמוד בייעודו, ופוגעת באמון הציבור בצה"ל שלא לצורך. הניסיון ליצור דה-לגיטימציה למשרתי צה"ל מהווה איום מהותי על היכולת להשאיר בצה"ל משרתים מקצועיים, מחויבים וגאים". בנוסף, ציין כי "התוכנית הרב-שנתית מהווה הזדמנות גדולה אך בעלת סיכונים. מטרת התר"ש היא להביא את צה"ל למצב בו הוא יכול לנצח אויבים עם האנשים הטובים ביותר שלנו, ויכולות מתקדמות. אנו נוביל את השינויים וההתאמות באומץ ובאחריות גדולה ולפני שנסגור מערכים שנמצאים בליבת העשייה ונסגור מערכים שנמצאים במעטפת. אני ער לשיח ולרצון לקבלת ביטחון בפחות כסף, אבל לא צריך לפגוע במי שקשרו את חייהם בביטחון המדינה. הנחות העבודה שלנו לתר"ש הקרובה, הן שנידרש להפעיל את כוחו של צה"ל, אבל לצד זו מטרתנו היא להגדיל את חלון הנורמליות ולשמור על יציבות במדינת ישראל".

אושר בקריאה ראשונה: מועד חדש להקמת תאגיד השידור הישראלי – 31/32016. אגרת הטלוויזיה תבוטל.

תאריך:  20/07/2015   |   עודכן:  20/07/2015
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
צה"ל מציג תוכנית חלופית למתווה לוקר
תגובות  [ 3 ] מוצגות  [ 3 ]  כתוב תגובה 
1
דו"ח לוקר לא ענייני או מטופש
גימלאי  |  21/07/15 09:21
2
אנחנו כנראה שוכחים מהר
שלומק'ה  |  21/07/15 10:17
3
צה"ל ידע איך להתמודד עם ההדו"ח
מיקי לב  |  21/07/15 10:56
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
עידן יוסף
דוחה את הצעת יו"ר יש עתיד להקים ועדת חקירה    לפיד: לא אנחנו רודפים את נתניהו, הטעויות של נתניהו רודפות אותנו"
אלעזר לוין
הפארק יהיה בן 1,200 מ"ר, ואמור לסייע בהעלאת ההכנסה מקניון אושירה הצמוד, בכפר סבא    עד 400 שקל למ"ר לחודש בחנות עוגיות בשרונה    מכון כושר להשכרה - לא בשבת    עיריית כפר קאסם משקיעה 23 מיליון באזור תעשיה
עידן יוסף
יעלון אומר כי דן בפתיחות על נושא הגרעין בפגישה עם שר ההגנה האמריקני    קרטר: "וושינגטון תמשיך לספק תמיכה ביטחונית לישראל"
עופר וולפסון
מחלוקת ניצתה בקרב חברי ועדת הכלכלה ובקרב אנשי מקצוע בשאלת היקף האכיפה של התופעה הגוברת, שכבר הביאה לנפגעים רבים
איתמר לוין
וינשטיין אימץ את המלצתו של יצחקי    אחד הנושאים המרכזיים שייחקרו: העסקתו של החשמלאי אבי פחימה בבית משפחת נתניהו בקיסריה    עד כה אין ממצאים המערבים את בני הזוג נתניהו בפרשה
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il